Ipnummer is zichtbaar, niet de domeinnaam.

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
cool

Ipnummer is zichtbaar, niet de domeinnaam.

Bericht door cool » 25 apr 2007, 14:19

Support Template
  • Wat is het probleem?
    Links beneden in de browser is het ipnummer zichtbaar, niet de domeinnaam. In de instellingen heb ik bij de domeinnaam het wesiteadres ingegeven maar dat helpt zo te zien niet.
    Wanneer ontstond het probleem?
    Van de eerste dag.
    Adres van je forum: http://mini-sat.no-ip.info
    Modifications op je forum:
    leden laatste 24u.
    Huidige stijl:
    Standaard
    phpBB versie:
    2.0.21
    Waar is je forum gehost:
    Thuisserver
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
    Nee
Overige opmerkingen:
De server draait op poort 8000 extern en is intern via router doorgelinkt op poort 80.
Laatst gewijzigd door cool op 25 apr 2007, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Salomon

Bericht door Salomon » 25 apr 2007, 14:21

Wat heeft dit met phpBB te maken? Of begrijp ik je nou verkeerd?

ElbertF
Contacteer:

Re: Ipnummer is zichtbaar, niet de domeinnaam.

Bericht door ElbertF » 25 apr 2007, 14:24

cool schreef:In de instellingen heb ik bij de domeinnaam het ipadres ingegeven maar dat helpt zo te zien niet.
..Dan moet je daar ook niet het IP-adres opgeven, maar de domeinnaam..?

cool

Bericht door cool » 25 apr 2007, 14:30

ElbertF schreef:
cool schreef:In de instellingen heb ik bij de domeinnaam het ipadres ingegeven maar dat helpt zo te zien niet.
..Dan moet je daar ook niet het IP-adres opgeven, maar de domeinnaam..?
Sorry verkeerd, de domeinnaam, niet het ip.

Wat heeft dit met phpBB te maken? Of begrijp ik je nou verkeerd?
Al mijn links op het forum bevatten het ipnummer ipv de domeinnaam die ik heb opgegeven in de configuratie van phpbb2.

Jan
Contacteer:

Bericht door Jan » 25 apr 2007, 15:16

Je krijg het pas via je domeinnaam, indien je via DNS je domeinnaam aan het IP-adres verbind.

Update gelijk ook even naar 2.0.22
Vriendelijke groet,
Jan
Gratis Forum - Gratis Blog - Blokart

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 25 apr 2007, 15:30

Als je betaald voor de no-ip domain dan kun je ook meer mogenlijkheden ervoor wil je dit niet kun je het bereiken met .com .nl etc..
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

cool

Bericht door cool » 25 apr 2007, 15:33

special18 schreef:Als je betaald voor de no-ip domain dan kun je ook meer mogenlijkheden ervoor wil je dit niet kun je het bereiken met .com .nl etc..
Ik heb betaald voor no-ip. Het is het lichtste abo: No-ip Plus.

Het zou dus enkel liggen aan No-ip?

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 25 apr 2007, 15:35

Zoals je het nu ingesteld hebt is gewoon als redirect zoals ik het nu zie met de ip service de extentie in de domain te verstoppen. Maar de bron van iets kun je nooit verstoppen zonder speciale ghost script of iets dergelijks of dns ( nameservers ) te gebruiken.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Lucas

Bericht door Lucas » 25 apr 2007, 15:37

Je hebt de service thuis draaien neem ik aan.

No-IP werkt hetzelfde als een .tk

Het is makkelijker een .com of een .nl te kopen, want je forum heeft een referentie nodig, namelijk je IP. Je ziet ook de link totaal niet veranderen. Als je een topic wilt latenzien...kan je niet even je adresbalk kopieëren.

Mijn tip is dan dus ook om een betaalde host te nemen...die zijn vrij goedkoop tegenwoordig, en heb je iets meer ruimte

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 25 apr 2007, 15:39

Of je kunt een domain op je thuisspc draaien maar dan moet je provider even over informeren :)

cool

Bericht door cool » 25 apr 2007, 16:23

Dus als ik een bv een .com adres zou kopen bij no-ip dan zou het normaal gezien opgelost moeten zijn?

cool

Bericht door cool » 26 apr 2007, 10:14

special18 schreef: speciale ghost script of iets dergelijks
Waar is er daar meer info over te vinden?

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 26 apr 2007, 17:33

Volledige uitleg hier over url clocking enjoy.

http://faq.web-con.nl/index.php?id=2&section=html

Latavia
Contacteer:

Re:

Bericht door Latavia » 13 jun 2007, 22:17

cool schreef:Dus als ik een bv een .com adres zou kopen bij no-ip dan zou het normaal gezien opgelost moeten zijn?

denk het niet... ik heb namelijk precies hetzelfde probleem maar ik heb gewoon een .nl
Ik loop al 2 maanden te mailen met topservers (mijn host), maar ze blijven volhouden dat het aan de foruminstallatie ligt. Ben van plan om te verhuizen naar een andere host, maar ik wil eerst zeker weten waar het aan ligt.

Coen

Re: Re:

Bericht door Coen » 14 jun 2007, 00:10

Latavia schreef:denk het niet... ik heb namelijk precies hetzelfde probleem maar ik heb gewoon een .nl
Ik loop al 2 maanden te mailen met topservers (mijn host), maar ze blijven volhouden dat het aan de foruminstallatie ligt. Ben van plan om te verhuizen naar een andere host, maar ik wil eerst zeker weten waar het aan ligt.
Natuurlijk ligt dit niet aan de forumsoftware en jou host mag zich wel eens achter de oren krabben als ze dit soort antwoorden gaan geven! :roll: Je hebt dus bij je domain en scriptpath de goede gegevens ingevuld, de domeinnaam en niet het ip-adres? :)

Latavia
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door Latavia » 14 jun 2007, 19:40

Zero Override schreef:
Latavia schreef:denk het niet... ik heb namelijk precies hetzelfde probleem maar ik heb gewoon een .nl
Natuurlijk ligt dit niet aan de forumsoftware en jou host mag zich wel eens achter de oren krabben als ze dit soort antwoorden gaan geven! :roll: Je hebt dus bij je domain en scriptpath de goede gegevens ingevuld, de domeinnaam en niet het ip-adres? :)
yep, alles is goed ingevuld...het probleem is dat mijn site (zoetka.nl) gelinkt is naar de tijdelijke site die ik had toen het domein nog niet geactiveerd was, dus als je nu op mijn forum inlogd, moet je NOG een keer inloggen omdat de site naar het 'tijdelijke' adres wordt doorgelinkt (daar zit mijn IP-adres in). M'n host zei dat ik de forumsoftware opnieuw moest installeren. Heb ik gedaan, maar geen verandering. Ben al op zoek naar een nieuwe host.. Iemand suggesties?

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 14 jun 2007, 21:55

Jawel er is ook een algemeen topic voor :) -knip- :)
Laatst gewijzigd door Coen op 15 jun 2007, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spam weggeknipt

Latavia
Contacteer:

Bericht door Latavia » 14 jun 2007, 23:14

ok thnx :)

Coen

Bericht door Coen » 15 jun 2007, 08:38

special18 schreef:Jawel er is ook een algemeen topic voor :) -knip- :)
Hey spam-aap, doe dat ergens anders wil je! :geek: Daar gaan we dus niet actief naar linken, dat hij in je signature staat, is tot daar aan toe! ;)

Maar hier hebben we inderdaad wat algemene topics voor; Gratis en goedkope webhosts en Betaalde hosting! :)

Gesloten