Op weg naar phpBB3: Release Candidate 1
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
-
- Contacteer:
Als je een geavanceerd webdesign-prog staan hebt (zoals dreamweaver), kun je zoeken in alle bestanden van een bepaalde map.Salomon schreef:Waar is de functie append_sid eigenlijk gedefinieerd?
Om te vinden wat jij zoekt, zoek je naar
Code: Selecteer alles
function append_sid
Een van de veel voorkomende fouten die ook nog in de huidige vertaling zitten is bijvoorbeeld "kan je" in plaats van "kun je" gebruiken. Veel dingen in de huidige Nederlandse vertaling heb ik zelf maar even verbeterd 
Ik heb er toen ook meteen maar het meer formele "kunt u" van gemaakt. Ook verander ik steevast het woord "gebruikers" in "leden."
Bijvoorbeeld, "Je KAN je e-mail adres verbergen" wordt "Je KUNT je e-mail adres verbergen" of "U kunt uw e-mail adres verbergen." Niet iedereen woont in Amsterdam
En dat "kan" fout is wordt wel duidelijk als je er "u kan uw e-mail adres verbergen" van maakt.
Een voorbeeld met fouten:
"Logo" en "instellingen" moet een koppelteken tussen; "hier kan je" moet "hier kun je" worden; "gebruitk" is logisch; "opslag" en "plaats" moet aan elkaar etc.

Ik heb er toen ook meteen maar het meer formele "kunt u" van gemaakt. Ook verander ik steevast het woord "gebruikers" in "leden."
Bijvoorbeeld, "Je KAN je e-mail adres verbergen" wordt "Je KUNT je e-mail adres verbergen" of "U kunt uw e-mail adres verbergen." Niet iedereen woont in Amsterdam

Een voorbeeld met fouten:
"Logo" en "instellingen" moet een koppelteken tussen; "hier kan je" moet "hier kun je" worden; "gebruitk" is logisch; "opslag" en "plaats" moet aan elkaar etc.
Code: Selecteer alles
$lang['Logo_settings'] = 'Logo instellingen';
$lang['Logo_explain'] = 'Hier kan je de locatie van je logo\'s, welk logo gebruitk moet worden en de afmetingen van het logo instellen.';
$lang['Logo_path'] = 'Logo opslag plaats;
$lang['Logo_path_explain'] = 'Locatie in je phpBB root voor de logo\'s, bijvoorbeeld: images/logo';
$lang['Logo'] = 'Kies een logo';
$lang['Logo_dimensions'] = 'Logo afmetingen';
$lang['Logo_dimensions_explain'] = '(Hoogte x breedte in pixels). Setting these values to 0 means to display the image in its original height and width.';
Insomnia schreef:Nouw...
De vertaling van nymphy zijn goed die van phpbb.com is ook verrotig slecht
Laatst gewijzigd door Php op 06 feb 2007, 18:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Punt 3: Wat is dan de zin van het converteren van 2.0.22 naar 3 als je veel mods hebt? Dan kun je net zo goed een nieuwe installatie doen toch? Moet je alleen de tabellen van users, categories, forums, topics en posts overzeten.
paul schreef:1. Vanaf RC is het zinvol. Dan zijn er enkel nog de hoognodige wijzigingenXP-Rene schreef:1. Ik denk dat het pas zinvol is om te vertalen vanaf het moment dat de nieuwe software de eerste (public)release heeft gehad. (De Final dus...)
2. Indien er nog vertalers gewenst zijn, stel ik mij bij deze beschikbaar.
De komende maanden heb ik er 's avonds wel tijd voor.
3. Betekent phpBB3 dan ook automatisch dat alle bestaande mods hierop niet werken?
4. Ik persoonlijk vermoed dat de eerste Final net na de zomer gaat verschijnen.
2. -
3. Jep
4. Ehm, ik weet het niet. Het duurt denk ik nog wel een tijdje voor de final komt.
Betekent dit in de praktijk dat een mod als bbcode-box dan door de converter gewijzigd wordt, maar dat je die mod niet in de huidige opmaak aan een nieuwe phpbb3 kunt toevoegen?
Ik heb ook mods als tekst inklappen en tekst selecteren en zo.
Laatst gewijzigd door Php op 06 feb 2007, 18:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Dan moet je dus al je leden opnieuw laten registreren? Of wijzigt hij tijdens de installatie die tabellen en hun naam?
Ik begreep eerder in de draad al wel dat de huidige mods geen van alle meer werken.
Maar betekent dit bijvoorbeeld voor een mod als de bbcode box dat de standaard bbcode knoppen worden vervangen door de bbcode-box?
Ik begreep eerder in de draad al wel dat de huidige mods geen van alle meer werken.
Maar betekent dit bijvoorbeeld voor een mod als de bbcode box dat de standaard bbcode knoppen worden vervangen door de bbcode-box?
Per ongeluk de repeat knop van je cassettedeck ingedrukt?
Wanneer je phpBB 2.0.x met behulp van de officiele convertor omzet naar phpBB 3.0.x, maakt het niet uit of je op phpBB 2.0.x wel of geen mods gebruikt.
Bij het converteren gaat alleen de database mee, geen bestanden. Alle codewijzigingen in de bestanden gaan dus zowieso verloren. Dan houden we dus alleen nog de databasegegevens over.
Van die databasegegevens worden alleen de standaardgegevens plus eventuele gegevens van birthdays en de attachment mod. Die gegevens worden omgezet naar een phpBB 3 formaat, de overige informatie raak je kwijt.
Je inklapbare codeboxje raak je dus kwijt, net zoals je puntensysteem, je bbcode doos, je forumwinkel, je warenhuis, je huisdieren, je foto's, je downloads en weet ik veel wat je alemaal in je phpBB 2 installatie hebt gepropt.
Wanneer je phpBB 2.0.x met behulp van de officiele convertor omzet naar phpBB 3.0.x, maakt het niet uit of je op phpBB 2.0.x wel of geen mods gebruikt.
Bij het converteren gaat alleen de database mee, geen bestanden. Alle codewijzigingen in de bestanden gaan dus zowieso verloren. Dan houden we dus alleen nog de databasegegevens over.
Van die databasegegevens worden alleen de standaardgegevens plus eventuele gegevens van birthdays en de attachment mod. Die gegevens worden omgezet naar een phpBB 3 formaat, de overige informatie raak je kwijt.
Je inklapbare codeboxje raak je dus kwijt, net zoals je puntensysteem, je bbcode doos, je forumwinkel, je warenhuis, je huisdieren, je foto's, je downloads en weet ik veel wat je alemaal in je phpBB 2 installatie hebt gepropt.
... Maar ik modereer (nog) niet.