Hulp bij overzetten

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
my-webhosting

Hulp bij overzetten

Bericht door my-webhosting » 10 aug 2005, 17:52

Nu kan ik best wel wat qua hosting en dergelijke, maar hier loop ik toch effe ergens tegen aan.

Ik heb iemand die van messageboard.nl is overgestapt naar mij met een volledige domeinnaam. ik kon even met haar account inloggen aldaar om de bestaande forum te downloaden (tegen betaling) het enige wat ik kon id een bestand van 8Mb downloaden in een tar.gz bestand.

Als ik deze open in winrar zie ik netjes de complete site staan, maar nergens ook maar iets van een database.

Iemand hier ervaring mee en of wil helpen. Ik heb nog nooit een phpbb forum overgezet.

abcde

Bericht door abcde » 10 aug 2005, 17:57

Een file met 8MB aan files? Tja daar heb je niet zoveel, de berichten staan uiteraard in de database. En daar kan je niet zomaar in, meer info over het verhuizen an een phpBB forum vind je op: http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=8 .
Bijna 1500 posts!

my-webhosting

Bericht door my-webhosting » 10 aug 2005, 18:28

abcde schreef:Een file met 8MB aan files? Tja daar heb je niet zoveel, de berichten staan uiteraard in de database. En daar kan je niet zomaar in, meer info over het verhuizen an een phpBB forum vind je op: http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=8 .
die had ik dus gelezen en uiteraard begrijp ik dat ik een Db nodig heb voor de verhuizing, maar het staat en in quote: Back-up downloaden
Voor het downloaden van zowel een kopie van de database als van de serverbestanden (HTML/PHP etc).
Deze back-up kan gebruikt worden voor het draaien van uw forum op bijvoorbeeld uw eigen computer of bij een andere host/provider als u uw forum niet meer gratis door Messgeboard.nl wilt laten hosten. end quote.

Dan krijg ik dus een downloadbaar .gz bestand wat zo voor mij te zien alleen de site bevat op een versie 2.0.11 (ik draai voor hun 2.0.17)

Iemand met ervaringh met ex messageboard forums?

my-webhosting

Bericht door my-webhosting » 10 aug 2005, 18:31

Ik ben al een stapje verder, en heb ondertussen een *.sql.gz bestand ook mogen ontvangen.

my-webhosting

Bericht door my-webhosting » 10 aug 2005, 18:48

okeee dan nog gekkere vraag
is het mogenlijk om alleen de berichten te importeren? volgens mij niet he!

nu willen ze ineens het nieuwe forum ook niet meer kwijt

Bee

Bericht door Bee » 10 aug 2005, 18:52

Je kan niet zomaar de posts importeren, omdat ze allemaal verbonden zijn aan een topic, die allemaal verbonden zijn aan een forum_id. Het is dus wel handig als die forums bestaan. Echter, wil je geen gastposts krijgen, dan moet je ook de gebruikers importeren, en omdat je niet wil dat iedereen alles kan lezen, ook de rechtentabellen. Smilies zijn wel handig, anders krijg je allemaal vreemde codes. Oftewel, het komt er op neer: het is wel mogelijk, maar heel erg onhandig.
... Maar ik modereer (nog) niet.

my-webhosting

Bericht door my-webhosting » 10 aug 2005, 18:56

bee schreef:Je kan niet zomaar de posts importeren, omdat ze allemaal verbonden zijn aan een topic, die allemaal verbonden zijn aan een forum_id. Het is dus wel handig als die forums bestaan. Echter, wil je geen gastposts krijgen, dan moet je ook de gebruikers importeren, en omdat je niet wil dat iedereen alles kan lezen, ook de rechtentabellen. Smilies zijn wel handig, anders krijg je allemaal vreemde codes. Oftewel, het komt er op neer: het is wel mogelijk, maar heel erg onhandig.
potver hier ben ik dus alles behalve blij mee :cry:
en het terug zetten wil ook niet zomaar lukken omdat ik ineens niet meer in phpmyadmin kan :?

Gesloten