Site bewerken met dreamweaver?

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB2. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Nevels
Contacteer:

Site bewerken met dreamweaver?

Bericht door Nevels » 16 mar 2005, 16:25

Zijn er ook gedetailleerde tutorials voor phpbb templates te bewerken tot eigen template ?
Met het programma dreamweaver!
Ik zou heel graag bv subsilver bewerken en dan zelf iets origineels maken net zoals barki maar ik heb niet zoveel template...kennis :? :(
Alvast bedankt,
Voor de info iedereen!

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 16 mar 2005, 16:54

Ik zou zelf kiezen voor kladblok, werkt een stuk makkelijker. :D

In het kort is het simpel, de kleuren begin je mee ... doe gewoon idee-tjes op bij andere sites totdat je de ideale combi gevonden hebt en ga daarna verder met een colorpicker om de kleurcodes te weten te komen van de kleuren die je bij elkaar vind passen.
Daarna pas je de hoofdkleuren aan in het css bestand van je template, hierin staan allerlei verwijzigingen naar de achtergrondkleur, linkkleur enz. en die vul je dan in.
Enz. enz. totdat je daarbij klaar bent en het lijkt op hetgeen je wilde, daarna bewerk je de cellpics in een goede kleur/afbeelding en upload je die ook weer, daarnaast kies je de breedte, borders enz. in het bestand overall_header.tpl / overall_footer.tpl totdat het naar je zin is. :D

Dan de afbeeldingen vervangen door eigen dingen en ga zo maar door ..
Barki.nl

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 16 mar 2005, 16:58

Even terugkomend op 2e pb-vraag:
Met welk proggie heb je barki gedaan dan ?
Tsja ik heb me forum template gemaakt met de volgende dingen:
Colorpicker (zie google) voor de kleurcodes.
Kladblok voor het aanpassen van de tpl/css bestanden.
Photoshop voor de afbeeldingen en Ulead GIF Animator voor de folder afbeeldingen. :)
Barki.nl

Nevels
Contacteer:

Bericht door Nevels » 16 mar 2005, 17:00

jh0nny schreef:Even terugkomend op 2e pb-vraag:
Met welk proggie heb je barki gedaan dan ?
Tsja ik heb me forum template gemaakt met de volgende dingen:
Colorpicker (zie google) voor de kleurcodes.
Kladblok voor het aanpassen van de tpl/css bestanden.
Photoshop voor de afbeeldingen en Ulead GIF Animator voor de folder afbeeldingen. :)
Colorpicker doe ik met photoshop.
Photoshop kan ik goed gebruiken alleen ik heb totaal geen verstand van css, Dus dat word een probleempie.
Alvast bedankt,
Voor de info iedereen!

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 16 mar 2005, 17:02

Ik heb ook geen verstand van css bestanden maar er staat als het goed is bij wat welke kleurcode is (bodyline, background enz. enz.) en anders zoek je gewoon op die kleurcode en weet je naar welke kleur je zoekt in je huidige template. :)
Gewoon kijken wat er mooi kan staan qua kleurencombi zodat het niet teveel vloekt en dan steeds een css kleurencode veranderen, begin bij de achtergrond en tekstkleur en dan steeds verder, row1/2/3 .. dat zijn de belangrijkste aangezien dat de basis is. :wink:
Barki.nl

Nevels
Contacteer:

Bericht door Nevels » 16 mar 2005, 17:45

Welke bestanden moet je aanpassen dan als ik bv zulke links rechtsboven wil net zoals barki ?
Alvast bedankt,
Voor de info iedereen!

reinier

Re: Site bewerken met dreamweaver?

Bericht door reinier » 16 mar 2005, 20:21

Nevels schreef:Zijn er ook gedetailleerde tutorials voor phpbb templates te bewerken tot eigen template ?
Met het programma dreamweaver!
Ik zou heel graag bv subsilver bewerken en dan zelf iets origineels maken net zoals barki maar ik heb niet zoveel template...kennis :? :(
als je eerst alleen alleplaatjes veranderd ben je al heel ver hoor
:)

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 17 mar 2005, 15:33

Nevels schreef:Welke bestanden moet je aanpassen dan als ik bv zulke links rechtsboven wil net zoals barki ?
Dit alles valt in de overall_header.tpl ;)
Barki.nl

Gesloten