Mij deze sessie niet weergeven

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
alianz

Mij deze sessie niet weergeven

Bericht door alianz » 11 okt 2008, 09:31

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum: Forum geintegreerd met Joomla 1.5.7
    Wanneer ontstond het probleem? Vanaf de installatie
    phpBB versie: 3.0.2

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem? Mij deze sessie niet weergeven in de lijst met online gebruikers
..
Ik wil op het inlogscherm de optie Mij deze sessie niet weergeven in de lijst met online gebruikers verbergen voor gasten en heb hiervoor in het acp bij Permissies groepen het volgende ingesteld voor gasten:

Kan online status verbergen Nooit

De optie blijft echter zichtbaar op het login scherm. Kan het natuurlijk oplossen door de link uit login_body.html verwijderen maar zou het niet moeten werken op de bovenstaande beschreven manier?

Sorry, heb het geheel op het moment op een local server draaien, dus kan geen link verstrekken!

stef775

Re: Mij deze sessie niet weergeven

Bericht door stef775 » 11 okt 2008, 09:51

Gasten kunnen toch niet inloggen?

alianz

Bericht door alianz » 11 okt 2008, 10:31

stef775 schreef:Gasten kunnen toch niet inloggen?
Bedankt, voor je reactie...

Gasten kunnen idd niet inloggen maar om verwarring te voorkomen wilde ik deze optie uitschakelen en het zou toch moeten werken wanneer men dit insteld in het acp? Ook geregistreerde leden kunnen geen gebruik maken van deze optie (via het gebruikerspaneel) omdat deze optie, in combinatie met Joomla, problemen geeft met sessies. Vandaar ook dat ik alle verwijzigen naar deze optie wilde verwijderen. Maar goed, heb het nu tijdelijk in login_body.html opgelost door de bewuste links te verwijderen omdat ik vrees dat dit niet vanuit het acp mogelijk is, of zie ik iets over het hoofd?!

Dmeijer13

Bericht door Dmeijer13 » 11 okt 2008, 10:40

Heb je dit voor de groep beheerders ook zo ingesteld? Je moet dit voor elke groep zo instellen dat het nooit kan. Als je voor gerigistreerde gebruikers heb kunnen de mensen die dat als standaard groep hebben niet.

Maar jouw standaard groep is Beheerders, dus dan heb je de permissie van wel, als je het niet op nooit ingesteld hebt.

Succes.
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip

Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl

larsisgoed9

Bericht door larsisgoed9 » 11 okt 2008, 10:44

Volgens mij blijft die optie bestaan, alleen als je de optie verwijderd uit het bestand, gaat de link weg.
Echter als een geregistreerde gebruiker dit aankruist, word deze wel in de lijst weergegeven.

Veel plezier!

Lars
Support alleen via het Forum, niet via PM, Mail, of sites.
Funiest topic uit de PhpBB.nl geschiedenis!: hier

Dmeijer13

Bericht door Dmeijer13 » 11 okt 2008, 11:25

Das niet waar, als je bijv. de opte berichten opslaan, of hoe deze vertaald word wegklikt, dan gaat die optie dus ook weg (onzichtbaar) Dat is bij mij wel....

Je moet gewoon voor elke groep de permissie zo instellen, en dus ook voor je eigen standaard groep. Aangezien je de permissies van jouw groep hebt. Zou beete raar zijn als het wle zichtbaar blijft terwijl niet mogelijk is.
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip

Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl

alianz

Bericht door alianz » 11 okt 2008, 11:31

Splashing Mudkip schreef: Je moet gewoon voor elke groep de permissie zo instellen, en dus ook voor je eigen standaard groep. Aangezien je de permissies van jouw groep hebt. Zou beete raar zijn als het wle zichtbaar blijft terwijl niet mogelijk is.
Dat dacht ik namelijk ook. Ik ben nog bezig met het één en ander in te stellen en laat jullie het reusltaat van mijn bevindingen nog weten... tot dusver, allemaal bedankt!

Gesloten