Diverse back-up vragen (3.0.2 -> 3.0.6)

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Bellewaerdeboy

Diverse back-up vragen (3.0.2 -> 3.0.6)

Bericht door Bellewaerdeboy » 04 feb 2010, 22:41

• Adres van je forum: http://www.bellewaerdefun.be/forum
    Event. modificaties op je forum: nee
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Enkele dagen terug ben ik verhuisd van een Windows omgeving naar een Linux omgeving. Dit was voor mij een stap in de goede richting want m'n forum had dringend een onderhoudsbeurt nodig!

Wat is de situatie? Ik maakte enkele dagen geleden een back-up van het forum, die stond nog in versie 3.0.2. Ik heb zo pas een nieuw forum geïnstalleerd op m'n nieuwe webspace en wil die back-up in m'n nieuwe forumdatabase fitten. Dit wil ik via m'n database in orde brengen, dus de SQL stuk voor stuk kopiëren en plakken. Hierbij zit ik wel nog met enkele vragen/onduidelijkheden:

1) Zal dit geen problemen leveren aangezien de back-up van een vorige versie is?

2) Bevat die back-up opdrachtregels die het forum configureren, of moet je de configuratie helemaal opnieuw doen (moderators aanmaken, censuur instellen, instellingen voor privéberichten maken, ...)?

3) Wat moet ik doen met de speciale tekens in m'n back-up? Zo wordt bijvoorbeeld de letter "é" nu als "é" geschreven, "ë" als "Ã", enzovoort. Als ik die back-up doe, zullen die vreemde tekens niet opnieuw omgezet worden naar de juiste tekens (heb dit vroeger al voor gehad, en het staat echt niet op een forum).

4) Is er een mogelijkheid om de helft van m'n topics te verwijderen, maar dat de berichtentellers van de leden gewoon door blijven lopen? M'n database is ondertussen 29Mb groot en de snelheid laat het soms al afweten...

Alvast bedankt aan de mensen die mij een duw in de goede richting willen geven ;)

Derky
Contacteer:

Re: Diverse back-up vragen (3.0.2 -> 3.0.6)

Bericht door Derky » 05 feb 2010, 00:16

Bellewaerdeboy schreef:Ik maakte enkele dagen geleden een back-up van het forum, die stond nog in versie 3.0.2. Ik heb zo pas een nieuw forum geïnstalleerd op m'n nieuwe webspace en wil die back-up in m'n nieuwe forumdatabase fitten.
Let wel op dat je alle MODs opnieuw moet installeren, mocht je deze hebben.
Bellewaerdeboy schreef:1) Zal dit geen problemen leveren aangezien de back-up van een vorige versie is?
Jawel. Er zijn dingen in de database veranderd waardoor je fouten zult krijgen.
Zodra het terugzetten van de back-up gelukt is, download je het laatste update pakket.
(op dit moment is dat: 3.0.5 naar 3.0.6.zip)

In de install map zit het bestand database_update.php, deze hebben we alleen nodig. Upload dit bestand naar je forum (in de install map). Als dit gelukt is ga je naar:
bellewaerdefun.be/forum/install/database_update.php
Als het goed is staat er dan, dat er van 3.0.2 naar 3.0.6 geüpdated wordt.
Bellewaerdeboy schreef:2) Bevat die back-up opdrachtregels die het forum configureren, of moet je de configuratie helemaal opnieuw doen (moderators aanmaken, censuur instellen, instellingen voor privéberichten maken, ...)?
Dat is allemaal opgeslagen in de database tabellen. ;)
Bellewaerdeboy schreef:Dit wil ik via m'n database in orde brengen, dus de SQL stuk voor stuk kopiëren en plakken.
[...]
3) Wat moet ik doen met de speciale tekens in m'n back-up? Zo wordt bijvoorbeeld de letter "é" nu als "é" geschreven, "ë" als "Ã", enzovoort. Als ik die back-up doe, zullen die vreemde tekens niet opnieuw omgezet worden naar de juiste tekens (heb dit vroeger al voor gehad, en het staat echt niet op een forum).
Met behulp van het PHP script Bigdump kan je het hele .sql bestand importeren zonder er stukjes uit te knippen. Let er wel goed op dat je de $db_connection_charset op utf8 zet.

Je kan dit het beste eerst even testen voordat je de verhuizing doorvoer. ;)
Bellewaerdeboy schreef:4) Is er een mogelijkheid om de helft van m'n topics te verwijderen, maar dat de berichtentellers van de leden gewoon door blijven lopen? M'n database is ondertussen 29Mb groot en de snelheid laat het soms al afweten...
Nee, van 29Mb wordt phpBB echt niet traag. Fatsoenlijke hosting is de oplossing hiervoor. :P

Bellewaerdeboy

Bericht door Bellewaerdeboy » 05 feb 2010, 13:06

Bedankt Derky! Alles verliep vlot tot ik op het volgende foutmelding stuit (na m'n update van versie 3.0.2 -> 3.0.6):
Algemene fout
Template path could not be found: styles/bellewaerdefun/template
Ik heb twee dingen geprobeerd om dit op te lossen:

1) M'n oude forumstijlen proberen up te loaden via m'n FTP. Probleem is hierbij dat de index.htm bestanden allemaal besmet zijn met een virus (er zit een Iframe in). Ik probeer die documenten te openen en aan te passen via notepad++, maar m'n AVG scanner geeft mij (terecht) geen toegang.

2) In phpMyAdmin heb ik in de tabel phpbb_styles twee regels verwijderd, namelijk deze waar m'n eigen forumstijlen in stonden. Dit helpt echter niet, ook als ik de stijl "prosilver" in de kolom "style_active" op 0 of 2 plaats.

Iemand een idee wat ik nu moet doen om de huidige forumstijl naar "prosilver" te plaatsen?

EelkeB

Bericht door EelkeB » 05 feb 2010, 13:42

Hiervoor moet je in de config-tabel zijn. Kijk eerst in de tabel styles kijken wat de style_id is van prosilver (waarschijnlijk 1). Daarna ga je naar de tabel config en zoekt daar de entry op met config_name 'default_style'. Wijzig deze zodat de waarde gelijk is aan de id van prosilver. Controleer ook de waarde met config_name 'override_user_style', deze moet op 1 staan (zo niet, dan zal de instelling van je gebruiker voorrang krijgen op de config-waarde die je net hebt aangepast, dus dat heeft dan geen zin gehad).
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Bellewaerdeboy

Bericht door Bellewaerdeboy » 05 feb 2010, 14:22

Bijna, maar nog niet helemaal:
Algemene fout
Could not get style data
Deze melding kreeg ik na het aanpassen van m'n phpbb_config tabel ;)

EelkeB

Bericht door EelkeB » 06 feb 2010, 12:57

Nog even je cache-directory leeg gooien (behalve .htaccess en index.html).
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gesloten