Nieuwe start + Nieuwe mods, Wat doe ik met de database?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
Nieuwe start + Nieuwe mods, Wat doe ik met de database?
Nadat ik mijn forum onlangs heb geupload, onstond er een probleem door bepaalde mods. Ik ben nu helemaal vanaf 0 herbegonnen en heb direct zeer zorgvuldig alle mods geinstalleerd.
Alle nieuwe bestanden ga ik straks overschrijven over de oude.
Maar het probleem is, toen ik die mods de vorige keer heb geupload moest ik ook bestanden uploaden om de database automatisch te wijzigen.
Nu om zeker te zijn, wil ik de database volledig verwijderen om errors te voorkomen. Dus ik upload dan terug (samen met de nieuwe bestanden) alle db_update bestanden samen met de contrib en install map.
Mijn vraag aan jullie is, is dit een goed idee? of zal alles in het honderd lopen om van 0 te uploaden met de volgende modificaties:
Rules
Copyright
GoWap
Winter/Zomer tijd
Gender (geslacht)
Birthday
Deze laatste drie zijn nog niet aangepast, dus dat kan nog afvallen.
Serieus antwoorden aub, ik wil mijn forum niet helemaal verknoeien.
Want straks zeurt de server nog over de bandbreedte
Mod en Admin???? help aub...
Alle nieuwe bestanden ga ik straks overschrijven over de oude.
Maar het probleem is, toen ik die mods de vorige keer heb geupload moest ik ook bestanden uploaden om de database automatisch te wijzigen.
Nu om zeker te zijn, wil ik de database volledig verwijderen om errors te voorkomen. Dus ik upload dan terug (samen met de nieuwe bestanden) alle db_update bestanden samen met de contrib en install map.
Mijn vraag aan jullie is, is dit een goed idee? of zal alles in het honderd lopen om van 0 te uploaden met de volgende modificaties:
Rules
Copyright
GoWap
Winter/Zomer tijd
Gender (geslacht)
Birthday
Deze laatste drie zijn nog niet aangepast, dus dat kan nog afvallen.
Serieus antwoorden aub, ik wil mijn forum niet helemaal verknoeien.
Want straks zeurt de server nog over de bandbreedte
Mod en Admin???? help aub...
De meeste mods werken fatsoenlijk met elkaar, er zijn enkele negatieve uitschieters, maar bij deze mods ken ik geen gevallen. Je kan de database gewoon behouden, en de database updates opnieuw doen, wanneer iets niet lukt levert dit geen schade op aan de database. 80% van alle problemen met mods zijn foute bestandsaanpassingen.
... Maar ik modereer (nog) niet.
-
Dus moet ik ik die db_updates niet uitvoeren en die contrib en install ook niet meer uploaden?bee schreef:De meeste mods werken fatsoenlijk met elkaar, er zijn enkele negatieve uitschieters, maar bij deze mods ken ik geen gevallen. Je kan de database gewoon behouden, en de database updates opnieuw doen, wanneer iets niet lukt levert dit geen schade op aan de database. 80% van alle problemen met mods zijn foute bestandsaanpassingen.
Of de db_updates wel uitvoeren, want ik heb veel errors gehad
Zie ander topic: kritieke error in admin panel.
edit: en ook een error met het db_update gaf het op de pagina een error
Oh ja, nu we toch over database hebben, ik heb ook de root veranderd vanuit het ftp programma zelf.
Wat moet ik hiervoor aanpassen? want ik had eerst Forum met hoofdletter en heb er forum met kleine letter van gemaakt.
Nu is het probleem dat als ik op het forum wil gaan dat ik altijd die hoofdletter F auto ingevoerd wordt in de adres balk, en dus ook niet op de pagina kan. Is enkel cookies en geschiedenis verwijderen voldoende?
Of moet er ergens in het forum of database hiervoor een aanpassing gemaakt worden?
-
-
paulus schreef:via phpmyadmin, wordt meestal in comtrol paneel van je host aangeboden

FTP files uploading
Check your CGI script
Clear proxy buffer
Change password to MySQL database
Remove MySQL database
Disk usage
Statistics
Banner turn off and domain name parking
Install guest book
Install phpBB forum
Change E-mail
Change password