Bee's Bar

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 21 feb 2006, 21:58

Stef schreef:
paul schreef:Als ik geen support zou geven, denk ik dat mensen veel minder snel geholpen worden hoor
Wie weet, wie weet. :-)
Wat jij denk ik bedoelt, was ik eigenlijk niet van plan :P

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 21 feb 2006, 22:02

Prophecy schreef:Ook vind ik het een vereiste dat een lid uit de crew goed in de groep ligt, niet echt conflicten heeft met leden van het forum. Als laatste puntje vind ik het erg belangrijk dat de crew normaal ABN gebruikt, net als leestekens...

ebn ik effe blij dat dat geen regl was, anders was ik er nooit

ik ken maar een goede taal

ABC

wat dat betekend, tja denk er maar eens over
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Stef

Bericht door Stef » 21 feb 2006, 22:04

ABC, geniaal gevonden door Bee.

paul schreef:
Stef schreef:
paul schreef:Als ik geen support zou geven, denk ik dat mensen veel minder snel geholpen worden hoor
Wie weet, wie weet. :-)
Wat jij denk ik bedoelt, was ik eigenlijk niet van plan :P
Nee hoor, je hoeft van mij niet weg, als je dat denkt.

Coen

Bericht door Coen » 21 feb 2006, 22:05

Carlo Claessen schreef: ebn ik effe blij dat dat geen regl was, anders was ik er nooit

ik ken maar een goede taal

ABC

wat dat betekend, tja denk er maar eens over
Ik weet dat het een programmeertaal is, vergelijkbaar met BASIC, maar of je dat bedoelde...? :roll:
Laatst gewijzigd door Coen op 21 feb 2006, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 21 feb 2006, 22:05

algemeen beschaafd carlo's :bier:

@coen, als je me goed genoeg kende, had je dat denk ik niet gezegt dat laatste.
@stef, dat bedoelde ik ook, en weet dat je dat je me niet mag, en ik jouw niet, maar daar gaat het hier niet om (Denk ik :)). Het gaat hier om support geven, en dat doen we allebei "goed".

Coen

Bericht door Coen » 21 feb 2006, 22:07

Lol, had ik kunnen weten! ;)

Om nog even terug te komen op jou Paul, ik vind dat ik pas iemand ken zodra ik deze ook buiten de computer om ken. Ik liet net weten hoe ik over jou dacht zoals je door de computer overkomt... :)

Stef

Bericht door Stef » 21 feb 2006, 22:07

Ding, ding, ding we have a winner!
paul schreef:@coen, als je me goed genoeg kende, had je dat denk ik niet gezegt dat laatste.
*denkt, heb ik iets gemist.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 21 feb 2006, 22:08

waarmee hebben we een winnaar? :P

En je hebt niet echt iets gemist, behalve coen's edit :)

Stef

Bericht door Stef » 21 feb 2006, 22:09

paul schreef:waarmee hebben we een winnaar? :P
Juiste antwoord, ABC.
paul schreef:En je hebt niet echt iets gemist, behalve coen's edit :)
Oh ok.
Laatst gewijzigd door Stef op 21 feb 2006, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 21 feb 2006, 22:10

ontopic graag

erhmmm

oftopic dus
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 21 feb 2006, 22:10

Carlo Claessen schreef:ontopic graag

erhmmm

oftopic dus
Dit was al ontopic :P

Coen

Bericht door Coen » 21 feb 2006, 22:11

Gaan we dan nog verder met spammen of moeten we meer mensen voordragen na de vraag van Bas/Bee?

Stef

Bericht door Stef » 21 feb 2006, 22:12

Ga maar lekker ontopic, offtopic dus. :P

Coen

Bericht door Coen » 21 feb 2006, 22:15

Misschien dat dit dom klinkt, maar ik vind dat degene die het echt 100% verdienen, al moderator zijn. Dit zijn degene die als laatste twee zijn toegevoegd aan de crew, namelijk Bee en Stef...

Deze twee zijn ook elke dag minstens één maal te vinden op het forum en bieden beide prima support. In het verleden hebben ze mij al vaak door lastige dingen heen geholpen en dat gebeurt nog steeds wel!

Kortom, keep up the good work mensen! :thumb:

Nu vraag je je misschien af waarom ik dit nu typ? Omdat ik graag mijn mening wil laten horen en aan wil geven wat mijn "ideale" moderator is...

Bee

Bericht door Bee » 21 feb 2006, 22:15

Carlo Claessen schreef:ontopic graag

erhmmm

oftopic dus
Ik denk juist dat de diepgang die we nu in de discussie hebben verwerkt iets is wat altijd al gezocht wordt.
Om nog even terug te komen op jou Paul, ik vind dat ik pas iemand ken zodra ik deze ook buiten de computer om ken. Ik liet net weten hoe ik over jou dacht zoals je door de computer overkomt...
Na een lange tijd ben ik dat eigenlijk ook wel van mening geworden, en toch heb ik absoluut niet de behoefte voor een phpBB.nl meeting, ik wil sommige mensen niet eens LEREN kennen...

Maar soms is de realiteit hard. Ik denk dat Coen's bericht-edit precies het punt aangeeft waar ook Stef op doelt. Het heeft geen enkel doel om je af te zetten tegen de overduidelijke regels hier. Ik zie geen enkele reden om je daarvan af te zetten, ze zijn meer dan redelijk voor een forum van deze omvang.

Het doel van mijn oorspronkelijke vraag vorige pagina is echt puur en alleen bedoeld welke medemensen je echt respecteert, en die disclaimer is puur nodig om een eventueel verkeerde gedachte te voorkomen.
Prophecy schreef:Misschien dat dit dom klinkt, maar ik vind dat degene die het echt 100% verdienen, al moderator zijn. Dit zijn degene die als laatste twee zijn toegevoegd aan de crew, namelijk Bee en Stef...

Deze twee zijn ook elke dag minstens één maal te vinden op het forum en bieden beide prima support. In het verleden hebben ze mij al vaak door lastige dingen heen geholpen en dat gebeurt nog steeds wel!

Kortom, keep up the good work mensen! :thumb:

Nu vraag je je misschien af waarom ik dit nu typ? Omdat ik graag mijn mening wil laten horen en aan wil geven wat mijn "ideale" moderator is...
Officieël zijn wij niet de nieuwste, Nymphy, onze vrouwelijke collega is goed bezig met inwerken :)
... Maar ik modereer (nog) niet.

Coen

Bericht door Coen » 21 feb 2006, 22:17

Bee schreef:Na een lange tijd ben ik dat eigenlijk ook wel van mening geworden, en toch heb ik absoluut niet de behoefte voor een phpBB.nl meeting, ik wil sommige mensen niet eens LEREN kennen...

Maar soms is de realiteit hard. Ik denk dat Coen's bericht-edit precies het punt aangeeft waar ook Stef op doelt. Het heeft geen enkel doel om je af te zetten tegen de overduidelijke regels hier. Ik zie geen enkele reden om je daarvan af te zetten, ze zijn meer dan redelijk voor een forum van deze omvang.

Het doel van mijn oorspronkelijke vraag vorige pagina is echt puur en alleen bedoeld welke medemensen je echt respecteert, en die disclaimer is puur nodig om een eventueel verkeerde gedachte te voorkomen.
Je geeft hier precies weer wat ik eigenlijk bedoelde met dat verhaaltje Bas... :thumb:

Ook denk ik dat ik met mijn vorige berichtje (iets voor JOUW bericht) prima antwoord gaf op de bedoeling van jouw vraag! ;)
Bee schreef:
Prophecy schreef:...
Officieël zijn wij niet de nieuwste, Nymphy, onze vrouwelijke collega is goed bezig met inwerken :)
Ooops, ... :oops: Sorry Nymphy, ik was het even vergeten. Niet dat ik het niet wist en het er niet mee eens was hoor... Ik vind jou ook een prima moderator, ik heb je zelfs meteen gefeliciteerd na je benoeming! ;)

---- EDIT ---

Sorry voor dubbelpost van daarnet! ;)

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 21 feb 2006, 22:30

ow ja, dit vergat ik nog, ook al weten een aantal het wel, ik wil geen moderator worden.
Waarom eigenlijk niet?

Eigenlijk zijn er 2 redenen. Eentje hou ik voor mezelf, andere is redelijk simpel, maar toch wel belangerijk. Ik doe dit voor me plezier. Ik wil niet "verplicht" zijn hier dagelijk te komen om het in de "gaten" te houden. Ook al weet ik veel (Maar lang niet alles :)) van phpbb, en kan ik redelijk goed php, en vind ik het leuk om mensen te helpen, wil ik niet tot iets verplicht zijn.

Ik wil gewoon een "normale" user zijn, die het soms is met iemand eens is, en soms niet, en mensen gewoon helpt, en soms zelf is iets vraag (Wanneer was mijn laatste support topic ook alweer, geloof een jaar geleden ofzo :P) en dan geholpen worden.

Sommige users denken dat ik een goede mod zou zijn, ik denk het persoonlijk niet. Een goede mod moet wel wat van phpbb weten, maar denk dat juist belangerkijker is dat je mensen "in de hand" kan houden. En dat kan ik niet. Ik kan mensen helpen, en dat doe ik graag, maar ik kan niet iemand goed in de hand houden.

Zoals coen zegt dat ik sociaal ben, is eigenlijk niet helemaal waar. Normaal gesproken ben ik juist enorm verlegen, en praat absoluut niet snel. Ik weet dat mensen dat niet van mij zouden denken, maar internet is niet het echte leven. Denk dat dit er een goed voorbeeld van is, ook al zullen er daar nog veel meer van zijn.

Wie zou naar mijn mening dan een goede mod zijn? Eigenlijk kan ik hier geen antwoord op geven. Zoals coen al zei, de beste mensen zijn al mod (nymphy, bee, stef, mosymuis, wsn(In willekeurige volgorde :))). Weet niet wie er nog bij zou moeten. Weet wel, dat sinds vorig jaar het een stuk verbeterd is. Toen waren er geen enkele mods actief, totdat bee/stef als mod kwamen.

Coen

Bericht door Coen » 21 feb 2006, 22:32

paul schreef:Zoals coen zegt dat ik sociaal ben, is eigenlijk niet helemaal waar. Normaal gesproken ben ik juist enorm verlegen, en praat absoluut niet snel. Ik weet dat mensen dat niet van mij zouden denken, maar internet is niet het echte leven. Denk dat dit er een goed voorbeeld van is, ook al zullen er daar nog veel meer van zijn.

Wie zou naar mijn mening dan een goede mod zijn? Eigenlijk kan ik hier geen antwoord op geven. Zoals coen al zei, de beste mensen zijn al mod (nymphy, bee, stef, mosymuis, wsn(In willekeurige volgorde :))). Weet niet wie er nog bij zou moeten. Weet wel, dat sinds vorig jaar het een stuk verbeterd is. Toen waren er geen enkele mods actief, totdat bee/stef als mod kwamen.
Goed dat je dit zegt, die bevestigd mijn woorden weer een beetje toen ik zei dat ik pas vind dat ik iemand ken als ik hem/haar ook buiten de computer ken! ;)

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 21 feb 2006, 22:37

Zal je nog meer zeggen, mensen denken mij te kennen, als ze me hier op phpbb.nl/msn enz zien, maar ik ben het echt heeel anders als hier(positief en negatief :)).
enne, gamejunkies.nl is offline?!? :S

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 21 feb 2006, 22:41

kennis is voor mij geheel niet de belangrijkste rede voor moderatorschap, of beheerdersschap

levend voorbeeld ben ik de gek zelf

ik klop vaker bij mijn collega's aan de deur dan hun bij mij

mijn kennis betreffende php(BB) is standaard tot wat geavanceerder

denk eerder standaard

of ik me schaam hiervoor

nee geheel niet, waarom ik toch extreem gemodde sites kan maken, simpel, ik kan goed zoeken, ik zet door en kan wel begrijpend lezen.

rede dat ik moderator ben geworden en waarom ik nu beheerder ben.

ik denk dat dat ook met sociaal zijn heeft te doen en een goed trefpunt te kunnen zijn.

de moderators hier op phpbb.nl ken ik allemaal via msn voorts en een rede temeer om te zeggen dat ik wel denk dat ik kan zeggen dat het een team is wat vrij goed op 1 lijn denkt, dat vind ik erg belangrijk

kennis is ook erg belangrijk maar is absoluut geen pre

als ik indertijd een lijstje had gemaakt en een poll bijvoorbeeld met nieuwe moderator mogelijkheden weet ik zeker dat er bijna niemand aan nymphy zou hebben gedacht, waarom, bijna iedereen denkt accuut aan kennis is de pre, dat is dus niet het geval

er spelen meer factoren bij kiezen van moderators, is de kennis genoeg vertegenwoordigd maar missen er andere aspecten, denk daar ook eens over na

dat waren mijn 10 cent

mmmmm

maak daar maar een euro van aan mijn pols te voelen

grtz Carlo

Gesloten