Probleem vertaling, SMF naar phpbb en Site verplaatsen.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
pablorindt

Probleem vertaling, SMF naar phpbb en Site verplaatsen.

Bericht door pablorindt » 18 apr 2008, 15:05

• Adres van je forum: http://www.disweb.nl/dev/forum
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem? sinds installatie
    phpBB versie: 3.0.1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
    Wat is het probleem?
Probleem met Nederlandse vertaling, SMF naar phpbb en site verplaatsen vanuit submap.

Dag,

Ik ben van SMF overgestapt naar phpbb, dit omdat de bridge tussen smf en joomla gestopt was, en er nu voor phpbb gemaakt worden. Toen ik het NL pakket installeerde van 3.0.1 kreeg ik tijdens de installatie al een foutmelding. De Nederlandse vertaling werkte niet goed tijdens de installatie. Daarna dus maar een Engels pakket gedownload en alles geïnstalleerd. Nu wil ik toch weer proberen om het nederlandse taalpakket te installeren, het is gelukt! Maar, hoe stel ik nu in dat iedere gebruiker de Nederlandse taal gebruikt? Op de taal klikken lukt niet, dan krijg ik een foutmelding.

Vraag nummer 2: Is het mogelijk om alle berichten van SMF naar PHPbb over te zetten? Categorieën heb ik al hetzelfde gemaakt, maar als die mee worden veranderd maakt dat niet veel uit.

Vraag 3: Het forum staat nu op disweb.nl/dev/distribution, en via de bridge kun je ook naar /forum gaan. Nu wil ik mijn site verplaatsen naar zonder de /dev. Gewoon via FTP overplaatsen, maar wat moet ik precies regelen voor de gebruikers?

Alvast bedankt!

MandersOnline
Contacteer:

Re: Probleem vertaling, SMF naar phpbb en Site verplaatsen.

Bericht door MandersOnline » 18 apr 2008, 15:13

1: Welke foutmelding krijg je er zit vermoedelijk een foutje in de nl/acp/common.php haal aan het aller eerste begin de 2 spaties weg. nog voor de <?php

2: Kan, maar dan vanaf phpBB 2 en dan door gaar 3 converteren.

3: kan ik je zo even geen antwoord op geven.

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 18 apr 2008, 19:32

Er is al een convertor van SMF naar phpBB3 , dus je hoeft echt niet terug naar phpBB 2 te gaan.
De convertor kan je hier vinden.

pablorindt

Bericht door pablorindt » 18 apr 2008, 22:03

1. Als ik klik op de nederlandse taal krijg ik deze foutmelding:

Code: Selecteer alles

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/acp/acp_language.php on line 548: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/acp/acp_language.php on line 586: Invalid argument supplied for foreach() 
2. Die convertor is dus alleen vanaf een verse installatie? Want ik heb heel mijn forum al opnieuw ingericht, met goede categorien etc. Er stonden niet heel veel berichten op dus in principe maakt het niet heel veel uit. Als het makkelijk is en met een al ingerichte installatie werkt doe ik het wel. Maar is dat?

3. Iemand :)

pablorindt

Bericht door pablorindt » 22 apr 2008, 13:40

Iemand? Ik wil nog graag weten hoe ik Nederlands als standaard taal kan instellen en hoe ik mijn forum kan verplaatsen naar een submap! ;)

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 23 apr 2008, 19:00

Nederlands kun je als standaard instellen via Beheerderspaneel ==> Instellingen forum ==> standaardtaal.
Ook moet je in je profiel aangeven dat je Nederlands wilt gebruiken. Als je wilt dat iedereen Nederlands gebruikt, kun je engels verwijderen, en later eventueel weer toevoegen. Dan wordt bij iedereen de taal op Nederlands gezet.

Je forum kun je simpel verplaatsen door alle bestanden in de submap te zetten. De mappen weer juist chmodden en als laatste stap je pad goed zetten in Beheerderspaneel ==> Instellingen server
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

Gesloten