Aangebrachtte wijzigingen in files niet terug te vinden ?!

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
paul2

Aangebrachtte wijzigingen in files niet terug te vinden ?!

Bericht door paul2 » 14 feb 2008, 13:58

phpBB versie: 3.0.0 NL

Wat is het probleem?[/list]

Dit is een eigenaardig probleem;

Sinds de installatie van ons Forum ben ik druk doende met verfraaien en veranderen o.a. op basis van de onderwerpen hier.

Voor het aanpassen van een achtergrond van het Forum bijvoorbeeld de 'common.css' verteld waar ie dat achtergrond plaatje kan vinden.
En dat werkt ! Geen probleem . . . . tot zo ver dan.

Nu heb ik het achtergrondplaatje een beetje veranderd en ge-upload. Werkt ook.
Maar als ik de file 'common.css' vandaag van de server download staat mijn toevoeging er niet in ??
Als ik vanuit admin bij template op wijzig klik dan zie ik die toevoeging wél staan.

Eerst natuurlijk aan mijzelf gaan twijfelen en inmiddels tig-keer opnieuw bekeken. Het lijkt echt zo te zijn !

Een eerdere verandering mbt de banner in de header opgezocht.
Ook hier is de toegevoegde regel in 'colours.css' NIET terug te vinden als ik dit bestand download.
Wel is de banner gewoon actief en zichtbaar op het Forum . . .

Ik snap hier helemaal niks van en durf een volgende wijziging (ook in de colours.css) niet te up-loaden zolang ik niet begrijp wat hier aan de hand is.

Wie weet raad ?????
Alvast dank !!!!

Groeten,
Paul

Niek
Contacteer:

Re: Aangebrachtte wijzigingen in files niet terug te vinden ?!

Bericht door Niek » 14 feb 2008, 14:05

Aanpassingen die je via het beheerderspaneel maakt worden niet toegevoegd in de bestanden maar in de cache van je forum.
Wanneer je dus de cache wist zijn je wijzigingen ook verloren.

Je kunt de wijzigingen daarom ook beter direct doorvoeren in de bestanden.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

paul2

Bericht door paul2 » 14 feb 2008, 14:15

Hoi Niek,

Dank voor je reactie.

De wijzigingen heb ik allemaal via ftp overgebracht;
- Ik maak een kopie met de verkenner (ftp-adres) vanaf server naar m'n PC
- Edit de file
- zet 'm met de verkeneer (ftp-adres) weer terug

Dat werkt dus.
Echter als ik dan het bestand weer terug-download, staat de wijziging er niet in.
Als ik via admin kijk, zie ik 'm wel. De verandering doet het ook gewoon.

???

gr. Paul

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 14 feb 2008, 14:24

Je moet de bestanden op je pc aanpassen en niet via het beheerderspaneel. Heb je dat wel gedaan?
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

paul2

Bericht door paul2 » 14 feb 2008, 14:56

Hoi Niek,

Ja dat heb ik gedaan: Downloaden naar PC, aanpassen op locale PC en dan weer uploaden.

En het wordt steeds gekker . . .
Nu heb ik een geupload gewijzigd bestand weer gedownload. De wijziging staat er nog in, en werkt !
Dan verander ik de wijziging (als test; een ander plaatje), upload 'm (samen met het plaatje) en nu blijft de eerste wijziging van kracht. 2e plaatje komt niet in beeld.

Uiteraard de buffers allemaal geleegd . . .

??

Ik ga eens proberen om op een andere manier dan de verkenner de bestanden te transporteren . .

gr. Paul

paul2

Bericht door paul2 » 15 feb 2008, 01:01

Ik heb het inmiddels opgelost en m'n Forum weer onder controle . . .

Ter lering (en vermaak) hier mijn ervaring;

Ik heb nog geen verklaring voor het feit dat de css-bestanden die ik ge-upload heb bij terug downloaden niet gewijzigd bleken te zijn.
Nu heb ik tig-keer zitten heen en weren omdat de wijzigingen de ene keer wel en de andere keer niet werkten. Wellicht heb ik daarbij fouten gemaakt ?

Het volgende bracht de boel weer onder controle;

Indien een css-file gewijzigd is en lijkt geen effect te hebben:
- Zet een alternatieve style op de server in de desbetr. map ( \style\)
- Installeer en maak deze andere style actief in het adminpaneel
- verwijder in adminpaneel: de actieve-style, templates, thema en afbeeldingssets
- Leeg de buffer
- installeer de gewenste stijl terug en verwijder in adminpaneel alle genoemde items van de style die heel even actief was.
- Leeg de buffer
=> Nu zouden wijzigingen zichtbaar moeten zijn

Ik besef dat bovenstaande wellicht ´overdone´ is, maar 't is de enige manier die bij mij werkte.
Als je verwijst vanuit een css-file naar een image, dan kun je deze image gewoon vervangen en dan komt het met verversen of buffer legen vanzelf goed.
Maar als je iets wijzigt in de css-file kreeg ik het niet voor mekaar om deze wijziging van kracht te laten worden, anders dan bovenstaand beschreven.

Groeten, Paul

Gesloten