Lid per lid zou lang duren
Zomertijd
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

er is ook een zoekfunctie 
daarmee zou je dit gevonden hebben :
http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=12
dan wordt het altijd automatisch gedaan
daarmee zou je dit gevonden hebben :
of je kunt het doen via dit :mosymuis schreef:Het is weer zomertijd!
Nu kan je natuurlijk aan al je leden vragen om de tijd in hun profiel op +2 uur te zetten, maar het is gebruiksvriendelijker om dit voor hen te doen. Draai de volgende query in je database en je bent er vanaf:
Code: Selecteer alles
UPDATE phpbb_users SET user_timezone = '2.00' WHERE user_timezone = '1.00'; UPDATE phpbb_config SET config_value = '2' WHERE config_name = 'board_timezone';
http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=12
dan wordt het altijd automatisch gedaan
Wat moet je precies doen bij http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=12?
En worden dan de uren die nu aangegeven worden niet automatisch een uur verder gezet?
En worden dan de uren die nu aangegeven worden niet automatisch een uur verder gezet?
-
Lontronics
Ik heb het ook middels bovengenoemde query opgelost, maar dit vind ik nou typisch zaken die in een adminscherm geregeld zouden moeten zijn.
Ik kan me voorstellen dat een hoop mensen er een beetje moeite mee hebben om queries los te gaan laten op hun database terwijl ze eigenlijk totaal geen idee hebben wat ze doen.
Maar nogmaals, bovengenoemde query werkte perfect en hier draaien we dus weer netjes met de zomertijd
Groeten,
Jan.
Ik kan me voorstellen dat een hoop mensen er een beetje moeite mee hebben om queries los te gaan laten op hun database terwijl ze eigenlijk totaal geen idee hebben wat ze doen.
Maar nogmaals, bovengenoemde query werkte perfect en hier draaien we dus weer netjes met de zomertijd
Groeten,
Jan.
Ja, dat snap ik. Maar de berichten die al geplaatst zijn (onder de wintertijd), die worden dan toch ook gewoon omgezet in de zomertijd? Of zie ik dat verkeerd?bee schreef:De topic post datum is afhankelijk van jouw tijdinstellingen, bij mij op GMT+2, en er staat dus nu 22:44, wellicht heb jij GMT+1, en zie je bij mij 21:44, is van jezelf afhankelijk. Gasten zien wat jij in het ACP instelt.
-
Lontronics
voor zover ik weet wordt er in de hele wereld gebruikt gemaakt van zomer/wintertijd dus in dat geval zou het idd iets zijn wat handig zou zijn om standaard in phpbb te hebbenfast sjonny schreef:Hallo Bee,
Ik ben op de hoogte van de mod en dit is een uitstekende oplossing.
Wat ik bedoelde is dat het er STANDAARD in hoort te zitten.
Maar dit is uiteraard een punt van discussie
En voor mij, ik vind het verder prima zo
Groeten,
Jan
Er is op phpBB.com al eens over beargumenteerd waarom het er niet in. De uiteindelijke conclusie was dat het opzich niet nodig was, en veel werk kan meebrengen omdat:fast sjonny schreef:Hallo Bee,
Ik ben op de hoogte van de mod en dit is een uitstekende oplossing.
Wat ik bedoelde is dat het er STANDAARD in hoort te zitten.
Maar dit is uiteraard een punt van discussie
En voor mij, ik vind het verder prima zo
Groeten,
Jan
- Niet over tegelijk de zomer/wintertijd ingaat (in de EU wel overigens)
- Niet iedereen meedoet aan de zomer/wintertijd (Mexico bijvoorbeeld wel, maar Mexico Stad weer niet, en zo zijn er meer)
Omdat het systeem zelf wel overal gebruikt wordt, is het niet standaard. Dat het in Olympus zit is omdat het toch veel gevraagd werd.
... Maar ik modereer (nog) niet.