Bericht
door simpelscript » 25 jun 2003, 14:40
Een Nederlander loopt in een drukke straat tegen een Belg op. De Nederlander steekt zijn hand uit en zegt: "Sorry", waarop de Belg de man een hand geeft en zegt: "Aangenaam, Sjefke."
Waarom neemt een Belg altijd een fruitschaal mee naar bed? Om zijn vrouw te bevruchtigen.
Waarom is in België de verhuiswagen 20 meter lang? Dan kan de tuin slang ook mee.
Waarom liggen er zoveel frietjes op het Belgische strand? Antwoord: Een Belg houd zijn frietzakje vast met zijn rechterhand en eet met zijn linkerhand. Dan komt er een Nederlander en vraagt hoe laat het is en de Belg kijkt dan op zijn horloge.
Ene Belg tegen de andere: "Mij kan het niets schelen als de prijs van de benzine omhoog gaat. Ik tank altijd maar voor vijfentwintig euro!"
Er was een Belg bij een Nederlander op bezoek op de achtste verdieping van een flat. Toen de Belg even uit het openstaande raam keek, verloor hij zijn zakdoek, die twee meter lager aan een verroeste spijker bleef hangen. De Nederlander kwam op het idee de Belg aan zijn bretels te laten zakken, zodat deze zijn zakdoek zou kunnen pakken. Toen de Belg even later aan zijn bretels hing te bungelen begon hij ineens heel hard te lachen. Op de vraag waarom hij zo moest lachen antwoordde hij de Nederlander: "Als de bretels knappen, krijg jij ze in je gezicht!"
Komt een Belg in een restaurant, en bestelt een biefstuk. Waarop de ober vraagt: "Hoe wilt hem hebben?" Antwoord de Belg: "Op m'n bord natuurlijk."
Een Nederlander, een Belg en een Duitser gaan ontwikkelingswerk doen. Bij de voorbereiding komen ze elkaar tegen en hebben het over de gevaren van aids in die landen. Daarom besluiten ze goed voorbereid condooms mee te nemen. In het vliegtuig komen ze elkaar weer tegen en hebben het erover hoeveel condooms ze mee hebben. De Nederlander zegt: "Ik heb er honderd mee, dat moet genoeg zijn." De Duitser zegt: "Ik heb er 75 mee, ook wel voldoende." Ze kijken de Belg aan en die zegt: "Ik heb er mee. Meer kon ik er niet omheen krijgen."
Op een bankje zitten een Fransman een Belg en een Nederlander. De Fransman kon alleen maar zeggen: "Ja, ja, ja!". De Nederlander kon alleen maar zeggen: "Mes en vork, mes en vork, mes en vork!". En de Belg kon alleen maar zeggen: "Olé, olé, olé, olé!". Komt een politieagent aangelopen, en vraagt: "Hebben jullie dat meisje vermoord?". De Fransman antwoord: "Ja, ja, ja!". De politieagent vraagt: "Waarmee hebben jullie haar vermoord?". De Nederlander antwoord: "Mes en vork, mes en vork, mes en vork!". Dan zegt de politieagent: "Dan moeten jullie nu mee naar de gevangenis!". De Belg antwoord: "Olé, olé, olé, olé!".
Hoe maak je een Belg gek? Zet hem in een ronde kamer en zeg dat er een bak patat in de hoek ligt.
Een aannemer word gevraagd de (vuile) geluidsmuur van 5 km aan de E40 te verven. Slim als ie is gaat hij hiervoor de Belg Jaap aanspreken. De eerste dag verft Jaap 2.5 km. Wauw denkt de aannemer dat is morgen gebeurd. Mis. Tweede dag verft Jaap maar 1.25 km. Slechte dag denkt de aannemer we zullen morgen zien. Derde dag 500m en dat gaat zo door. Op het einde van de week is de zaak compleet, maar de aannemer vraagt Jaap hoe het komt. "Nou", zegt Jaap, "in het begin staat de pot nog dichtbij maar op het einde is dat wel een afstand hoor."
Waarom kwam de Belgische marine in de tweede wereldoorlog niet in actie? Er stond geen wind.
De Belgen hebben dubbeldeksbussen gebouwd, opdat de mensen met hoogtevrees onderin kunnen plaatsnemen. Wat bleek? Er ging nooit ene Belg bovenin zitten. Hoe kwam dat? Bovenin zit er geen chauffeur
Waarom zitten er geen Belgen in de Tweede kamer? Zo dom zijn ze ook weer niet.
Hoe vieren de Belgen een nieuwe boot? 1 Belg houdt de fles champagne vast en 178 anderen gooien de boot er tegen aan.
Zitten 99 Belgen en 1 Nederlander in een vliegtuig. Plotseling valt de bodem uit de vliegtuig. Alle 100 kunnen nog net het plafond vastpakken met hun handen. De piloot zegt dat zoveel mogelijk gedumpt moet worden, omdat ze te zwaar zijn. Alle bagage wordt gedumpt, maar dat is nog niet genoeg volgens de piloot. "Er moet er 1 springen!" zegt de piloot. "Ik zal wel springen," zegt de Nederlander. De Nederlander springt. "Nu wil het net," zegt de piloot. Omdat ze zo blij waren, klapten alle Belgen in hun HANDEN...
Waarom zijn er in België dijken en duinen? Anders lopen de Belgen de zee in
Waarom kunnen Belgen geen ijsklontjes maken? Ze zijn het recept vergeten.
Een Hollander en een Belg zitten tegenover elkaar in de trein. De Belg tast in zijn jaszak en haalt er een plastic zakje uit, gevuld met appelpitjes. Hij neemt er een paar uit het zakje en eet ze op. Enkele minuten later doet hij precies hetzelfde. Vraagt die Hollander: "waarom eet jij appelpitten?" "Daar wordt je slim van" zegt de Belg. "Verkoop jij niet een paar van die pitjes?" vraagt de Hollander. "Tuurlijk" zegt de Belg, "100 frank per stuk". "Nou, geef mij d'r maar 5" zegt de Hollander. Zo gezegd, zo gedaan. Apetrots eet de Hollander een paar van zijn pitjes en terwijl hij knabbelt denkt hij: "zoveel geld voor een paar pitjes?" Zegt de Hollander tegen de Belg "Vind je dat niet wat duur? Voor dat geld kan ik enkele kilo's appels kopen en heb ik er de pitjes gratis bij." Zegt de Belg: "Ziet ge't, het begint al te werken."
Sommigemensen zeggen dat je geen reclame voor je
site in je sig moet doen.