SQL commando voor vervangen letters
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

SQL commando voor vervangen letters
Welk sql commando moet ik gebruiken om letters te vervangen?
Tijdens het overzetten van de database is het fout gegaan met letters als é ë, zéér beperkt had zeer beperkt moeten zijn. Ik wil dus o.a. alle é vervangen door é.
Tijdens het overzetten van de database is het fout gegaan met letters als é ë, zéér beperkt had zeer beperkt moeten zijn. Ik wil dus o.a. alle é vervangen door é.
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden!
- WebSiteNet
- Contacteer:
Met LIKE alle fouten query'en, en in een php array doen. Vervolgens die array doorlopen met str_replace(); en opnieuw in de database zetten.
Snapje het ongeveer? (Als je een ervaren gebruiker ben is het zonloos voor mij om het uit te werken maar voor beginnende/minder gervorderden is het wat moeilijker)
//edit@paulus: Zou met normale westerse tekens geen problem moeten zijn. tenzij je host in een land zit met een vreemdere taal (lees: met andere karakters).
Snapje het ongeveer? (Als je een ervaren gebruiker ben is het zonloos voor mij om het uit te werken maar voor beginnende/minder gervorderden is het wat moeilijker)
//edit@paulus: Zou met normale westerse tekens geen problem moeten zijn. tenzij je host in een land zit met een vreemdere taal (lees: met andere karakters).
Laatst gewijzigd door WebSiteNet op 29 jul 2005, 09:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Hele oude versies van MySQL 4.1 hadden het probleem dat als standaard karaktersets een zweedse werdt gebruikt. Zweeds kent op sommige plekken andere tekens dan wij gebruiken (a rondje, o streep) en sommige tekens niet (éèê (en andere letters). Wellicht steekt dat probleem hier weer de kop op.
... Maar ik modereer (nog) niet.