Hoi allemaal,
Hier is nit-wit Droppy met een (vast domme) vraag. Even vooraf: ik weet niksniet van php en zo, maar ik weet wel (eindelijk) dat ik een WS FTP nodig heb, en dat heb ik innmiddels gedownload. Wat ik ook weet is hoe ik in het controlpanel van mijn site kan komen, en ik snap ook wel hoe het admingedeelte van mijn forum werkt. (jaja, je moet het tenslotte altijd positief bekijken).
Ik kan mijn forum niet via het controlpanel simpeltjes upgraden door het knoppie upgrade naar 2.0.16, omdat mijn forum destijds is overgezet van een andere host. Dus nou moet ik hier ergens informatie vinden over hoe ik die upgrade voor elkaar ga krijgen via phpbb.nl
Ik ben ontzettend dom op dit gebied, maar wil graag leren. Wie oh wie heeft geduld genoeg om mij ff wat info te geven, of een link te zetten naar waar dit eventueel al eerder werd uitgelegd.
In elk geval vast bedankt voor het lezen.
Groetjes,
Droppy (sorry, blonT)
upgraden van 2.0.15 naar 2.0.16
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
Allereerst is geen enkele vraag dom, per slot van rekening hebben alle leden van deze site die weten hoe ze moet updaten het ook eerst moeten leren.
Ik neem aan dat je, omdat je weinig van php/phpbb zegt te kennen, ook geen mods hebt geinstalleerd.
Men gaat naar http://www.phpbb.com/kb/article.php?article_id=271 . Hier staat de volgende tekst:
Je voert dus precies uit wat hier staat, en dan moet het lukken. Voor je aan de update begint, raad ik je uitdrukkelijk aan je website te backuppen, download dus alle bestanden van je website, en via de admin control panel de database.
Succes!!
Mocht het niet lukken, schroom niet om te vragen
Ik neem aan dat je, omdat je weinig van php/phpbb zegt te kennen, ook geen mods hebt geinstalleerd.
Men gaat naar http://www.phpbb.com/kb/article.php?article_id=271 . Hier staat de volgende tekst:
Code: Selecteer alles
Update
Before starting with updating, you should first disable your board to prevent problems while updating. To do so you'll have to go to your board's admin panel, click Configuration in the navigation panel, and set 'Disable board' to True. Then click OK to confirm the changes.
Step 1
Download the “Patch file only” package from the phpBB.com download page, and extract it to a folder somewhere at your hard drive
Step 2
Select the correct patch, e.g. if your current version is 2.0.12 you need the phpBB-2.0.12_to_2.0.16.patch. Place the correct patch in the parent directory of your board (the one containing the phpBB core files like index.php, viewforum.php, etc.)
Step 3
Upload the update_to_latest.php file to the /install directory of your board. If the directory doesn't exist you'll have to create it
Step 4
Run the following command using the command line:
Code:
patch -cl -d [PHPBB DIRECTORY] -p1 < [PATCH NAME]
where PHPBB DIRECTORY is the directory name your phpBB board resides in and where PATCH NAME is the filename of the patch file which you would like to execute.
This should complete quickly, hopefully without any HUNK FAILED comments.
If you do get failures you'll have to try the next update method described in this article. Alternatively if you know how you can examine the .rej files to determine what failed where and make manual adjustments to the relevant source
Step 5
Delete the patch file (or files)
Step 6
Run install/update_to_latest.php trough your browser (using http://www.domain.com/phpBB2/install/update_to_latest.php, for example)
This will update your database schema and data (if appropriate) and increment the version number
Step 7
Delete the /install directory from your board's root directory
Succes!!
Mocht het niet lukken, schroom niet om te vragen

-
Een backup van je hele site? Of een backup van je database?
De site backup maak je door met een willekeurig ftp-programma naar je site te connecten, en dan elk bestandje wat met het forum te maken heeft te downloaden.
Een database backup maak je in het admin paneel, door onder het kopje 'Algemeen Beheer' op 'Backup Database' te klikken.
Op de volgende pagina, vink je 'Volledige backup' aan en klik je op 'Start Backup'. Vervolgens zou er een download moeten starten, het bestand wat je binnenhaalt is je database backup.
De site backup maak je door met een willekeurig ftp-programma naar je site te connecten, en dan elk bestandje wat met het forum te maken heeft te downloaden.
Een database backup maak je in het admin paneel, door onder het kopje 'Algemeen Beheer' op 'Backup Database' te klikken.
Op de volgende pagina, vink je 'Volledige backup' aan en klik je op 'Start Backup'. Vervolgens zou er een download moeten starten, het bestand wat je binnenhaalt is je database backup.
De meeste hosts doen dit inderdaad, maar mocht er iets misgaan met de update, dan kun je zelf de problemen fixen, zonder dat je op de hosting moet wachten voor die iets doen. Vaak duurt dit namelijk eventjes, en heb je het zelf veel sneller gefixt.Droppy schreef:Hoe maak ik een back up(ik dacht dat dat automatisch werd gedaan door mijn host)
-