Backup forum terug zetten
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Backup forum terug zetten
He paul, weet je al wat het probleem is?
Sorry voor de late reactie, ik heb even gekeken, de backup die je gestuurd hebt is voor een kaal, net geinstalleerd phpBB forum, klopt dat?
Weet ik niet.
Ik had die backup gemaakt bij een oud forum.
Nu heb ik een nieuw forum met een paar nieuwe categoriën en topics.
Nu wou ik de forums uit de backup er ook bij hemmen en daarom wou ik importeren.
En dat lukte dus niet.
Maar zou het wel moeten lukken als er nog niks op staat?
(Dus alleen de installatie gedaan?)
Ik had die backup gemaakt bij een oud forum.
Nu heb ik een nieuw forum met een paar nieuwe categoriën en topics.
Nu wou ik de forums uit de backup er ook bij hemmen en daarom wou ik importeren.
En dat lukte dus niet.
Maar zou het wel moeten lukken als er nog niks op staat?
(Dus alleen de installatie gedaan?)
Jelmer, aub niet binnen 24 uur bumpen, zie #3.5. Je moet mensen wel even de tijd geven.
Ik heb je bericht nu verwijderd.
Ik heb je bericht nu verwijderd.
De backup die je stuurde stond geen data in, behalve wat in een net geinstalleerd forum staat, er staan dus geen posts in van een oud forum. Het heeft dus ook weinig zin om deze backup te herstellen, dan kan je beter een forum kaal installeren.
Oke, dan moet ik het op nieuw maken. Maar hoe weet ik dat de backups die ik nu maak wel werken?
Hoe maak je de back-ups, met phpMyAdmin of via het beheerderspaneel?
Als ik het topic doorlees, waarschijnlijk met phpMyAdmin. Kun je beschrijven hoe je dat precies doet (eventueel aan de hand van een screenprint)?
Als ik het topic doorlees, waarschijnlijk met phpMyAdmin. Kun je beschrijven hoe je dat precies doet (eventueel aan de hand van een screenprint)?
HGN op phpbb.com
Ik maakte ze met phpmyadmin. Dan deed ik exporteren en dan alle tabellen. Maar omdat dat toen niet werkte om weer te importeren (Daar gaat dit hele topic dus over) maak ik nu backups in het forum zelf. Dus met het beheerderspaneel.
Als je via het forum exporteert, dan moet je bij "Back-up type"
Volledig kiezen
en vervolgens alle tabellen selecteren (Selecteer alles
). In het schermpje worden alle tabelnamen dan witte tekst op een blauwe achtergrond.HGN op phpbb.com