Oh jee..wit veld na upgraden

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Niekje

Oh jee..wit veld na upgraden

Bericht door Niekje » 14 aug 2009, 21:19

• Adres van je forum: http://k3-fanclub.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?net nadat ik de upgrade wilde uitvoeren van 4 naar 5
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?enkel de upgrade
    Wat is het probleem?
Forum werkte perfect, totdat ik de bestanden op m'n server zette, daarna bleef het forum wit.
..

Ik kan nog wel via een omweg in de beheerderspaneel komen en als ik herstel wil uitvoeren (heb vanmiddag nog een backup gemaakt) gebeurt er niets.
Het geeft wel aan dat alles teruggeplaatst is, maar als ik ga kijken is de pagina wit :cry:
Ik heb de backup gemaakt in gzip, gedownload en opgeslagen op m'n schijf, ze staan ook op de server (via hosting2go) maar vanuit daar kan ik niets met die bestanden.
Wie weet wat ik fout heb gedaan?
Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes
Nicole

Kevin
Contacteer:

Re: Oh jee..wit veld na upgraden

Bericht door Kevin » 14 aug 2009, 22:03

Heb je op je forum aanpassingen gedaan (mods)? Zo niet, dan zou je kunnen overwegen om de bestanden op de ftp te overschrijven met die uit een nieuwpakket 3.0.5

Ik had het van de week ook met een update nadat ik de aangepaste bestanden heb terug geupload alleen maar witte pagina's. Dat heb ik toen kunnen oplossen door de map "includes" uit een vers pakket te uploaden, toen was het probleem verholpen.

Backups via het beheerpaneel, daar kunnen we sowieso heel weinig mee aangezien dit vaak niet echt goede back-ups zijn.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Niekje

Bericht door Niekje » 15 aug 2009, 13:57

Bedankt voor je tip, maar dat werkt helaas ook niet :cry:
Heeft iemand anders nog een idee wat ik fout gedaan kan hebben?
Ik heb alle bestanden uit de map Install geupload in de juiste mappen en directories.
Zou ik het forum terug kunnen krijgen als ik alle bestanden uit Old upload?
Of horen die er juist wél bij? New is wel geupt.

Edit: ik heb nu ook de map Old geupload en nog steeds blijft het forum wit.
Als ik via beheerderspaneel/Systeem naar Install wil gaan krijg ik een google foutmelding dat die pagina niet bestaat...ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Maar nog iets anders...wat is dan het nut van een backup maken via beheerderspaneel als het toch niet terug te zetten is?
Hoe maak ik dan een backup die wél werkt?

Niekje

Bericht door Niekje » 15 aug 2009, 16:29

Even een update...ik heb een apart geinstalleerde style van de server verwijderd, totdat het forum weer normaal werkt.
Maar nu kan ik ook niet meer in bestandsbeheer komen, terwijl ik had ingesteld dat prosilver de standaard forumstijl moest zijn.
Is hier iemand die met mij mee wil kijken aub?
Ik krijg nu deze melding:

Algemene fout
Template path could not be found: styles/Purple/template
Neem contact op met de forumbeheerder of webmaster: nicole(at)k3-fanclub.nl

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 15 aug 2009, 16:36

Dit kan je het beste oplossen door de volledige stijl 'purple' weer opnieuw te uploaden.

Niekje

Bericht door Niekje » 15 aug 2009, 17:25

Dat heb ik nu gedaan en ik kan weer in het beheerderspaneel.
Het gekke is..ik kan via het beheerderspaneel (inloggen) ook naar het gebruikerspaneel en via daar het hele forum bekijken, berichten posten en PB's verzenden.
Volgens mij kan ik het beste alle gegevens uploaden van de 3.0.4, dan zou alles weer normaal moeten zijn toch?

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 15 aug 2009, 18:01

Als ik het allemaal zo doorlees heb je aardig wat dingen door elkaar gehaald. Wat je niet had hoeven doen is de 'old' en 'new' mappen uploaden. Deze behoren tot het automatische update proces en hebben niks met jouw forum te maken kwa oude en nieuwe bestanden.

Wat je inderdaad zou kunnen doen is een volledige backup van alle 'oude' 3.0.4 bestanden terug te zetten en vervolgens weer opnieuw het update proces naar 3.0.5 start. Zorg er wel voor dat je ook over een backup van je database beschikt. (deze kun je het beste maken via phpmyadmin)

Na een update naar 3.0.5 kan een witte pagina voorkomen. Dit zou er aan kunnen liggen dat er een , (komma) vergeten is in het ucp.php bestand in de NL vertaling van phpBB 3.0.5 mocht je dus weer een witte pagina krijgen download dan een nieuw phpBB 3.0.5 pakket en vervang de ucp.php in de language/nl/ folder.

Gesloten