Bericht
door Bee » 20 feb 2006, 20:55
De gemeente Boskoop telt 15.314 inwoners, waarvan meer dan 98% in de bebouwde kom van Boskoop woont. De bebouwde kom stopt zo'n beetje bij de gemeentegrens, we zijn een van de kleinste gemeentes uit deze regio, en tevens de veiligste. Boskoop is echter wel een van de armste gemeentes van het land, en zeer waarschijnlijk moet Boskoop dan ook fuseren met Waddinxveen, een gemeente met ongeveer 25.000 inwoners.
Ach, zo'n vaart zal het wel niet lopen, zolang de burgemeester hier om de hoek woont, en hier 80% van het gemeentefonds niet de gemeentekas ziet, maar meteen in wegen wordt geinvesteerd. Half Boskoop staat vol met gele wegwerkzaamhedenborden, sommige wegen zijn bijna een meter verhoogd, en ik heb in het verleden een heel schooljaar over een barricade van betonblokken moeten klimmen om op school te kunnen komen. Ach ja, je moet wat overhebben om in de plaats waar de Goudreinet is gekweekt en geboren te wonen.
En toch, ik ben wel in Rotterdam geboren. (Ja Paul 8) Ik heb toen ik heel klein was op het Weena gewoond)
Dat is dus de onderbouwing waarom er meer dan 12 boeren hier wonen.
... Maar ik modereer (nog) niet.