Massa-email opmaak
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

Re: Massa-email opmaak
Is het een idee om het handmatig te proberen te installeren?
Dat is inderdaad een idee.
Ik doe mijn mods zelf ook allemaal handmatig. Dan weet ik tenminste wat er precies gebeurt in de software.
Ik doe mijn mods zelf ook allemaal handmatig. Dan weet ik tenminste wat er precies gebeurt in de software.
HGN op phpbb.com
Valt toch een beetje tegen, geen idee waar te beginnen. Ik heb nog eens geinstalleerd met AutoMOD. Geen foutmelding gehad met het installeren.
Maar hoe ik bij ACP-> .MODS ->Newsletters kom, geen idee...
Code: Selecteer alles
How-To Getting started with the Multiple Newsletters Add on?
After installing the MOD and running the UMIL script there are no newsletters.
But first on the ACP Main Page go to BOARD CONFIGURATION -> Newsletter settings and check the settings. These are global settings for all newsletters!
And then go to ACP-> .MODS -> Newsletter -> Manage newsletters and create a newsletter. Select the correct newsletter type and do all other settings.
Then go to ACP-> .MODS -> Newsletter -> Newsletter permissions and set the newsletter leaders if you want. For newsletter type Group newsletter add the groups which should recieve the newsletter e-mails.
Then leave the ACP and go to the newsletter archive of the selected newsletter. Here you are able to send the newsletter e-mails.
ACP = Administrator controlpanel, vertaald Beheerderspaneel, Als je alle stappen van je installatie hebt gevolgd zou die al in je beheerderspaneel moeten staan
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
Betekend dat, dat je hem hebt gevonden?Johanpg schreef:Oeps.

Nee, ik zat in het verkeerde topic!David schreef:Betekend dat, dat je hem hebt gevonden?Johanpg schreef:Oeps.

Ik begin het handmatig installeren onder de knie te krijgen, maar bij deze MOD zijn het wel ontzettend veel stappen.
Installatie met AutoMOD geeft twee errors:
Verder staat er niets bij, dus ik eet niet zo goed wat het probleem is..
Installatie met AutoMOD geeft twee errors:
SOURCE TARGET STATUS
root/adm/*.* adm/*.* Success
root/includes/*.* includes/*.* Success
root/language/en/*.* language/en/*.* Success
root/styles/prosilver/*.* styles/prosilver/*.* Success
root/umil/*.* umil/*.* Error
root/newsletter.php newsletter.php Success
root/newsletter_archive.php newsletter_archive.php Success
root/newsletter_email.php newsletter_email.php Success
root/newsletter_sending.php newsletter_sending.php Success
root/newsletter_view.php newsletter_view.php Success
root/umil_auto_newsletter.php umil_auto_newsletter.php Error
root/styles/subsilver2/*.* styles/subsilver2/*.* Success
In de MOD zit ook een folder UMIL. Heb je die wel beschikbaar?
HGN op phpbb.com
De .ZIP van de MOD bevat een Umil map, maar op de root van mijn forum staat ook al een Umil map...
Misschien dat iemand die AutoMOD ook gebruikt, dit beter weet.
Volgens mij geeft de foutmelding alleen aan dat de
Ik zou eigenlijk verwachten dat UMIL overschreven zou worden.
Volgens mij geeft de foutmelding alleen aan dat de
UMIL
folder en het umil_auto_newsletter.php
niet gekopieerd zijn (konden worden) van de MOD naar de root folder van je forum. Als UMIL wel beschikbaar is en AutoMOD verder gewoon de installatie afmaakt, dan denk ik dat de installatie gelukt is.Ik zou eigenlijk verwachten dat UMIL overschreven zou worden.
HGN op phpbb.com
Edit: Bij het uitpakken via WinRar werd blijkbaar niet alles gekopieerd naar de gewenste locatie. Na handmatig alles even nagelopen te hebben staat alles wel goed.
De error wordt nu niet weer gegeven en installatie is in eerste instantie succesvol.
Ik krijg dus een mooie groene balk, met, voordat ik verder ga vraag ik hier maar even wat het beste is om te doen:
Daar klik ik dan op.
En dan krijg ik dit (# is wat nu aangevinkt staat, alleen in de onderste balk (Ja/Nee) kan ik iets veranderen).
De error wordt nu niet weer gegeven en installatie is in eerste instantie succesvol.
Ik krijg dus een mooie groene balk, met, voordat ik verder ga vraag ik hier maar even wat het beste is om te doen:
The MOD requires an external installer to finish installation. Click here to continue to that step.
En dan krijg ik dit (# is wat nu aangevinkt staat, alleen in de onderste balk (Ja/Nee) kan ik iets veranderen).
Multiple Newsletters Add On
Newsletters for phpBB3
MOD versie: 1.0.12
Momenteel geïnstalleerd: 1.0.12
Opties
Actie:
Installeren Wijzigen #De-installeren
Versie selecteren:
Wijzig niet de optie “negeren” tenzij je weet wat je aan het doen bent of als het je gevraagd werd om dit te doen.
#Negeren Geavanceerd
Toon de volledige resultaten:
Selecteer ja om alle acties en resultaten te tonen tijdens de aangevraagde actie.
Ja #Nee
AutoMOD is van mening dat de (laatste versie van de) MOD geinstalleerd is, en kan dus alleen maar de-installeren.
Als je denkt dat de vorige installatie niet helemaal goed gegaan is, kun je nu doorgaan met de-installeren en vervolgens opnieuw installeren.
Als je denkt dat de vorige installatie niet helemaal goed gegaan is, kun je nu doorgaan met de-installeren en vervolgens opnieuw installeren.
HGN op phpbb.com
Ik denk op zich dat het goed gegaan is, maar ik snap niet helemaal hoe ik nu bij de Newsletters kom.
Ik weet niet de UMIL script al uitgevoerd is, doet AutoMOD dit of dien ik dit handmatig te doen?
Hier kan ik komen, Beheerderspaneel -> Algemeen -> Forumconfiguratie -> ACP_NEWSLETTER_SETTINGS
Dit kan ik niet minden .MODS staat er bij niet volgens mij...
After installing the MOD and running the UMIL script there are no newsletters.
But first on the ACP Main Page go to BOARD CONFIGURATION -> Newsletter settings and check the settings. These are global settings for all newsletters!
And then go to ACP-> .MODS -> Newsletter -> Manage newsletters and create a newsletter. Select the correct newsletter type and do all other settings.
Then go to ACP-> .MODS -> Newsletter -> Newsletter permissions and set the newsletter leaders if you want. For newsletter type Group newsletter add the groups which should recieve the newsletter e-mails.
Then leave the ACP and go to the newsletter archive of the selected newsletter. Here you are able to send the newsletter e-mails.[CODE]
Jij hebt in je Beheerderspaneel dus geen tab .Mods? Die zou je zelf ook kunnen toevoegen via de modulebeheer in je beheerderspaneel, de stappen zijn...
- Ga naar je Beheerderspaneel
- Ga naar de tab: Systeem
- Kies aan de linker kant onder het kopje Modulebeheer voor Beheerderspaneel
- Weet uit me hoofd net of de module .Mods er al staat zo ja, dan klik je op .Mods zo nee, dan kun je onderaan in een tekst balk de naam .Mods invullen en op maak een module klikken. Je hoeft dan alleen de optie Module ingeschakeld: op ja te zetten.
- Nu heb je de tab .Mods aangemaakt en kunnen we verder met de volgende stap, op .Mods klikken
- Tiep in het tekst vak Newsletter of Nieuwsbrief wat jij fijner vind en klik op maak nieuwe module, dan weer ingeschakeld op ja zetten en bevestigen!!
- Vervolgens klik je weer op de module die je hebt aangemaakt.
- Nu moet je 2 modules toevoegen, heb voor het gemak even 2 printscreens gemaakt hoe je ze precies moet instellen.Module 1 en Module 2
- Als je deze stappen goed volgt heb je de module voor je modificatie zelf toegevoegd.
Ik denk dat het gelukt is.
Via Beheerderspaneel bij Modulebeheer heb ik nu bijvoorbeeld dit.
Ook in de rij met tabs boven (Onderhoud, systeem, enz.) staat nu MODS., maar hier kan ik niet bij omdat ik dan de volgende melding krijg.
Ik neem aan dat ik deze MODS. moet hebben om een nieuwsbrief te maken? Of kan dit ook via het venster wat op de printscreen te zien is?
Via Beheerderspaneel bij Modulebeheer heb ik nu bijvoorbeeld dit.
Ook in de rij met tabs boven (Onderhoud, systeem, enz.) staat nu MODS., maar hier kan ik niet bij omdat ik dan de volgende melding krijg.
Algemene fout
Cannot find module ./../includes/acp/acp_gallery.php
De foutmelding die je krijgt heeft volgens mij met een andere modificatie te maken namelijk de phpBB gallery MOD, een modificatie waarmee je een fotoboek kunt toevoegen aan je forum. Heb je die ooit gehad, of heb je die nog steeds?
Die zal een voorgaande beheerder er ongetwijfeld eens op gezet hebben. Geloof niet dat we van iets dergelijks gebruik maken, dan zou ik het wel weten!
Kan ik deze makkelijk verwijderen?
Even denken hoor... volgens mij zijn er 2 opties!Johanpg schreef:Die zal een voorgaande beheerder er ongetwijfeld eens op gezet hebben. Geloof niet dat we iets dergelijks hebben.. Dan zou ik het wel weten!
1.) Zoals je net bij de modulebeheer voor .Mods bent geweest, kun je daar eens heen gaan en kijken of daar resten staan van de gallery? Misschien heeft de vorige beheerder de oude module niet verwijderd...
2.) Als punt 1 niet werkt dan is/zijn er een stuk en/of stukken code achter gebleven in je bestanden, deze moet je dan handmatig gaan verwijderen met behulp van de install.xml van de modificatie, het zou dan handig zijn als je wist welke versie je nu hebt... dat maakt het wel iets makkelijker.
Kijk eerst even naar punt 1 alstublieft, daarna kunnen we even verder kijken.
Bij stap 1 staan inderdaad een aantal resten van Gallery.
Wat kan ik nu het beste doen? Er achter staat wel een knop om ze te verwijderen...
Wat kan ik nu het beste doen? Er achter staat wel een knop om ze te verwijderen...