ledenlijst wijzigen om spammers te weren
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

ledenlijst wijzigen om spammers te weren
Hallo, ik heb veel posts gelezen over hoe je spammers kunt weren van jouw forum (uit de ledenlijst). O.a. mods gebruiken, visuele confirm enz. Ik lees ook dat dat niet altijd helpt.
Graag zou ik grip willen hebben op de kolom waar de homepageadressen staan (waar het de spammer uiteindelijk om gaat) . Die wil ik zelf invullen. (Tenslotte heb ik niet zoveel 'members' met homepages, dus dat is gemakkelijk te doen).
Ik zou de layout van de ledenlijst daarom als volgt willen aanpassen:
1. in het registratieformulier (in plaats van het veld: homepage) een opmerking bijplaatsen in de orde van: alleen op aanvraag bij de webmaster ...
2. In de layout van de 'memberlist' de kolom homepages wel laten bestaan, maar daar wil ik (de webmaster) zelf de homepage invullen.
Is dit mogelijk en zo ja, kan iemand mij aangeven hoe?
gr. Cees
Graag zou ik grip willen hebben op de kolom waar de homepageadressen staan (waar het de spammer uiteindelijk om gaat) . Die wil ik zelf invullen. (Tenslotte heb ik niet zoveel 'members' met homepages, dus dat is gemakkelijk te doen).
Ik zou de layout van de ledenlijst daarom als volgt willen aanpassen:
1. in het registratieformulier (in plaats van het veld: homepage) een opmerking bijplaatsen in de orde van: alleen op aanvraag bij de webmaster ...
2. In de layout van de 'memberlist' de kolom homepages wel laten bestaan, maar daar wil ik (de webmaster) zelf de homepage invullen.
Is dit mogelijk en zo ja, kan iemand mij aangeven hoe?
gr. Cees
Bedankt voor jouw info, dat ga ik eens bekijken.
Aanvullend nog een vraag. Kan ik ook in het registerformulier/page velden weghalen/-laten?
In het blok 'Profile information', wat onder de knop 'registration' zit, wil ik de volgende velden weglaten:
- ICQ number
- AIM adress
- MSN Messenger
- Yahoo Messenger
- Website...
Deze gegevens zijn voor de doelgroep niet relevant.
Cees
Aanvullend nog een vraag. Kan ik ook in het registerformulier/page velden weghalen/-laten?
In het blok 'Profile information', wat onder de knop 'registration' zit, wil ik de volgende velden weglaten:
- ICQ number
- AIM adress
- MSN Messenger
- Yahoo Messenger
- Website...
Deze gegevens zijn voor de doelgroep niet relevant.
Cees
Paulus, bedoel je met 'niet helemaal' een 'klein beetje' verwijderen? Dat zal ook wel niet de bedoeling zijn. Of bedoel je 'helemaal niet'paulus schreef:Maar je moet dat veld niet helemaal verwijderen, datg kan problemen gaan geven, je kan er beter een hidden field van maken

En hoe kan ik er een 'hidden'field van maken?