Groepen ophalen via functie?
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Groepen ophalen via functie?
Allereerst, het heeft geen zin om de template in te vullen.
-----
Is het mogelijk om de groepen op te halen van de gebruiker? Ik ben vanplan om een inlogsysteem te maken op mijn site waarbij je kan reageren etc. Als de gebruiker in een bepaalde groep zit, kan hij die dingen doen. Het inloggen is geen probleem (phpbb_check_hash), maar de groepen ophalen waarin de gebruiker zit. Is dit mogelijk? Ik ben op phpBB 3.0.6.
Groetjes,
Robintje1.
-----
Is het mogelijk om de groepen op te halen van de gebruiker? Ik ben vanplan om een inlogsysteem te maken op mijn site waarbij je kan reageren etc. Als de gebruiker in een bepaalde groep zit, kan hij die dingen doen. Het inloggen is geen probleem (phpbb_check_hash), maar de groepen ophalen waarin de gebruiker zit. Is dit mogelijk? Ik ben op phpBB 3.0.6.
Groetjes,
Robintje1.
Re: Groepen ophalen via functie?
Bump...
Code: Selecteer alles
$user_access = array();
$sql = 'SELECT group_name
FROM tbl_groups
INNER JOIN tbl_user_group on tbl_user_group.group_id = tbl_groups.group_id
INNER JOIN tbl_users on tbl_users.user_id = tbl_user_group.user_id
WHERE tbl_users.user_id = ' . $user->data['user_id'] . '
ORDER BY tbl_groups.group_name';
$result = $db->sql_query($sql);
while ($row = $db->sql_fetchrow($result))
{
$user_access[] = $row['group_name'];
}
In de array $user_access vindt je de groepen waarin de gebruiker zit.
Sorry voor de late reactie, maar dat werkt niet echt... Ik krijg een foutmelding, namelijk deze:
Fatal error: Call to a member function sql_query() on a non-object in /customers/---/---/httpd.www/forum/includes/cache.php on line 51
Dat zal te maken hebben met dat het $db-object niet beschikbaar is. Ik denk dat je een heel eind moet komen als je deze link eens bestudeerd en de code van stef775 daarbinnen toepast: http://wiki.phpbb.nl/Pagina_toevoegen_%28phpBB3%29
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail
Ik heb
Maar ik heb nog een heel ander vraagje... Is het mogelijk om voor 'Forumoverzicht' nog iets anders te plaatsen, bijvoorbeeld
$db->sql_query
vervangen door mysql_query
en $db->sql_fetchrow
door mysql_fetch_assoc
, en het werkt perfect. Bedankt.Maar ik heb nog een heel ander vraagje... Is het mogelijk om voor 'Forumoverzicht' nog iets anders te plaatsen, bijvoorbeeld
MijnSite < Forumoverzicht < Algemeen
?Re: Groepen ophalen via functie?
Dat is niet echt een goed idee
. Je kan beter gewoon $db gebruiken. Alleen daarvoor moet je wel even $db global maken, door dit toe te voegen;

global $db;