Fout meldingen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Marley

Fout meldingen

Bericht door Marley » 20 apr 2005, 16:25

Hallo allemaal ,

Ik heb hedemiddag een phpbb forum willen aanmaken op onze site , alles ging prima totdat ................

IK opstarten en alles wil gaan aanmaken online , ik krijg de navolgende meldingen > >>>>

Warning: main(./../language/lang_dutch/lang_main.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/jobsinlimburg/public_html/forum/install/install.php on line 450

Warning: main(./../language/lang_dutch/lang_main.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/jobsinlimburg/public_html/forum/install/install.php on line 450

Warning: main(): Failed opening './../language/lang_dutch/lang_main.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/jobsinlimburg/public_html/forum/install/install.php on line 450

Warning: main(./../language/lang_dutch/lang_admin.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/jobsinlimburg/public_html/forum/install/install.php on line 451

Warning: main(./../language/lang_dutch/lang_admin.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/jobsinlimburg/public_html/forum/install/install.php on line 451

Warning: main(): Failed opening './../language/lang_dutch/lang_admin.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/jobsinlimburg/public_html/forum/install/install.php on line 451

Wie kan mij zeggen wat ik fou doe ? , verder is mijn vraag .....

Moet ik zelf via mijn php een database aanmaken of is die al aangemaakt ?

De server ondersteund MySQL en ook PHP 4

Groetjes
Marley

Bee

Bericht door Bee » 20 apr 2005, 16:34

Controleer language/lang_dutch/ eens. Daarin moeten bestanden staan, en niet in een submap van die map.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Marley

Bericht door Marley » 20 apr 2005, 21:00

Thanks , het werkt nu wel .

Zit echter nog met probleempje , database ???? . Waar vind ik deze of moet ik deze zelf aanmaken ??

Ik vind wel een file in de map DB met de naam db2.php , is dit soms de database waar ik naar moet linken of ?????

Dan krijg ik een foutmelding als ik via PHPadmin wil beheren , ik krijg de melding >>

De mbstring PHP extensie werd niet gevonden en u lijkt een multibyte charset te gebruiken. Zonder de mbstring extensie kan phpMyAdmin strings niet correct splitsen wat tot onverwachte resultaten kan leiden.

Verder heb ik ook volgens de phpadmin geen rechten voor database ?
Alles wordt wel ondersteund door hosting en ook de MySQL heb ik aangemaakt via de hosting site .

Graag even uitleg , tis mijn eerste keer dat ik met php en MySQL werk .

greetz
Marley

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 21 apr 2005, 08:30

dat probleem met phpmyadmin is niet erg, krijg ik ook wel eens. Er staat links in het frame een naam vand e database. Die moet je gebruiken :)

Marley

Bericht door Marley » 21 apr 2005, 08:38

Thanks , het werkt al 8) 8) 8)

Maar krijg nu na installatie een melding te zien >>

Please ensure both the install/ and contrib/ directories are deleted

Bij alles waar ik op klik dus ook FAQ of wat dan ook zie ik deze melding .
Kan iemand mij uitleggen wat dit is en wat ik moet doen ?

greetz Marley

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 21 apr 2005, 08:41

Please ensure both the install/ and contrib/ directories are deleted
Ben zeker dat install/ en contrib/ mappen verwijderd zijn
;)

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 21 apr 2005, 08:46

Met andere woorden: Deze mappen MOET je verwijderen, inclusief hun inhoud.
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.

Marley

Bericht door Marley » 21 apr 2005, 08:55

Inderdaad :oops:

Had hier over heen gelezen , sorry . Nu werkt het wel pffff

greetz Marley

Gesloten