Photo Album v2 installeren

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Bobbelingman
Contacteer:

Photo Album v2 installeren

Bericht door Bobbelingman » 05 apr 2003, 20:28

Ik heb een probleem

Photo Album v2 krijg ik niet geinstalleerd, ik heb alle instructies gevolgd, toen ik hem niet geinstalleerd kreeg heb ik dit keer :wink: eerst overal gezocht naar een oplossing op diverse forums, maar ik heb niets kunnen vinden.
Kan iemand mij vertellen hoe je hem moet installeren, ik doe kenelijk iets verkeerd.....

bedankt :thumb:
Laatst gewijzigd door Bobbelingman op 20 dec 2003, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Admiral Rob

Bericht door Admiral Rob » 05 apr 2003, 22:03

heb je de db updates al gedaan?

Bobbelingman
Contacteer:

Bericht door Bobbelingman » 05 apr 2003, 23:35

dp updates?, wat voor dp updates? ik heb de software eropgezet van het programma

Spikey

Bericht door Spikey » 06 apr 2003, 11:35

Ervan uitgaande dat dit een de eerste keer is dat je het album installeerd en geen oudere versies hebt draaien staat in de install.txt het volgende:

Code: Selecteer alles

# This Photo Album must add 5 tables into your database.
# Fortunately it will not alter any existed tables :)
#
# Upload album_db_install.php and album_mysql.sql to your phpBB root
# directory then run album_db_install.php by typing on the browser
# After that, delete both files immediately
Vertaling:
# Dit foto album heeft 5 extra tabellen nodig in je database.
# Gelukkig wijzigt het geen bestaande tabellen :)
#
# Upload album_db_install.php en album_mysql.sql naar je phpBB root
# map en voer album_db_install.php uit door het adres in je browser te typen.
# Na dit gedaan te hebben, verwijder beide bestanden onmiddelijk.

Dit is wat Rob bedoelde, heb je dit gedaan.
gr. Spikey

Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !

Bobbelingman
Contacteer:

Bericht door Bobbelingman » 06 apr 2003, 12:31

die tabellen, moeten die nog een specifieke naam hebben?

Spikey

Bericht door Spikey » 06 apr 2003, 12:41

Het enige wat je moet doen is album_db_install.php uitvoeren, de rest gaat alles automatisch.
gr. Spikey

Bobbelingman
Contacteer:

Bericht door Bobbelingman » 06 apr 2003, 12:51

Can't open album_mysql.sql :shock:

maar ik wordst nu door carloclaessen geholpen op msn dus........ hopelijk gaat het zo lukken

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 06 apr 2003, 16:35

opgelost!!!
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Spikey

Bericht door Spikey » 06 apr 2003, 17:31

Een kleine uitleg zou leuk zijn, kunnen we er allemaal wat van leren :wink:
gr. Spikey

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 06 apr 2003, 23:41

Pffffffffffttttttt, daar vraag je me wat spikey!!!

4 uur werk verricht en er achter komen dat de dbase corrupt was op bepaalde plaatsen, verder een phpmyadmin die stamt van voor de oorlog en dat ik nog geen table aan kon maken hiermee, ik weet niet of de rest hier op aan het wachten is!!!

Kortom geschreven is wat ik heb gedaan is de upgrade naar 2.04 opnieuw gedaan de dbase terug gezet!!!

Verder een goede versie van php my admin gezet (er is weer een nieuwe mensen), en daarna in 5 minuten de install gevolgd die erbij zat, de howto!!!

Toen netjes gezegd succes en gevraagd om de rest weer in het forum te vragen!!!

Kwam er na een half uur achter dat ik was vergeten te chmodden naar 777 maar dat was 1 minuut werk wederom, zo heb ik het opgelost!!!

Mochten mensen er zijn die gedetailleerde uitleg willen over wat ik heb gedaan met de dbase te herstellen dan wil ik dat wel uitwerken maar het is saaie stoffige stof!!!

Tot zover een verslag van mijn kant dan!!!

(lol) Jullie konden dit dus niet weten maar het zat dus niet in de installer of dergelijke het probleem, was dat het geval geweest dan had ik de oplossing er wel neer gezet maar ik heb keurig netjes gedaan wat er in de installer stond en alles werkte perfect gelijk dus helaas geen oplossings verhalen of iets te melden van deze kant!!!

Goh heb ik toch een heel verhaal getypt weer!!!

:bier: :D :bier: :D
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Miiso
Contacteer:

Bericht door Miiso » 07 apr 2003, 18:19

carloclaessen schreef:Pffffffffffttttttt, daar vraag je me wat spikey!!!

4 uur werk verricht en er achter komen dat de dbase corrupt was op bepaalde plaatsen, verder een phpmyadmin die stamt van voor de oorlog en dat ik nog geen table aan kon maken hiermee, ik weet niet of de rest hier op aan het wachten is!!!

Kortom geschreven is wat ik heb gedaan is de upgrade naar 2.04 opnieuw gedaan de dbase terug gezet!!!

Verder een goede versie van php my admin gezet (er is weer een nieuwe mensen), en daarna in 5 minuten de install gevolgd die erbij zat, de howto!!!

Toen netjes gezegd succes en gevraagd om de rest weer in het forum te vragen!!!

Kwam er na een half uur achter dat ik was vergeten te chmodden naar 777 maar dat was 1 minuut werk wederom, zo heb ik het opgelost!!!

Mochten mensen er zijn die gedetailleerde uitleg willen over wat ik heb gedaan met de dbase te herstellen dan wil ik dat wel uitwerken maar het is saaie stoffige stof!!!

Tot zover een verslag van mijn kant dan!!!

(lol) Jullie konden dit dus niet weten maar het zat dus niet in de installer of dergelijke het probleem, was dat het geval geweest dan had ik de oplossing er wel neer gezet maar ik heb keurig netjes gedaan wat er in de installer stond en alles werkte perfect gelijk dus helaas geen oplossings verhalen of iets te melden van deze kant!!!

Goh heb ik toch een heel verhaal getypt weer!!!

:bier: :D :bier: :D
na het lezen van hetgeen hierboven, moet ik bekennen dat ik het wederom niet aandurf om zo'n fotomod te installen, daar ik egg geen kaas gegeten heb van DB's en phpMYAdmin, kortom ik weet dus egg niet wat ik moet doen,

voelt iemand zich geroepen om mij te helpen om zoiets toch te verwezenlijken?

greets

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 07 apr 2003, 19:07

Misso als je goed had gelezen zag je dat erbij bobbling wat andere problemen aan de gang waren, zoals ik zei had ik de mod zelf in 5 minuten gedaan, die is te doen!!!

Ook voor jou is die wel te doen!!!

Voor de dbase er zit en installer bij die je kan draaien dus je hoef niks te weten van phpmy admin!!!

Verdere vragen kan ik rustig beantwoorden!!!

Denk eraan als je de installer upload dat je ook de sql file in de root zet, en na een succesvolle installatie deze beide files weer verwijderd!!!

Miiso
Contacteer:

Bericht door Miiso » 07 apr 2003, 21:28

carloclaessen schreef:
Misso als je goed had gelezen zag je dat erbij bobbling wat andere problemen aan de gang waren, zoals ik zei had ik de mod zelf in 5 minuten gedaan, die is te doen!!!

Ook voor jou is die wel te doen!!!

Voor de dbase er zit en installer bij die je kan draaien dus je hoef niks te weten van phpmy admin!!!

Verdere vragen kan ik rustig beantwoorden!!!

Denk eraan als je de installer upload dat je ook de sql file in de root zet, en na een succesvolle installatie deze beide files weer verwijderd!!!
oke ik ga eens een poging wagen, heb net ook alweer 1 en ander gemod, dus jah, ill try it (ben niet zo zelfverzekerd lol, waren trouwens Hypercells, Pageloader en flashgame-Mod en die werken naar behoren)

Gesloten