Nog een vraag over permissies

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Luna

Nog een vraag over permissies

Bericht door Luna » 13 aug 2008, 08:46

• Adres van je forum: Niet voor openbaar gebruik, wil ik wel in een PB geven
    Event. modificaties op je forum: Geen
    Wanneer ontstond het probleem? Direkt bij aanvang
    phpBB versie: 3.0.2

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Ik heb twee gebruikersgroepen aangemaakt Teamleiders en Management. Bij die gebruikersgroepen heb ik forumpermissies aangegeven. De managementgroep hoort maar een klein gedeelte van het forum te kunnen zien voor de rest heb ik ze geen toegang gegeven. Liever nog houd ik de rest helemaal verborgen voor ze, maar die functie vind ik ook niet terug?
De instellingen die ik voor de gebruikersgroep heb aangemaakt doen het echter niet, deze groep kan beduidend meer zien dan de bedoeling is en er ook posten!
Bij de teamleider gebruikersgroep blijven er echter een aatal fora verborgen die ze wel zouden moeten kunnen zien.
Terwijl ik deze groep juist overal toestemming voor heb gegeven.
Ik worstel hier nu al weken mee en kom er niet uit. Help!

..

Jim
Contacteer:

Re: Nog een vraag over permissies

Bericht door Jim » 13 aug 2008, 09:06

Iedereen zit standaard in de Geregistreerde Gebruikersgroep, als je nu bijvoorbeeld de Geregistreerde gebruikersgroep meer permissies geeft dan de Management groep kan de managementgroep toch zien wat de Geregistreerde gebruikers ook kunnen. Tenzij je de permissie op nooit zet.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Luna

Bericht door Luna » 13 aug 2008, 10:47

JimB schreef:Iedereen zit standaard in de Geregistreerde Gebruikersgroep, als je nu bijvoorbeeld de Geregistreerde gebruikersgroep meer permissies geeft dan de Management groep kan de managementgroep toch zien wat de Geregistreerde gebruikers ook kunnen. Tenzij je de permissie op nooit zet.
Tenzij ik wie z'n permissie op nooit zet JimB?

Als ik jou goed begrijp moet ik de gebruikersgroep geen permissies geven en kan dan permissies geven aan de andere groepen zoals ik dat wil.
Klopt dit?

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 13 aug 2008, 13:58

Nee, je begrijpt me volgens mij niet echt goed. Als je me een klein voorbeeld geeft van wat je exact wil kan ik je een goede uitleg geven. Dit is voor mij ook gissen. ;)

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Luna

Bericht door Luna » 13 aug 2008, 14:28

Mijn forum is een forum voor teamleiders van een bedrijf.
Zij moeten op het hele forum toegang hebben.

Voor communicatie met het management is er een klein stukje van het forum waar zij mogen komen, maar de rest mogen ze niet zien of er in ieder geval geen toegang toe hebben.

Dus ik heb een gebruikersgroep teamleiders en een gebruikersgroep Management aangemaakt die ik deze verschillende permissies heb toegewezen.

Maar..... de managers kunnen dus wel in het stuk forum waarvoor ik ze expliciet geen toegang heb gegeven.
En voor sommige teamleiders is niet het hele forum zichtbaar.
Ik vraag me dus af hoe dit kan en wat ik moet veranderen om dit goed te krijgen.
Hopelijk heb ik het nu iets duidelijker voor je gemaakt?

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 13 aug 2008, 14:30

Ja, nu is de bedoeling duidelijk. Nog 1 vraagje, er zijn geen normale gebruikers? Enkel teamleiders en management? Want dan zetten we de permissies voor geregistreerde gebruikers alles op Nee om verwarring te voorkomen.

Luna

Bericht door Luna » 13 aug 2008, 14:31

Er zijn inderdaad geen andere gebruikersgroepen behalve beheer

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 13 aug 2008, 14:36

Oke, dan schakelen we eerst de permissies voor geregistreerde gebruikers uit.
Doe het volgende:

Beheerderspaneel > Permissies > Forum permissies groepen > Geregistreerde gebruikers

Ok, selecteer hier het vakje Alle forums. Je krijgt nu allemaal vakjes te zien die al jouw forums zijn. Klik bij allemaal op Alles Nee. Vergis je niet in Alles nooit, nee. Het moet op alles Nee staan.

Luna

Bericht door Luna » 13 aug 2008, 14:41

Hoi JimB

Dat had ik inderdaad gedaan en nu is het voor elkaar!
Heel erg bedankt voor je hulp en het blijkt dat ik je de eerste keer toch goed had begrepen ;)

Super!

Gesloten