Wanneer komt er nou een echte nieuwe versie???

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Chris de Boden

Bericht door Chris de Boden » 16 mar 2005, 13:03

abcde schreef:
Chris de Boden schreef:Wat ik als een punt ziet voor verbetering is het upgrade systeem.
Stel je heb een forum met veel mods geïnstalleerd en dan komt er een update.
In principe zal je dan eerst alle mods moeten deïnstalleren, de upgrade uitvoeren om vervolgens weer alle mods te installeren. Een zeer tijdrovende klus en dan is het nog de vraag als de modificaties nog werken na de upgrade. Dus kun je ook weer opzoek naar een geupgrade versie van een modificatie / aanpassing. Heb je eindelijk alles weer draaiend, kun je weer opnieuw beginnen omdat er dan tegen die tijd al weer een nieuwere upgrade verschenen is.

In principe zou de forumsoftware zo moeten zijn dat je het up kan graden zonder eerst de mods te moeten deïnstalleren.
Natuurlijk krijg je dat ook niet 100% zo, dat is bij geen een enkel systeem zo. Maar bij het schrijven van bepaalde mods zou er goed aan gedaan worden door het meer als losse modules te maken en zo min mogelijk aan de code van het forum zelf te moeten sleutelen omdat dat upgraden in de weg staat.

Tijd is dus het grootste probleem in dit geval.
Wat je vertelt over het het eerst moeten deinstaleren van mods is niet waar, ik heb (als maker van een premodded phpBB) echt niet voor elke update van phpBB elke mod herinstaleren. DIt, wat je zegt, klopt niet, trouwens over dat het niet 100% lukt, om zonder mods te deinstaleren om up te graden, lukt bij phpBB 100%.
Ik spreek uit eigen ervaring :(
Een jaar of wat terug had ik een zelf gemod forum, kwam een upgrade uit.
Ik de upgrade draaien en vervolgens liep de zooi helemaal in de soep en kon ik zelfs helemaal opnieuw opbouwen.

Kroesss
Contacteer:

Bericht door Kroesss » 16 mar 2005, 13:46

Ik heb mijn forum ooit als 2.0.4 geinstalleerd en gemod. vervolgens ge-update naar 2.0.6, 2.0.8, 2.0.9, 2.0.10, 2.0.11, 2.0.12 en uiteindelijk 2.0.13

Er is nog nooit iets mis gegaan met de updates of met de modificaties.

abcde

Bericht door abcde » 16 mar 2005, 14:18

Chris de Boden schreef:Ik spreek uit eigen ervaring :(
Een jaar of wat terug had ik een zelf gemod forum, kwam een upgrade uit.
Ik de upgrade draaien en vervolgens liep de zooi helemaal in de soep en kon ik zelfs helemaal opnieuw opbouwen.
Dat heeft NIET aan phpBB gelegen aangezien ik als premodded versie autheur wel vaker heb geupdate en geen enkel probleem heb ondervonden.
Bijna 1500 posts!

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 16 mar 2005, 14:39

Kroesss schreef:Ik heb mijn forum ooit als 2.0.4 geinstalleerd en gemod. vervolgens ge-update naar 2.0.6, 2.0.8, 2.0.9, 2.0.10, 2.0.11, 2.0.12 en uiteindelijk 2.0.13

Er is nog nooit iets mis gegaan met de updates of met de modificaties.
Voor mij exact hetzelfde.

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 16 mar 2005, 17:07

Chris de Boden schreef:Ik heb naast mijn pc hobbie ook een andere hobbie/plicht en dat is werken. 40 uur per week van 8 tot 17 uur. Kom ik rond 17:30 thuis dan moet ik eten, douchen het huishouden.
Ofwel, veel vrije tijd heb ik niet.

Wat ik als een punt ziet voor verbetering is het upgrade systeem.
Stel je heb een forum met veel mods geïnstalleerd en dan komt er een update.
In principe zal je dan eerst alle mods moeten deïnstalleren, de upgrade uitvoeren om vervolgens weer alle mods te installeren. Een zeer tijdrovende klus en dan is het nog de vraag als de modificaties nog werken na de upgrade. Dus kun je ook weer opzoek naar een geupgrade versie van een modificatie / aanpassing. Heb je eindelijk alles weer draaiend, kun je weer opnieuw beginnen omdat er dan tegen die tijd al weer een nieuwere upgrade verschenen is.

In principe zou de forumsoftware zo moeten zijn dat je het up kan graden zonder eerst de mods te moeten deïnstalleren.
Natuurlijk krijg je dat ook niet 100% zo, dat is bij geen een enkel systeem zo. Maar bij het schrijven van bepaalde mods zou er goed aan gedaan worden door het meer als losse modules te maken en zo min mogelijk aan de code van het forum zelf te moeten sleutelen omdat dat upgraden in de weg staat.

Tijd is dus het grootste probleem in dit geval.
Tsja als je weinig tijd hebt voor je pc hobbie moet je er tijd voor maken en als dit niet lukt niet zeuren dat phpbb onder-compleet is voor jouw eisen maar dan gewoon een pre-mod nemen. ;)
Het updaten heb ik ook weleens een probleempje mee gehad, sindsdien de boel gewoon handmatig gedaan en geen problemen meer gehad met dat soort ongein.
Dan hoef je ook niets te deinstalleren en heb je de zekerheid dat er niets fout gaat. :D
Barki.nl

MarlyNL
Contacteer:

Bericht door MarlyNL » 20 mar 2005, 15:34

Hoelang gaat het nog duren voordat de volgende versie(3.0) uitkomt?
ze zijn nu al een jaar misschien wel meer bezig...

MarcN

Bericht door MarcN » 20 mar 2005, 15:54

Nobody now's :roll: :x

Bee

Bericht door Bee » 20 mar 2005, 16:06

Nobody Knows ;), al is er wel een opmerkelijke verandering: Acyd Burn is nu de team leader van het Development team, en psoFTX is coordinator.
Laatst gewijzigd door Bee op 20 mar 2005, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 20 mar 2005, 16:06

..:: Marly ::.. schreef:Hoelang gaat het nog duren voordat de volgende versie(3.0) uitkomt?
ze zijn nu al een jaar misschien wel meer bezig...
veel meer, sinds phpbb2.0 is uitgekomen om precies te zijn ;)

Gesloten