Images resizen werkt niet

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
pablorindt

Images resizen werkt niet

Bericht door pablorindt » 19 apr 2008, 11:32

• Adres van je forum: http://www.disweb.nl/dev/forum
    Event. modificaties op je forum: google ads (die ook niet werken) en image resize mod: http://wiki.phpbb.nl/Image_resizer
    Wanneer ontstond het probleem? vandaag
    phpBB versie: 3.0.1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? google ads toegevoegd en deze, beide werken niet :(
    Wat is het probleem?
images resizen werkt niet

Als ik een plaatje post van meer dan 690 pixels breed komt er te staan: Je afbeeldingen mogen maximaal 690 pixels breed zijn. Nu probeer ik in de ACP in te stellen dat plaatjes groter mogen zijn, maar de optie is niet beschikbaar. Bij Instellingen bijlagen zijn de bovenste 4 opties niet beschikbaar en kan ik niks invullen, dit bij de standaard prosilver en een andere template! Het betreft de volgende 4 opties:
Maximale afmetingen afbeelding:
Maximale afmetingen afbeelding:
Afmetingen afbeelding link:
Afmetingen afbeelding link:

Nu heb ik dus maar de image resize mod gezocht en toegepast, maar helaas, ook die werkt niet en nog steeds krijg ik bericht dat de plaatjes te groot zijn... Iemand? :)

Ger
Contacteer:

Re: Images resizen werkt niet

Bericht door Ger » 20 apr 2008, 08:56

Ik zie in de broncode dat je de image-resizemod goed hebt uitgevoerd, dus daar ligt het niet aan.
Kun je bij bijlage-opties --> Maak thumbnail wel kiezen voor "nee"? De optie maximale afmetingen afbeelding moet 0 zijn, maar dat kun je dus niet wijzigen begrijp ik. Dat is dus de echte bug die opgelost moet worden.

Heb je enig idee wanneer dat ontstaan is?

pablorindt

Bericht door pablorindt » 20 apr 2008, 12:54

Hier even twee afbeeldingen hoe het nu precies zit:

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij staat alles gewoon goed ingesteld, maar helemaal bovenaan op het eerste plaatje kan ik dus niets instellen... Wanneer het ontstaan is weet ik niet, ik heb het forum vorige week geinstalleerd en alleen een andere template + google ads. Weet iemand wat het kan zijn? :)

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 20 apr 2008, 17:00

Mijn admin CP ziet er een tikkie anders uit, maar dat komt doordat ik nog niet geüpdate heb wellicht. Met die niet bestaande opties kan ik je dus even niet helpen (wellicht een supporter?)

Hoe dan ook, de optie "Maak thumbnail" moet op "nee" staan, en zet de maximale thumnailgrootte ook maar even op 0.

pablorindt

Bericht door pablorindt » 22 apr 2008, 13:38

Heb ik gedaan nu, maar helaas worden plaatjes nog steeds niet goed weergegeven! Raar dat phpbb dit niet vanzelf resized, dat was bij SMF wel altijd zo. Ik heb nu maar even een BB code toegevoegd (imgwidth=) waarmee het wel werkt, maar dat is een beetje omslachtig, het liefst laat ik het vanzelf gebeuren. Iemand? :)

Gesloten