Upgrade naar 3.0.1 probs

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Bellewaerdeboy

Upgrade naar 3.0.1 probs

Bericht door Bellewaerdeboy » 25 apr 2008, 18:24

• Adres van je forum: http://www.bellewaerdefun.be/forum
    Event. modificaties op je forum: geen modificaties
    Wanneer ontstond het probleem? gisteren
    phpBB versie: 3.0.0 (wil anar 3.0.1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Ik ben bezig met mijn eigen stijl te maken
    Wat is het probleem?
Gisteren probeerde ik dus mijn forum te updaten naar de 3.0.1. Blijkbaar waren er problemen met de hosting, want ik geraakte niet meer in de admin van mijn webspace. Forum dan weer toegankelijk gemaakt voor de gebruikers en vandaag opnieuw geprobeerd...

Zonder succes! Tijdens de installatie kan je op een gegeven moment een ftp upload van de bestanden kiezen of een manuele upload. Wanneer ik de ftp upload probeer lukt het niet. Nochtans weet ik zeker dat de formuliergegevens juist ingevuld zijn (op de FTP-poort en de time-out FTP na dan). Goed, ik probeerde het dan maar via de langere weg, namelijk de handmatige upload van de bestanden (Download aangepast archiefbestand). Ik krijg volgende error wanneer ik voor het .rar type kies:
PHP Notice: in file /includes/functions_compress.php on line 384: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource...
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_compress.php on line 321: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_compress.php on line 323: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_compress.php on line 441: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_compress.php on line 442: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_compress.php on line 443: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)

Via de andere types het bestand downloaden lukt me ook niet. Ik krijg telkens een html pagina te zijn met php codes. Bvb:

Code: Selecteer alles

{ ADMIN_PANEL }

{ ADMIN_INDEX } • Forumoverzicht

Doorgaan naar inhoud

{ LOGGED_IN_AS }
[ Uitloggen ]

Informatie

Unable to open file ./../store/update_3.0.0_to_3.0.1_1209144113_5b981aa04f693617.tar.gz [gzopen - wb]
Kan ik mijn forum dan echt niet updaten? :shock:

Bellewaerdeboy

Re: Upgrade naar 3.0.1 probs

Bericht door Bellewaerdeboy » 27 apr 2008, 17:51

Toegestaan om mijn onderwerpje nog eventjes een schop te geven? ;)
Ik heb vandaag nogmaals geprobeerd, maar krijg steeds dezelfde errors te zien :(

phpbbmodder

Bericht door phpbbmodder » 27 apr 2008, 19:36

stuur mij uw gegevens door via pm en ik help u verder :D
Dit is NIET gevraagd
- Lucas

Bellewaerdeboy

Bericht door Bellewaerdeboy » 27 apr 2008, 20:12

Ik neem aan dat het NIET mijn logingegevens zijn die je bedoeld?

Lucas

Bericht door Lucas » 28 apr 2008, 18:09

Nee, andere gegevens van je FTP en database. Maar goed, dat doen we helaas niet op deze manier.

Heb je nog steeds problemen met de hosting?

phpbbmodder

Bericht door phpbbmodder » 28 apr 2008, 18:57

*knip*
Niet gevraagd zei Lucas.
- Derky

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 28 apr 2008, 20:11

*knip*
Backseat moderating doen we niet hier.
- Derky
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Bellewaerdeboy

Bericht door Bellewaerdeboy » 06 mei 2008, 20:47

Ik heb het nu meerdere malen geprobeerd, maar ben echt ten einde raad. De update werkt maar niet. Ik heb de rechten van de install en de docs map een veranderd naar 777, maar blijkbaar werkt dit ook niet. Kan er dan echt niemand iets achterhalen uit die foutmelding die ik hierboven geplaatst heb? Het lijkt alsof er iets verkeerd loopt in het functions bestand...

Bellewaerdeboy

Bericht door Bellewaerdeboy » 25 jun 2008, 23:10

Ik heb het dit probleem eventjes gelaten voor wat het was. Er was iemand die in een ander topic het idee gaf om het forum helemaal opnieuw te installeren bij een ander probleem, dus dit leek mij dan ook wel een goed idee. Vandaag wilde ik er dus aan beginnen en moest eerst een back-up maken van mijn forum. Ik probeer de back-up te downloaden en hop, in één seconde had ik heel de database binnen... Vreemd? Ik ging naar het back-up bestand en kwam er iets onprettigs tegen. Wanneer ik het unzipte bestand opsla als een html file, dan kom ik de volgende melding tegen:

PHP Notice: in file /includes/acp/acp_database.php on line 512: gzopen(./../store/backup_1214426870_b8643b56b54da1ba.sql.gz): failed to open stream: Permission denied

Algemene fout
Unable to write temporary file to storage folder

Gelieve de beheerder of webmaster te contacteren.

Nu ben ik écht wel einde raad hoor! Geen back-ups meer kunnen nemen van het forum, dat is me gewoon een ramp geworden. Ik heb géén mods uitgevoerd in de tabellen ofzo, het enige wat ik gedaan heb is mijn eigen stijl aangemaakt. Ik hoop echt dat iemand me hier een goede hulp kan betekenen, ik weet echt niet meer wat te doen nu :(
Laatst gewijzigd door Bellewaerdeboy op 26 jun 2008, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 26 jun 2008, 07:55

Die error zegt dat je de map store niet hebt ge CH'Mod naar 777. Doe dat eens en kijk of je weer backups kan maken.

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Bellewaerdeboy

Bericht door Bellewaerdeboy » 26 jun 2008, 12:25

Oef, dit werkt gelukkig wel, ik heb dus een back-up van het forum kunnen nemen! Bedankt!
Het updaten van het forum werkt echter nog steeds niet, ik kan precies niet inloggen via de ftp. Vanavond dan maar een volledig nieuwe phpBB3 installeren, hopelijk werkt het dan wél weer :)

Bellewaerdeboy

Bericht door Bellewaerdeboy » 03 aug 2008, 13:44

Vandaag heb ik dus een volledig nieuw forum geïnstalleerd (phpBB 3.0.2). Dit is me goed gelukt, de stijl werd ook succesvol overgezet. Enkel mijn back-up die ik van het vorige forum genomen heb, kan niet succesvol teruggezet worden. Ik heb de back-up dus in mijn map store geplaatst (die alle schrijf en lees rechten kreeg) en in mijn administratiepaneel naar "onderhoud" gesurfd. Daar selecteerde ik het bestand en klikte op "Start terugzetting". Eventjes lijkt de browser bezig te zijn met de verwerking, maar na een 20-tal seconden krijg ik een gewone blanco pagina. Blijkt dat enkel het aantal gebruikers enzo overgezet werden, maar niets van forums of berichten ofzo. Doe ik iets verkeerd? :oops:

Het forum zoals het er momenteel uitziet: http://www.bellewaerdefun.be/forum_nieuw/index.php
Laatst gewijzigd door Bellewaerdeboy op 03 aug 2008, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 03 aug 2008, 13:52

Volgens mij gebruik jij ook een totaal verkeerde manier van updaten.
Jij verwijderd je 3.0.1 installatie en zet er een 3.0.2 voor in de plaatsen en zet daarna een database backup terug? Begrijp ik dat goed?

Je kan ook gewoon de Automatische Updater gebruiken. Die op de Downloads pagina te vinden is. ;)

Bellewaerdeboy

Bericht door Bellewaerdeboy » 03 aug 2008, 14:04

Mijn vorige forum draaide nog op phpBB 3.0.0. Op één of andere reden kon ik geen enkele update installeren, ook al had ik niets van modificaties geïnstalleerd. Na veel proberen heb ik uiteindelijk besloten om een volledig nieuwe database te maken en daar een volledig nieuw forum op te runnen, de phpBB 3.0.2. dus. Het leek mij dan ook haalbaar om een back-up van het oude forum gewoon naar de "store" map van het nieuwe forum te kopiëren en zo de back-up op het nieuwe forum te plaatsen. Dus het is normaal dat zoiets niet werkt?

Eventjes opmerken dat ik mijn oude forum (die 3.0.0.) nog steeds heb. Ik vreesde dat er iets fout zou lopen, en dit is dan ook weer eens gebeurd :shock:

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 03 aug 2008, 14:16

Erg slim, je phpBB 3.0.0 forum te bewaren. Updaten kan namelijk ook op héle andere manieren.

Ga naar de phpBB.nl Downloads pagina op upload het Gewijzigde bestanden pakket.
Eenmaal uitgepakt in winZip o.i.d. klik je het bestand: phpBB-3.0.0_to_3.0.2.zip aan. En de files die daarin staan overschrijf je met de huidige files die op je FTP staan.
Je moet ook het nederlandse taalpakket updaten dus doe hetzelfde met het bestand: 1.0.1_to_1.0.2-NL.zip. ;)

Dan heb je dus alle bestanden up te date. Upload dan de volledige install map naar je forum en die update dan je database. Dan is je forum dus geupdate naar phpBB 3.0.2.
Dit pakket enkel gebruiken als je dus geen MODs hebt geinstalleerd.

Bellewaerdeboy

Bericht door Bellewaerdeboy » 03 aug 2008, 21:45

Heel erg bedankt Jim! Ik had het eerst nog eens geprobeerd via het totaal nieuwe forum, maar daar ben ik meerdere malen in gefaald. De update naar de nieuwste versie leek mij eerst te simpel om al die problemen op te lossen, maar je had gelijk: het was ook simpel maar doeltreffend!
Ik hoop nu echter dat alle problemen van de baan zullen zijn en dat een volgende update makkelijker zal gaan (dus via het administratorpaneel). Bedankt weer voor de nodige support, jullie verdienen alvast mijn respect ;)

Gesloten