BigDump probleem tijdens back-up van DB

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Bellewaerdeboy

BigDump probleem tijdens back-up van DB

Bericht door Bellewaerdeboy » 29 nov 2010, 19:55

• Adres van je forum: http://www.bellewaerdefun.be/forum
    Event. modificaties op je forum: nee
    Wanneer ontstond het probleem? 26/11/10
    phpBB versie: 3.0.7. PL

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Ik ben er vorige week vrijdag in geslaagd om m'n forum kapot te helpen tijdens een update naar de 3.0.8. Hetgeen ik nu over heb is nog een back up van m'n volledige database. De SQL is ongeveer 23Mb groot.

Ik probeer nu via BigDump al m'n tabellen terug in m'n database te stoppen, maar ik bots telkens op de volgende foutmelding:
Stopped at the line 668.

At this place the current query includes more than 300 dump lines. That can happen if your dump file was created by some tool which doesn't place a semicolon followed by a linebreak at the end of each query, or if your dump contains extended inserts. Please read the BigDump FAQs for more infos.

Stopped on error
Ik heb de FAQs al doorgenomen, maar weet niet echt iets terug te vinden omtrent die puntkomma tekens. Weet er hier iemand een oplossing voor? De SQL werd gewoon gegenereerd vanuit phpMyAdmin, dus ik begrijp echt niet wat er verkeerd kan zijn? Alvast bedankt!

Mendel
Contacteer:

Re: BigDump probleem tijdens back-up van DB

Bericht door Mendel » 29 nov 2010, 20:32

De lengte van je query tijdens maken van de backup was te groot, als je je backup maakt met phpmyadmin moet je die instellen op 300.

Je backup is niet al te groot, je zou hem kunnen terugzetten via phpmyadmin, met de optie sta onderbreken van de import toe, zodat de tijdslimiet de terugzetting niet stopt.

Succes.

Bellewaerdeboy

Bericht door Bellewaerdeboy » 29 nov 2010, 20:49

Via phpMyAdmin kun je toch maximaal 2.048MB sql files uitvoeren? Of heeft dit iets met die optie "sta onderbreken toe" te maken? Ik vind het in ieder geval niet meteen terug wanneer ik een import probeer vanuit phpMyAdmin. Dit is m'n enige optie:

Partial import
check/uncheck: Allow interrupt of import in case script detects it is close to time limit. This might be good way to import large files, however it can break transactions. Number of records(queries) to skip from start: 0 (invulvakje).

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 29 nov 2010, 21:04

Inderdaad, je zou gebruik kunnen maken van het gratis te downloaden programma bigdump die voert hem in delen in als het ware.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Mendel
Contacteer:

Bericht door Mendel » 29 nov 2010, 21:15

Dat is nu zijn probleem, hij heeft bigdump al, alleen zijn backup werkt op dit moment daarmee niet, omdat de query's te lang zijn :)

De optie die je aangaf was de goede: Partial Import. Je backup zit qua grootte nog ver onder limiet van de 2Gig die je hoster heeft ingesteld. Maar de optie zorgt er ook voor dat de terugzetting niet wordt afgebroken door de PHP timeout.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 29 nov 2010, 21:28

Ah zo, even te snel gelezen.

En als je deze optie een eindje omhoog gooit?

Code: Selecteer alles

define ('MAX_QUERY_LINES'
en deze zet ik meestal op 2000

Code: Selecteer alles

$linespersession
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Bellewaerdeboy

Bericht door Bellewaerdeboy » 29 nov 2010, 23:13

Ik heb uiteindelijk maar voor de meest tijdrovende oplossing gekozen, m'n forum moest echt terug online staan. Volledige query zelf opsplitsen in subquery's, iets wat me ruim 2,5 uur bezig heeft gehouden. Het blijkt in ieder geval weer te werken, dus ik ben alvast een gelukkig man!

Heren, erg bedankt voor de hulp die jullie me hebben aangeboden. Het heeft me niet rechtstreeks geholpen, maar 't waren wel duwtjes in de rug ;)

Gesloten