Kunnen jullie mij zeggen welk gedeelte van deze aanpassing de kritieke update is. Dan kan ik eerst het kritische gedeelte doen. Jeetje wat een update, daar ben ik wel even zoet mee.mosymuis schreef:Nee, de enige echte security update (één met weinig risico's) is een XSS bugfix in de verwerking van up te loaden avatars.Bee schreef:Er zit een kritieke update in, zeer vermoedelijk een SQL Injection.
phpBB 2.0.18
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

IDD ik stop er ook mee...(ik ben al teveel tegen gekomen)ciska0707 schreef:Kunnen jullie mij zeggen welk gedeelte van deze aanpassing de kritieke update is. Dan kan ik eerst het kritische gedeelte doen. Jeetje wat een update, daar ben ik wel even zoet mee.mosymuis schreef:Nee, de enige echte security update (één met weinig risico's) is een XSS bugfix in de verwerking van up te loaden avatars.Bee schreef:Er zit een kritieke update in, zeer vermoedelijk een SQL Injection.
Ik doe alleen het "kritische" wel..
vr gr richard
dat is niet echt slim, ik heb er ook geen zin in, maar ja kan het beter wel doen, zodat je forum goed beveiligt is. Ze brengen de update niet voor niets uitpumpeduse schreef:IDD ik stop er ook mee...(ik ben al teveel tegen gekomen)ciska0707 schreef:Kunnen jullie mij zeggen welk gedeelte van deze aanpassing de kritieke update is. Dan kan ik eerst het kritische gedeelte doen. Jeetje wat een update, daar ben ik wel even zoet mee.mosymuis schreef: Nee, de enige echte security update (één met weinig risico's) is een XSS bugfix in de verwerking van up te loaden avatars.
Ik doe alleen het "kritische" wel..
vr gr richard
pumpeduse schreef:Dit is weer 1...
#-----[ OPEN ]---------------------------------------------
#
includes/usercp_activate.php
#
#-----[ FIND ]---------------------------------------------
#
if (intval($board_config['require_activation']) == USER_ACTIVATION_ADMIN && $userdata['user_level'] != ADMIN)
{
message_die(GENERAL_MESSAGE, $lang['Not_Authorised']);
Dit heb ik............
if ( intval($board_config['require_activation']) == USER_ACTIVATION_ADMIN && $sql_update_pass == '' )
{
vr gr richard
Oke ga ik door....
Kun je me zeggen wat bovenstaande kan zijn??
vr gr richard
kan iemand me helpen?paulus schreef:Sessions.php niet goed aangepastTrudy schreef:en ja hoor, ik ben er weer. alweer een fout![]()
Ik heb al viewtopic.php, sessions.php, common.php opnieuw aangepast. Ik weet niet meer wat ik moet doenCode: Selecteer alles
Fatal error: Call to undefined function: session_pagestart() in /usr/home/about/public_html/joa/viewtopic.php on line 170
http://www.about-us.nl/sessions.txt
nu krijg ik deze fout :S, en had niets verandert:
Fatal error: Call to undefined function: session_pagestart() in /usr/home/about/public_html/joa/portal.php on line 67
Code: Selecteer alles
#
#-----[ OPEN ]---------------------------------------------
#
#
#
if ( intval($board_config['require_activation']) == USER_ACTIVATION_ADMIN && $sql_update_pass == '' )
{
{
}
#
#-----[ REPLACE WITH ]---------------------------------------------
#
if (intval($board_config['require_activation']) == USER_ACTIVATION_ADMIN && $row['user_newpasswd'] == '')
{
if (!$userdata['session_logged_in'])
{
redirect(append_sid('login.' . $phpEx . '?redirect=profile.' . $phpEx . '&mode=activate&' . POST_USERS_URL . '=' . $row['user_id'] . '&act_key=' . trim($HTTP_GET_VARS['act_key'])));
}
else if ($userdata['user_level'] != ADMIN)
{
}
}
Dit heb ik..
#
#
if (intval($board_config['require_activation']) == USER_ACTIVATION_ADMIN && $userdata['user_level'] != ADMIN)
{
}
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not update users table', '', __LINE__, __FILE__, $sql_update);
}
{
include($phpbb_root_path . 'includes/emailer.'.$phpEx);
$emailer = new emailer($board_config['smtp_delivery']);
$emailer->from($board_config['board_email']);
$emailer->replyto($board_config['board_email']);
Laatst gewijzigd door pumpeduse op 02 nov 2005, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
ik zal hem even in plakken,als het niet te storend is...
Even in code tags gezet - Stef
Zal ik volgende keer zelf even doen..
Bedankt :thumb:
<?php
/***************************************************************************
* usercp_activate.php
* -------------------
* begin : Saturday, Feb 13, 2001
* copyright : (C) 2001 The phpBB Group
* email : support@phpbb.com
*
* $Id: usercp_activate.php,v 1.6.2.7 2003/05/03 23:24:02 acydburn Exp $
*
*
***************************************************************************/
/***************************************************************************
*
* This program is free software; you can redistribute it and/or modify
* it under the terms of the GNU General Public License as published by
* the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or
* (at your option) any later version.
*
*
***************************************************************************/
if ( !defined('IN_PHPBB') )
{
die('Hacking attempt');
exit;
}
$sql = "SELECT user_active, user_id, username, user_email, user_newpasswd, user_lang, user_actkey
FROM " . USERS_TABLE . "
WHERE user_id = " . intval($HTTP_GET_VARS[POST_USERS_URL]);
if ( !($result = $db->sql_query($sql)) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not obtain user information', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}
if ( $row = $db->sql_fetchrow($result) )
{
if ( $row['user_active'] && trim($row['user_actkey']) == '' )
{
$template->assign_vars(array(
'META' => '<meta http-equiv="refresh" content="10;url=' . append_sid("index.$phpEx") . '">')
);
message_die(GENERAL_MESSAGE, $lang['Already_activated']);
}
else if ((trim($row['user_actkey']) == trim($HTTP_GET_VARS['act_key'])) && (trim($row['user_actkey']) != ''))
{
$sql_update_pass = ( $row['user_newpasswd'] != '' ) ? ", user_password = '" . str_replace("\'", "''", $row['user_newpasswd']) . "', user_newpasswd = ''" : '';
$sql = "UPDATE " . USERS_TABLE . "
SET user_active = 1, user_actkey = ''" . $sql_update_pass . "
WHERE user_id = " . $row['user_id'];
if ( !($result = $db->sql_query($sql)) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not update users table', '', __LINE__, __FILE__, $sql_update);
}
{
include($phpbb_root_path . 'includes/emailer.'.$phpEx);
$emailer = new emailer($board_config['smtp_delivery']);
$emailer->from($board_config['board_email']);
$emailer->replyto($board_config['board_email']);
$emailer->use_template('admin_welcome_activated', $row['user_lang']);
$emailer->email_address($row['user_email']);
$emailer->set_subject($lang['Account_activated_subject']);
$emailer->assign_vars(array(
'SITENAME' => $board_config['sitename'],
'USERNAME' => $row['username'],
'PASSWORD' => $password_confirm,
'EMAIL_SIG' => (!empty($board_config['board_email_sig'])) ? str_replace('<br />', "\n", "-- \n" . $board_config['board_email_sig']) : '')
);
$emailer->send();
$emailer->reset();
'META' => '<meta http-equiv="refresh" content="10;url=' . append_sid("index.$phpEx") . '">')
);
message_die(GENERAL_MESSAGE, $lang['Account_active_admin']);
}
else
{
);
$message = ( $sql_update_pass == '' ) ? $lang['Account_active'] : $lang['Password_activated'];
message_die(GENERAL_MESSAGE, $message);
}
}
else
{
message_die(GENERAL_MESSAGE, $lang['Wrong_activation']);
}
}
else
{
message_die(GENERAL_MESSAGE, $lang['No_such_user']);
}
?>Zal ik volgende keer zelf even doen..
Bedankt :thumb:
Laatst gewijzigd door pumpeduse op 01 nov 2005, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Niemand weet het dus. Naja dan zal ik alle mods maar weer opnieuw moeten installerenTrudy schreef:kan iemand me helpen?paulus schreef:Sessions.php niet goed aangepastTrudy schreef:en ja hoor, ik ben er weer. alweer een fout![]()
Ik heb al viewtopic.php, sessions.php, common.php opnieuw aangepast. Ik weet niet meer wat ik moet doenCode: Selecteer alles
Fatal error: Call to undefined function: session_pagestart() in /usr/home/about/public_html/joa/viewtopic.php on line 170
http://www.about-us.nl/sessions.txt
nu krijg ik deze fout :S, en had niets verandert:
Fatal error: Call to undefined function: session_pagestart() in /usr/home/about/public_html/joa/portal.php on line 67
Heb heel de upgrade klaar, maar dit stukje krijg ik niet zonder error voor elkaar. De code (!$submit) ? ', kom ik hier in drie opvolgende regels tegen, moeten die allemaal?.
Hier mijn stuk code.
posting.php
#
# NOTE --- This is a partial match, the whole line on a fresh installation looks like this:
# $select_sql = ( !$submit ) ? ", t.topic_title, p.enable_bbcode, p.enable_html, p.enable_smilies, p.enable_sig, p.post_username, pt.post_subject, pt.post_text, pt.bbcode_uid, u.username, u.user_id, u.user_sig" : '';
#
$select_sql = ( !$submit ) ? "
#
#-----[ IN-LINE FIND ]---------------------------------------------
#
( !$submit ) ? "
#
#-----[ IN-LINE REPLACE WITH ]---------------------------------------------
#
(!$submit) ? '
#-----[ IN-LINE FIND ]---------------------------------------------
#
"
#
#-----[ IN-LINE REPLACE WITH ]---------------------------------------------
#
'Code: Selecteer alles
$select_sql = ( !$submit ) ? ", t.topic_title, p.enable_bbcode, p.enable_html, p.enable_smilies, p.enable_sig, p.post_username, p.post_time, pt.post_subject, pt.post_text, pt.bbcode_uid, u.username, u.user_id, u.user_sig" : '';
$from_sql = ( !$submit ) ? ", " . POSTS_TEXT_TABLE . " pt, " . USERS_TABLE . " u" : '';
$where_sql = ( !$submit ) ? "AND pt.post_id = p.post_id AND u.user_id = p.poster_id" : '';Met groet, The Sting
Hier kom ik op terug; er worden verscheidene beveiligingsfouten gedicht, die uiteenlopen van code executie, XSS en inderdaad SQL injectie. Het meeste risico bestaat op ongepatchte phpBB forums op een PHP5 webserver. Het is hoe dan ook zaak zo snel mogelijk up te daten!mosymuis schreef:Nee, de enige echte security update (één met weinig risico's) is een XSS bugfix in de verwerking van up te loaden avatars.Bee schreef:Er zit een kritieke update in, zeer vermoedelijk een SQL Injection.
Altijd de eerste danThe Sting schreef:Heb heel de upgrade klaar, maar dit stukje krijg ik niet zonder error voor elkaar. De code (!$submit) ? ', kom ik hier in drie opvolgende regels tegen, moeten die allemaal?.
Hier mijn stuk code.Code: Selecteer alles
posting.php # #-----[ FIND ]--------------------------------------------- # NOTE --- This is a partial match, the whole line on a fresh installation looks like this: # $select_sql = ( !$submit ) ? ", t.topic_title, p.enable_bbcode, p.enable_html, p.enable_smilies, p.enable_sig, p.post_username, pt.post_subject, pt.post_text, pt.bbcode_uid, u.username, u.user_id, u.user_sig" : ''; # $select_sql = ( !$submit ) ? " # #-----[ IN-LINE FIND ]--------------------------------------------- # ( !$submit ) ? " # #-----[ IN-LINE REPLACE WITH ]--------------------------------------------- # (!$submit) ? ' #-----[ IN-LINE FIND ]--------------------------------------------- # " # #-----[ IN-LINE REPLACE WITH ]--------------------------------------------- # '
$select_sql = ( !$submit ) ? ", t.topic_title, p.enable_bbcode, p.enable_html, p.enable_smilies, p.enable_sig, p.post_username, p.post_time, pt.post_subject, pt.post_text, pt.bbcode_uid, u.username, u.user_id, u.user_sig" : ''; $from_sql = ( !$submit ) ? ", " . POSTS_TEXT_TABLE . " pt, " . USERS_TABLE . " u" : ''; $where_sql = ( !$submit ) ? "AND pt.post_id = p.post_id AND u.user_id = p.poster_id" : '';
-
Coenemeloen