Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
Gehakt
-
Contacteer:
Bericht
door Gehakt » 12 sep 2006, 18:06
Support Template
- Wat is het probleem?
mijn phpbb-tabellen in mijn database zijn verdwenen
Wanneer ontstond het probleem? Gisteren
Adres van je forum: http://forum.futsalteam.be (maar het is weg natuurlijk)
Modifications op je forum: Geen
Huidige stijl: Saphic 1.5
phpBB versie: De aller-aller-laatste
Waar is je forum gehost: Priorweb.be
Heb je onlangs iets verandert aan je forum? Noppes...
Overige opmerkingen:
Van het een op het andere uur waren alle tabellen weg. Ik wist niet dat er zoveel kwaad in de mensheid schuilt... Backup neem ik - stupid me! - enkel voor belangrijke dingen, dus de posts zijn naar de verdoemenis. Misschien maakte ik de fout om de install-dirs niet te verwijderen maar domweg te hernoemen met een underscore. Wie-o-wie heeft enige technische uitleg hoe die lafaard tewerk ging. En neen, 't is niet om zelf te proberen (toch zeker niet op een andere zijn forum!)
Hoe gingen ze te werk en hoe kan ik mij beschermen? Moet ik vrezen dat ze mijn mysql-paswoord te pakken hebben of zal ik het maar wijzigen??? Alle info welkom!
-
Luuk
Bericht
door Luuk » 12 sep 2006, 18:16
Als je de laatste phpBB versie hebt, dan kan het daar al niet aan gelegen kunnen hebben. Ze zijn of op je ftp server gekomen en vandaar een script gedraaid dat je database leegt, of ze zijn in je database gekomen via het hosting paneel.
Heb er niet heel veel verstand maar (gelukkig maar), maar ik denk dat het zoiets is geweest.
-
wizzzzzzzz
-
Contacteer:
Bericht
door wizzzzzzzz » 12 sep 2006, 19:38
Zou sowieso je wachtwoorden aanpassen
-
Gehakt
-
Contacteer:
Bericht
door Gehakt » 12 sep 2006, 19:52
Mijn paswoord heb ik idd al gewijzigd, maar 't is zo een exotisch ding dat ze er niet achter kunnen komen tenzij ze ergens in een map een includefile voor dbconnectie vonden... Via ftp geloof ik ook niet echt: waarom hebben ze dan niet alles gewist, mappen en files? Ik denk ook nog aan sql-injection, evt via mijn 'broedersites'. Ik vermoed nog altijd dat ze in mijn install-map zijn terechtgekomen en zo een uninstall hebben gedaan. De tabellen waren wel degelijk wég...
-
Luuk
Bericht
door Luuk » 12 sep 2006, 20:12
In de map install staat geen script om je forum te uninstallen dus dat gaat niet.
-
Gehakt
-
Contacteer:
Bericht
door Gehakt » 12 sep 2006, 21:09
Luuk schreef:In de map install staat geen script om je forum te uninstallen dus dat gaat niet.
Dat is ook wel mijn bevinding na wat snel zoekwerk. Alleen weet ik dan niet waarom je bij de installatie wordt gedwongen om die mappen te verwijderen (hernoemen lukt ook

)
Daar moet toch een reden voor zijn, me dunkt... Het is en blijft toch wel een duister mysterie...