Waarom niet de tijd van de server
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Waarom niet de tijd van de server
Waarom,
Geeft het forum niet gewoon de tijd van de server aan???
Wel een beetje, want pas ik de tijd van mijn server een paar minuten aan veranderd dat ook in het forum mee.
Ik vraag me dus af waar hij het idee vandaan haalt als mijn server naar winter- en/of zomertijd gaat toch iets met de tijd te doen, hij haalt er dan default 2 uur af zou je zeggen dan.
Maar als ik de tijd dan nu goed heb staan en we gaan naar wintertijd, gaat mijn server ook een uur achteruit, maar dan moet ik in het forum nog eens een uur er afhalen.
Waar kijkt het forum naar, lijkt mij dat hij ergens info vandaan haalt wat betrekking heeft op de tijd, want als jij de server zou gebruiken als input dan zou je als je één keer je forum goed zet met je server en je server netjes omgaat met de zomer- wintertijd omschakeling hij goed moeten blijven lopen.
Hoe zit het nu werkelijk??
Forum haalt de tijd niet bij de guest vandaan, maar pas ik mijn server nu aan, en F5 ik mijn forum dan is de tijd aanpast.
Wie weet het??
Dennnis
Geeft het forum niet gewoon de tijd van de server aan???
Wel een beetje, want pas ik de tijd van mijn server een paar minuten aan veranderd dat ook in het forum mee.
Ik vraag me dus af waar hij het idee vandaan haalt als mijn server naar winter- en/of zomertijd gaat toch iets met de tijd te doen, hij haalt er dan default 2 uur af zou je zeggen dan.
Maar als ik de tijd dan nu goed heb staan en we gaan naar wintertijd, gaat mijn server ook een uur achteruit, maar dan moet ik in het forum nog eens een uur er afhalen.
Waar kijkt het forum naar, lijkt mij dat hij ergens info vandaan haalt wat betrekking heeft op de tijd, want als jij de server zou gebruiken als input dan zou je als je één keer je forum goed zet met je server en je server netjes omgaat met de zomer- wintertijd omschakeling hij goed moeten blijven lopen.
Hoe zit het nu werkelijk??
Forum haalt de tijd niet bij de guest vandaan, maar pas ik mijn server nu aan, en F5 ik mijn forum dan is de tijd aanpast.
Wie weet het??
Dennnis
Ik snap de vraag niet, dit staat toch onderaan mijn forumhotrid schreef:Geen copyright! Geen support!
2.0.8 © phpBB Group
- WebSiteNet
- Contacteer:
Re: Waarom niet de tijd van de server
Oké dan.... zal het eens anders omschrijven om dat ik het toch ieder jaar twee keer moet aanpassen*.
Mijn server geeft altijd de juiste tijd aan, waar kan het forum niet gewoon standaard op die tijd draaien zodat ik niet twee keer per jaar wat in het forum moet aanpassen?
Dennis
*
Ik open functions.php en zoek
// Create date/time from format and timezone
En pas daaronder het dikgedrukte getal aan, in de winter is dat 1 en in de zomer 2
return ( !empty($translate) ) ? strtr(@gmdate($format, $gmepoch + (3600 * 1)), $translate) : @gmdate($format, $gmepoch + (3600 * 2));
Mijn server geeft altijd de juiste tijd aan, waar kan het forum niet gewoon standaard op die tijd draaien zodat ik niet twee keer per jaar wat in het forum moet aanpassen?
Dennis
*
Ik open functions.php en zoek
// Create date/time from format and timezone
En pas daaronder het dikgedrukte getal aan, in de winter is dat 1 en in de zomer 2
return ( !empty($translate) ) ? strtr(@gmdate($format, $gmepoch + (3600 * 1)), $translate) : @gmdate($format, $gmepoch + (3600 * 2));
Bee,Bee schreef:De zomertijd/wintertijd mod van WebmasterX kan je proberen, maar de past het aan op de eerste van de maand.
Kan ik de tijd van het PHPBB forum niet één op één over laten nemen van de server waar het opdraait?
De servertijd is de REAL NL time (W2003) dus geen UTC.
Waar haalt het forum de tijd vandaan?
Want als ik de tijd op de server aanpas gaat het forum gewoon mee, behalve met de zomer wintertijd schakeling dat moet ik er met de hand een uur af of bij doen.
Dennis