Een vraagje;
in "Gebruikersbeheer" zie je informatie staan bij "Geregistreerd op IP". Per lid van het forum staat hier een bepaald ip-adres waar je eventueel via "Whois" nog allerlei informatie over kunt vinden.
Maar mijn vraag is nu; wat betekent dit ip-adres? Stel ik kijk bij 'Gebruikersbeheer' bij Persoon A en ik zie hier een bepaald ip-adres staan. Als ik nu bij de berichten van Persoon A kijk en ik ga kijken met welke ip-adressen deze zijn geplaatst dan staat hier een ander ip-adres (soms meerdere verschillende bij Persoon A).
Nu kan ik me voorstellen dat wanneer Persoon A een bericht vanaf zijn thuiscomputer op het forum zet dit een bepaald ip-adres mee krijgt en dat wanneer Persoon A een bericht plaatst vanaf zijn werkplek dat er dan een ander ip-adres mee komt.
Maar wat is dan dat ip-adres wat er staat bij "Gebruikersbeheer" en "Geregistreerd op IP".
En is het zo dat wanneer er daar bij Persoon A een bepaald ip-adres staat wat precies hetzelfde is als bij Persoon B dat dit betekent dat die twee personen dezelfde persoon zijn? Want als ik bij de berichten kijk van Persoon B dan zie ik daar weer andere ip-adressen staan als bij Persoon A (ondanks dat het ip-adres bij "Geregistreerd op IP" bij beide personen precies gelijk is).
Check op IP-adres van gebruikers
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
Re: Check op IP-adres van gebruikers
2 personen kunnen misschien collega's zijn of op dezelfde school zitten. Als ze vanaf die plaats registreren maar verder vooral vanaf thuis posten, kan het prima zijn dat het om 2 verschillende personen gaat.
Vaak kun je in zulke gevallen ook wel het een en ander afleiden uit het postgedrag van de personen; als de toon van de berichten, de topics waar ze reageren, etc. allemaal gelijkaardig is, dan heb je goede kans dat het toch dezelfde persoon is. Is dat allemaal verschillend, dan heb je goede kans dat het toch verschillende mensen zijn.
Vaak kun je in zulke gevallen ook wel het een en ander afleiden uit het postgedrag van de personen; als de toon van de berichten, de topics waar ze reageren, etc. allemaal gelijkaardig is, dan heb je goede kans dat het toch dezelfde persoon is. Is dat allemaal verschillend, dan heb je goede kans dat het toch verschillende mensen zijn.
-
Dag Ger,
Klopt, het gedrag op het forum leek op elkaar vandaar dat we zijn gaan kijken.
Dus je bedoelt te zeggen dat de registratie van beide personen op dezelfde computer gebeurd moet zijn?
En dat er daarna vanaf verschillende plekken wordt gepost? Voorbeeld (ip-adressen hieronder zijn fictief):
Persoon A heeft zijn berichten geplaatst met ip-adres: 12.34.207.541 en 12.34.196.698
Persson B heeft zijn berichten geplaatst met ip-adres: 987.902.169.345 (maar er zijn ook berichten gepost met ip-adres: 12.34.122.922 waarbij de eerste 4 getallen gelijk zijn aan die van de ip-adressen van persoon A)
Klopt, het gedrag op het forum leek op elkaar vandaar dat we zijn gaan kijken.
Dus je bedoelt te zeggen dat de registratie van beide personen op dezelfde computer gebeurd moet zijn?
En dat er daarna vanaf verschillende plekken wordt gepost? Voorbeeld (ip-adressen hieronder zijn fictief):
Persoon A heeft zijn berichten geplaatst met ip-adres: 12.34.207.541 en 12.34.196.698
Persson B heeft zijn berichten geplaatst met ip-adres: 987.902.169.345 (maar er zijn ook berichten gepost met ip-adres: 12.34.122.922 waarbij de eerste 4 getallen gelijk zijn aan die van de ip-adressen van persoon A)
Niet helemaal. Wel dat het vanaf dezelfde internetverbinding is. Stel: een school heeft 1000 leerlingen of een bedrijf heeft 1000 medewerkers. Die werken allemaal op verschillende computers, maar die zijn verbonden in 1 netwerk wat 1 verbinding heeft met de buitenwereld. En dus 1 IP adres, maar 1000 verschillende personen.Verzamelaar schreef:Dus je bedoelt te zeggen dat de registratie van beide personen op dezelfde computer gebeurd moet zijn?
Dat is mogelijk. Overigens hoeven die eerste 4 getallen niet veel te zeggen; dat kan gewoon de provider zijn.Verzamelaar schreef:En dat er daarna vanaf verschillende plekken wordt gepost? Voorbeeld (ip-adressen hieronder zijn fictief):
En dan heb je ook nog internet providers waar je geen vast ip adres hebt thuis. Bij mij is dus een keer voorgekomen dat 2 verschillende gebruikers het zelfde ip adres een keer gehad van hun provider.
Niet zo heel spannend eigenlijk, behalve als er iemand gaat lopen stieren en dus aangepakt moet worden dan zul je inderdaad zoals Ger al zei zaken moeten gaan vergelijken.
Niet zo heel spannend eigenlijk, behalve als er iemand gaat lopen stieren en dus aangepakt moet worden dan zul je inderdaad zoals Ger al zei zaken moeten gaan vergelijken.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op