MySQL error bij afbeelding in handtekening

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
xiner

MySQL error bij afbeelding in handtekening

Bericht door xiner » 29 nov 2008, 20:04

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum: Last Post Title
    Wanneer ontstond het probleem? Een minuutje of 5 geleden
    phpBB versie: 3.0.3

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?

Wanneer ik mijn handtekening wil instellen werkt alles gewoon goed. Wanneer ik er dan een signature (plaatje) in wil plaatsen dus tussen de [ img ] link [ / img ] tags krijg ik een MySQL error.
Ik kan wel gewoon een tekst in mijn handtekening zetten... :S

Code: Selecteer alles

Algemene fout
SQL ERROR [ mysqli ]

MySQL server has gone away [2006]

SQL

SELECT bbcode_id, bbcode_tag, bbcode_helpline FROM phpbb_bbcodes WHERE display_on_posting = 1 ORDER BY bbcode_tag

BACKTRACE

FILE: includes/db/mysqli.php
LINE: 163
CALL: dbal->sql_error()

FILE: includes/functions_display.php
LINE: 859
CALL: dbal_mysqli->sql_query()

FILE: includes/ucp/ucp_profile.php
LINE: 563
CALL: display_custom_bbcodes()

FILE: includes/functions_module.php
LINE: 471
CALL: ucp_profile->main()

FILE: ucp.php
LINE: 320
CALL: p_master->load_active()

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: MySQL error bij afbeelding in handtekening

Bericht door Paul » 29 nov 2008, 20:09

je zal hiervoor contact moeten opnemen met je host, hierbij kunnen wij je niet helpen ;).

xiner

Bericht door xiner » 29 nov 2008, 20:50

Oke.. Ik heb net contact opgenomen met m'n host. Deze vertellen me een aantal dingen waaronder ik ook m'n database moet wijzigen. Ik heb de gehele database al geëxporteerd en weer geïmporteerd in een nieuwe. Nu moet ik deze dus wijzigen in het forum. Waar kan ik dit doen in het Admin Control Panel, teminste ik neem aan dat dat daar moet?

Alvast hartelijk bedankt!

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 29 nov 2008, 21:01

Dit kan je doen in je config.php.

xiner

Bericht door xiner » 29 nov 2008, 23:02

Ik heb alles gedaan wat volgens hun zou moeten helpen. De database tabellen vernieuwen, repareren etc. Ook heb ik een nieuwe database op een nieuwe server aan gemaakt en daarop alle nieuwe geïmporteerd. Alles op de config.php file juistgezet. Nog steeds doet het probleem zich voor.. (Met database bedoel ik MySQL)

Wanneer ik op het forum zelf een plaatje wil posten lukt dat gewoon.
Ook in het ACP kan ik geen signature in iemands onderschrift plaatsen. Indien het toch mogelijk is om me raad te geven, hoor ik dat graag... :|

xiner

Bericht door xiner » 30 nov 2008, 10:50

Waarschijnlijk komt de fout al langer voor. Maar ik heb al langer geen onderschrift ingesteld. Ik denk dat het pas na de update naar 3.0.3 plaatsvindt. Zou er een mogelijkheid zijn om m'n hele forum overnieuw te krijgen en dan toch alle posts, gebruikers, skins en mods te bewaren? Zo ja hoe zou ik dat kunnen doen?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 30 nov 2008, 13:04

Dat zal waarschijnlijk geen zin hebben, omdat deze fout niet aan phpBB ligt, maar aan je host.

xiner

Bericht door xiner » 30 nov 2008, 13:40

Ik heb nu het hele forum overnieuw geïnstalleerd. De hele oude MySQL database heb ik geëxporteerd en opnieuw geïmporteerd in de nieuwe. Dit ging tot nu toe erg goed.

Nu heb ik alle oude bestanden weer opnieuw geupload. (Denk hierbij aan de skinbestanden, languagebestanden) Ook had ik een mod geïnstalleerd: Last Topic Title MOD. Deze liet mij de laatste berichen die in een forum geplaatst werden zien. Deze was enkel ingesteld in de skin en in het bestand forummap/includes/functions_display.php. Ook deze heb ik opnieuw geupload.
Nog steeds functioneerd alles goed.

Hieruit kan ik dus concluderen dat deze fout niet ontstond uit de MySQL database, maar uit een van de bestanden die verkeerd waren in de forummap. Welke zou ik totaal niet weten.. Omdat ik denk dat het probleem zich al sinds de update naar 3.0.3 voordoet, maar ik in die tijd geen afbeeldingen in m'n signature heb geplaatst denk ik dat ik daar iets verkeerd heb gedaan. In dat stuk wil in het vervolg wat beter te werk gaan.

Nu was de oude map waarin mijn forum geinstalleerd stond /forum/. De nieuwe map is /forumm/, dus de testmap. Is het gewoon mogelijk dat ik de oude map hernoem naar /forum123/ en de nieuwe map naar /forum/ hernoem? Is dat mogelijk zonder overige problemen?
Heeft dit gevolg op de resultaten die iemand zou kunnen krijgen op Google?

Ik sta in iedergeval nog versteld van hoe dit had kunnen gebeuren en eigenlijk nog steeds zo is. Het liefst wil ik altijd dat ik een fout zonder nieuwe installatie's kan oplossen, omdat ik daar zelf ook een hoop van kan leren. :|

Gesloten