Ik heb wat vragen.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
leonie1995

Ik heb wat vragen.

Bericht door leonie1995 » 10 apr 2008, 17:21

• Adres van je forum: http://derpg.yourbb.nl
    Event. modificaties op je forum:(wat zijn modificaties :?: :| :| )
    Wanneer ontstond het probleem?-
    phpBB versie: 3.0.0

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
(Ik gebruik yourbb.nl)

Ik heb wat vragen:

1-Hoe voeg je smilies toe? (Of kan dat niet?)
2-Hoe verander je Forum afbeelding? lukt niet, zonder ook niet en er staat ook onder Forum afbeelding: De locatie, relatief volgens de phpBB-rootmap, van een afbeelding geassocieerd met dit forum.
en ik weet niet wat ze bedoelen, wat is phpBB-rootmap?
3-Wat is een bot en wat doet het?

Jim
Contacteer:

Re: Ik heb wat vragen.

Bericht door Jim » 10 apr 2008, 17:53

1. Eigen smilies toevoegen is helaas niet mogelijk bij YourBB.nl. Smilies beheren kan wel via:
Beheerderspaneel > Berichten > Smilies

2. Ook een functie die helaas niet mogelijk is bij YourBB omdat je geen FTP Toegang hebt. ;)

3. Een bot is een machine bijvoorbeeld van Google die je site indexeert. Om ze te onderscheiden van gasten zijn ze te zien in de Legenda.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

leonie1995

Bericht door leonie1995 » 10 apr 2008, 19:44

jammer, kan ik gemakelijk overstappen naar een andere? En welke kunnen het dan wel?

MandersOnline
Contacteer:

Bericht door MandersOnline » 10 apr 2008, 20:42

Als je dat alles wil aanpassen zal je FTP toegang moeten hebben zoals bbjimbb al zegt. Je zult dan niet via een standaard host zoals yourbb moeten werken, maar een eigen stuk webruimte waar je zelf alles moet beheren en zelf ook moet updaten.

leonie1995

Bericht door leonie1995 » 16 apr 2008, 18:12

MandersOnline schreef:Als je dat alles wil aanpassen zal je FTP toegang moeten hebben zoals bbjimbb al zegt. Je zult dan niet via een standaard host zoals yourbb moeten werken, maar een eigen stuk webruimte waar je zelf alles moet beheren en zelf ook moet updaten.
Kep het hier een tijdje niet meer in de gaten gehouden maar hoe krijg je dan FTP toegang? Ik werk altijd met standaard host. En hoe kun je dat dan beheren of op dezelfde manier? En kost het geld?

Dmeijer13

Bericht door Dmeijer13 » 16 apr 2008, 18:13

Met Yourbb krijg je geen toegang tot FTP
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip

Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl

leonie1995

Bericht door leonie1995 » 16 apr 2008, 18:15

Maar hoe maak ik dan een site met FTP toegang? Hoeft niet persee met yourbb

Ik wil steeds grager over stappen want volgends mij ligt yourbb er nu uit :evil:

Usenet2u

Bericht door Usenet2u » 16 apr 2008, 18:18

leonie1995 schreef:Maar hoe maak ik dan een site met FTP toegang? Hoeft niet persee met yourbb

Ik wil steeds grager over stappen want volgends mij ligt yourbb er nu uit :evil:
Met een host. ;) En een domein. Voor 2 euro per maand heb je er 1 met domein en hosting! :D

leonie1995

Bericht door leonie1995 » 16 apr 2008, 18:20

Usenet2u schreef:
leonie1995 schreef:Maar hoe maak ik dan een site met FTP toegang? Hoeft niet persee met yourbb

Met een host. ;) En een domein. Voor 2 euro per maand heb je er 1 met domein en hosting! :D

En hoe krijg je die dan weer? ^_^'

Ik weet er egt weinig van af:S

Domein weet ik wel nog net! dot.tk, maar kan .nl ook gratis? Zo nee hou ik het bij tk.

Zijn er egt geen gratis hosts??

Usenet2u

Bericht door Usenet2u » 16 apr 2008, 18:29

leonie1995 schreef:
Usenet2u schreef:

En hoe krijg je die dan weer? ^_^'

Ik weet er egt weinig van af:S

Domein weet ik wel nog net! dot.tk, maar kan .nl ook gratis? Zo nee hou ik het bij tk.

Zijn er egt geen gratis hosts??
Die zijn er, zoals Tripod van Lycos, Ze zijn alleen wat traag, helaas is .nl niet gratis, maar 2 euro per maand is toch niks?? En dat met hosting.

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 16 apr 2008, 19:01

Zoek je nu een host moet je misschien het topic: Gratis en goedkope Webhosts eens bekijken. ;)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Dmeijer13

Bericht door Dmeijer13 » 16 apr 2008, 19:10

Gratis en redelijke goede naar mijn mening:
*knip*

Btw, als je wilt overstappen, vraag dan aan YBB door te mailen of ze je een backup van je forum kunnen sturen, hoef je niet opnieuw te beginnen, dit heb ik namelijk ook gedaan.
Want ik zat ook bij Yourbb, en nu niet meer (gelukkig maar)
Meningen graag hier. ;)
- Derky

Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt

leonie1995

Bericht door leonie1995 » 17 apr 2008, 18:36

Laat maar misschien als ik wat ouder ben, ik mag het niet doen :(

Ben tenslotte ook nog maar 12 dus doe het nog maar even met yourbb..

leonie1995

Bericht door leonie1995 » 22 apr 2008, 17:51

Weet iemand ook waarom yourbb er nu ineens uitligt? Gister was het ook wel en net kon ik er op nu ligt ie er weer uit :S

Dmeijer13

Bericht door Dmeijer13 » 22 apr 2008, 17:52

Yourbb kennende zijn ze met updates ofzo bezig.
Je zou ze ook kunnen mailen hoe of wat, denk zelf dat er weinig mensen hier izjn die het beter kunnen zeggen dan YourBB

leonie1995

Bericht door leonie1995 » 11 jul 2008, 12:30

Ik heb nog een vraagje:
Hij kan geupdate worden naar 3.0.2 zie ik. En dan moet je dit doen staat er:

*Ga naar de phpBB.nl downloads pagina en download het "Automatische updaten" zip-archief;

*Pak het zip-archief uit;

*Upload de uitgepakte install-map volledig naar je phpBB-root (waar je config.php ook staat).

Maar yourbb heeft toch geen phpBB-root map? Hoe moet je dan updaten??
Ik heb ook een vraagje: Heb je de forumregeltjes gelezen? Het is niet heel erg gerelateerd aan je vorige vraag in dit topic die meer dan 14 dagen geleden was en dus had je beter gewoon een nieuw topic kunnen openen
- Bee

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 11 jul 2008, 12:36

Dat kun je niet, dat moeten de mensen van yourbb doen.

Verwijderd16199

Bericht door Verwijderd16199 » 11 jul 2008, 12:58

leonie1995 schreef:Laat maar misschien als ik wat ouder ben, ik mag het niet doen :(

Ik ben ook 12 en heb ook een eigen website. PcExtreme is heel gebruikersvriendelijk en als je je ouders daar even op laat kijken zijn ze zo verkocht :geek:
Mocht je zo blij zijn met je host, dan mag je dat in het hostingtopic in AO vertellen ;)
- Bee

leonie1995

Bericht door leonie1995 » 11 jul 2008, 20:10

Davidbarton2 schreef:
leonie1995 schreef:Laat maar misschien als ik wat ouder ben, ik mag het niet doen :(

Ik ben ook 12 en heb ook een eigen website. PcExtreme is heel gebruikersvriendelijk en als je je ouders daar even op laat kijken zijn ze zo verkocht :geek:
Inmiddels ben ik al 13 en misschien ga ik dit jaar wel zo iets nemen dat ik die root map ding ook heb maar dan wil ik wel graag meer weten over hoe je dat dan online kan krijgen. En hoe ik dan mijn yourbb site daar na toe kan verhuisen. En hoe zou ik dat betaalt dan eigelijk online moeten krijgen? Want dan heb je toch gewoon allemaal bestanden op je computer? Als ik dat online kan krijgen denk ik dat ik een .nl site neem :geek:

Me site ligt er trouwens weer is uit, ze zijn zeker weer met updates bezig... misschien wel met die 3.0.2 :P

Gesloten