ezPortal geinstalleerd:forum werkt niet meer
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

ezPortal geinstalleerd:forum werkt niet meer
Goedendag,
Titel zegt het al.
Ik kan nu geen berichten meer op het forum plaatsen, geeft zowat voor elke bewerking een 'invalid session'.
Als je ingelogd bent kun je op een volgende pagina ineens uitgelogd zijn en andersom.
Het gekke is dat hij het wel even gedaan heeft, ook i.s.m. het portal.
http://217.19.22.235:8080/forum/portal.php
Wat kan er hier fout zitten?
Titel zegt het al.
Ik kan nu geen berichten meer op het forum plaatsen, geeft zowat voor elke bewerking een 'invalid session'.
Als je ingelogd bent kun je op een volgende pagina ineens uitgelogd zijn en andersom.
Het gekke is dat hij het wel even gedaan heeft, ook i.s.m. het portal.
Wat kan er hier fout zitten?
Da's vaag.
Op een andere computer lukt het me ook nu inderdaad, echter maar 2 keer, dan krijg ik weer invalid session.
Maar hij heeft ook problemen met verversen, ik krijg de geplaatste berichten niet te zien, echter op weer een andere computer weer wel.
Alle aanouncements die ik post zie ik niet terug op het portal.
Misschien ff alles herstarten.
Op een andere computer lukt het me ook nu inderdaad, echter maar 2 keer, dan krijg ik weer invalid session.
Maar hij heeft ook problemen met verversen, ik krijg de geplaatste berichten niet te zien, echter op weer een andere computer weer wel.
Alle aanouncements die ik post zie ik niet terug op het portal.
Misschien ff alles herstarten.
Helaas
Een herstart mocht niet baten.
Enkele accounts die ik eerder gemaakt heb herkent ie niet meer;
het admin account dat het nog wel doet kan niet meer posten (invalid_session).
Ook valt me op dat de buttons soms nederlands en soms engels zijn (ik heb er een nederlands-pack overheen gegooid eerder, en dat werkte prima.
De testberichtjes van topslob zie ik ook nergens meer.
Ik ben bang dat dit uithuilen en (misschien) opnieuw beginnen wordt, want het is om gek van te worden, geen idee wat er aan de hand is.
Een herstart mocht niet baten.
Enkele accounts die ik eerder gemaakt heb herkent ie niet meer;
het admin account dat het nog wel doet kan niet meer posten (invalid_session).
Ook valt me op dat de buttons soms nederlands en soms engels zijn (ik heb er een nederlands-pack overheen gegooid eerder, en dat werkte prima.
De testberichtjes van topslob zie ik ook nergens meer.
Ik ben bang dat dit uithuilen en (misschien) opnieuw beginnen wordt, want het is om gek van te worden, geen idee wat er aan de hand is.
Ik zal morgen op mijn werk nog eens een nieuw account proberen aan te maken (ben hier door mn emailadressen heen).
Eens kijken of ik daar nog wat mee kan.
Kan iemand nog eens proberen een account te activeren en te gebruiken?
ff paar berichtjes posten (ook als announcement, voor portal) en zowel ff inloggen via portal als inloggen via forum?
Ben benieuwd naar de ervaringen buiten mijn netwerk. (Omdat vanmiddag dat blijkbaar nog wel werkte)
Eens kijken of ik daar nog wat mee kan.
Kan iemand nog eens proberen een account te activeren en te gebruiken?
ff paar berichtjes posten (ook als announcement, voor portal) en zowel ff inloggen via portal als inloggen via forum?
Ben benieuwd naar de ervaringen buiten mijn netwerk. (Omdat vanmiddag dat blijkbaar nog wel werkte)
Ik heb het probleem iets specifieker:
stel: ik zit op het forum, wil iets posten maar ben niet ingelogd.
Ik druk op login (nederlandse buttons); maar wordt daarmee direct gebracht naar mn portal, met engelse buttons.
Ik log daar in, ga terug naar forum en heb nu daar ook engelse buttons.
(waar posten dus overigens niet lukt)
Verder als ik via mn ip rechtstreeks naar mn portal ga heb ik daar ook nederlandse buttons.
Als ik 'in het engels' ingelogd ben en ik kom op een gedeelte van het forum waar ineens weer nederlandse buttons zitten, ben ik ineens automatisch uitgelogd, dus ik weer inloggen, kom op engels portal enz enz.
Kan dus niet op nederlandse gedeelte inloggen.
[update]
Heb alle fora weggeflikkerd.
2 nieuwe aangemaakt
als ik daar opga zijn de buttons ineens engels ipv nederlands.
Ik denk dat daar het probleem zit.
Ik had in de admin ook de forumtitel bovenin de header veranderd gisteren, maar zodra de engelse buttons opdoemen staat daar ook weer de oude forumtitel, dan update hij dus blijkbaar niet.
stel: ik zit op het forum, wil iets posten maar ben niet ingelogd.
Ik druk op login (nederlandse buttons); maar wordt daarmee direct gebracht naar mn portal, met engelse buttons.
Ik log daar in, ga terug naar forum en heb nu daar ook engelse buttons.
(waar posten dus overigens niet lukt)
Verder als ik via mn ip rechtstreeks naar mn portal ga heb ik daar ook nederlandse buttons.
Als ik 'in het engels' ingelogd ben en ik kom op een gedeelte van het forum waar ineens weer nederlandse buttons zitten, ben ik ineens automatisch uitgelogd, dus ik weer inloggen, kom op engels portal enz enz.
Kan dus niet op nederlandse gedeelte inloggen.
[update]
Heb alle fora weggeflikkerd.
2 nieuwe aangemaakt
als ik daar opga zijn de buttons ineens engels ipv nederlands.
Ik denk dat daar het probleem zit.
Ik had in de admin ook de forumtitel bovenin de header veranderd gisteren, maar zodra de engelse buttons opdoemen staat daar ook weer de oude forumtitel, dan update hij dus blijkbaar niet.