Standaard aangevinkt....
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Standaard aangevinkt....
Een vraagje...
Op de registratie pagina kunnen gebruikers kiezen of ze automatisch bericht krijgen als er een reactie is.
Ze krijgen de volgende vraag:
Breng mij standaard op de hoogte van reacties:
Stuurt een email als iemand reageert op een onderwerp waar je in gepost hebt. Dit kan altijd veranderd worden als je een bericht plaatst.
Deze optie staat standaard op NEE,
ik wil graag dat deze optie standaard op JA staat.
Weet iemand waar ik dit kan veranderen?
Deze optie is ook beschikbaar bij het plaatsen van een bericht,
ook daar staat hij standaard op NEE en zou ik graag op JA willen
hebben.
b.v.d.
Jeroen
Op de registratie pagina kunnen gebruikers kiezen of ze automatisch bericht krijgen als er een reactie is.
Ze krijgen de volgende vraag:
Breng mij standaard op de hoogte van reacties:
Stuurt een email als iemand reageert op een onderwerp waar je in gepost hebt. Dit kan altijd veranderd worden als je een bericht plaatst.
Deze optie staat standaard op NEE,
ik wil graag dat deze optie standaard op JA staat.
Weet iemand waar ik dit kan veranderen?
Deze optie is ook beschikbaar bij het plaatsen van een bericht,
ook daar staat hij standaard op NEE en zou ik graag op JA willen
hebben.
b.v.d.
Jeroen
voor de eerste, draai deze querrie in phpmyadmin (tabblad SQL)
in ieder geval, het desbetreffende veld moet je ook veranderen naar 1 in de tabel phpbb_users bij user_id -1
die andere weet ik niet, ik weet niet wat je precies bedoelt. is dit een mod?UPDATE phpbb_users SET user_notify = 1 WHERE user_id = -1
in ieder geval, het desbetreffende veld moet je ook veranderen naar 1 in de tabel phpbb_users bij user_id -1
Re: Standaard aangevinkt....
Luuk, leuk beredeneerd dat hij de anonymous instellingen neemt, maar dat is niet zo. Dit gebeurt in het includes/usercp_register.php zelf:
zet hier de laatste 0 op TRUE en het eerste verzoek is ingewilligd. 
Je tweede vraag is hiermee ook beantwoord; posting.php neemt de instelling aan van het profiel en als die op "Ja" staat is dat ook zo bij het plaatsen van een reply. Om deze setting bij al je leden in 1x op "Ja" te zetten draai je deze query:
Code: Selecteer alles
$notifyreply = ( isset($HTTP_POST_VARS['notifyreply']) ) ? ( ($HTTP_POST_VARS['notifyreply']) ? TRUE : 0 ) : 0;

Je tweede vraag is hiermee ook beantwoord; posting.php neemt de instelling aan van het profiel en als die op "Ja" staat is dat ook zo bij het plaatsen van een reply. Om deze setting bij al je leden in 1x op "Ja" te zetten draai je deze query:
UPDATE phpbb_users
SET user_notify = 1;
-
Re: Standaard aangevinkt....
hoe zet ik de tweede op true? :thumb:zet hier de laatste 0 op TRUE en het eerste verzoek is ingewilligd.Code: Selecteer alles
$notifyreply = ( isset($HTTP_POST_VARS['notifyreply']) ) ? ( ($HTTP_POST_VARS['notifyreply']) ? TRUE : 0 ) : 0;
Zo dus?
$notifyreply = ( isset($HTTP_POST_VARS['notifyreply']) ) ? ( ($HTTP_POST_VARS['notifyreply']) ? TRUE : 0 ) : TRUE;
Nee, dus niet zo als Luuk hier vraagt! Het veranderen in TRUE werkt niet! Ook op een andere plaats werd zoiets gesuggereerd, ook zonder enige reactie. Maar na 2 dagen zoeken vond ik in een post uit 2003 dat je die 2e 0 op 1 moet zetten! Jammer dat niemand dat even meldt hier! Hartelijk dank voor de medewerking
De juiste oplossing (van Spikey) staat aan het einde van dit topic:
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=495 ... otifyreply
Nogmaals hartelijk bedankt!

De juiste oplossing (van Spikey) staat aan het einde van dit topic:
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=495 ... otifyreply
Nogmaals hartelijk bedankt!

$notifyreply = ( isset($HTTP_POST_VARS['notifyreply']) ) ? ( ($HTTP_POST_VARS['notifyreply']) ? TRUE : 0 ) : TRUE;
er mischien iets eenvoudiger zou uitzien met if/else

Bedankt voor je reactie Svennson. Heb geen ervaring met "tpl" code, dus je opmerking over if/else snap ik niet. Misschien zou je kunnen laten zien hoe de code er dan uit moet zien.
Dat ik reageer op een topic van een jaar geleden, is omdat ik over dat onderwerp niets van een latere datum heb gevonden. Wel vragen maar geen antwoorden. Ook bij .com niet. Is kennelijk toch moeilijk.
Ik ben blij dat de '1' werkt, dat is het belangrijkste. Heb het m.b.v. het forum dus toch werkend kunnen krijgen.
Dat ik reageer op een topic van een jaar geleden, is omdat ik over dat onderwerp niets van een latere datum heb gevonden. Wel vragen maar geen antwoorden. Ook bij .com niet. Is kennelijk toch moeilijk.
Ik ben blij dat de '1' werkt, dat is het belangrijkste. Heb het m.b.v. het forum dus toch werkend kunnen krijgen.

Het is php
tpl zijn de template bestanden.
is gelijk aan :
De laatste methode is wat langer en wat nutteloos maar als je er moet gaan in werken naar mijn mening duidelijker.

if(isset($HTTP_POST_VARS['notifyreply']))
{
if($HTTP_POST_VARS['notifyreply'])
{
$notifyreply = TRUE;
}
elseif(!$HTTP_POST_VARS['notifyreply'])
{
$notifyreply = 0;
}
}
elseif(!isset($HTTP_POST_VARS['notifyreply']))
{
$notifyreply = TRUE;
}