Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met subfora
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met sub
Het script zet de fora niet terug op zijn juiste plek, het haalt alleen de fouten eruit. je zal hierna zelf alle fora terug moeten zetten. In principe hoort bij dit terugzetten de fora niet opnieuw door elkaar te gaan.
Dus je bedoelt in beheer de subfora opzoeken, en deze dan op de goede plek te zetten voor alle duidelijkheid voor TS
Weer wat geleerd, dacht dat deze tool namelijk ook de fora weer goed terugzet, bedankt voor de info

Weer wat geleerd, dacht dat deze tool namelijk ook de fora weer goed terugzet, bedankt voor de info

kloptMendel schreef:Dus je bedoelt in beheer de subfora opzoeken, en deze dan op de goede plek te zetten voor alle duidelijkheid voor TS![]()
Er staat (behalve met de left/right IDs, die nu net corrupt zijn) nergens opgeslagen waar een forum precies hoort, hij maakt dus een gok waar het mogelijk hoort maar dit hoeft niet per definitie te kloppen.Weer wat geleerd, dacht dat deze tool namelijk ook de fora weer goed terugzet, bedankt voor de info
@Paul; Ik wijs idd permissies toe via Groepen ja; (gasten, nieuw-&, geregistreerde gebruikers, mods, en beheerders).paul schreef:EDIT: Om nog even terug te komen op het tijds probleem. Hoe wijs je exact de permissies toe? Maak je zoveel mogelijk gebruik van rollen, en wijs je enkel permissies toe aan groepen en niet aan users?

Want de leden die onderdeel zijn van 'n bepaalde groep (en de twee grootste zijn natuurlijk Nieuw geregistreerde gebruikers en (normaal) Geregistreerde gebruikers), dan worden die permissies toch automatisch ook op hun allemaal van toepassing?
En bij het aanmaken van een nieuw subfora doe ik trouwens vaker, bijna altijd "Kopieer permissies van" aanvinken - en dan bijv. een van de bovenste subfora (waar, zover ik weet, alles nog prima en perfect mee in orde is); "Boekenallerlei".
Of moet je dat dus steeds, per subforum, opnieuw en apart doen...? - Want omdat wij dus zoveel subfora hebben is dat natuurlijik ONTZETTEND veel werk als we dat iedere keer extra per nieuw subforum moeten instellen, en gaat daar erg veel tijd in zitten.
@Mendel; Wat is TS?

Als ik het goed begrijp moet ik dus alle subfora via het Beheerderspaneel handmatig opnieuw aanmaken en op de juiste plek zetten / verplaatsen?
Nu een nieuw opmerkelijk probleem: in het Beheerderspaneel is het NIET te zien, zoals je dus wel "op het forum zélf" kunt zien, zoals hier; http://www.lectomunda.net/viewforum.php?f=249 - dat dus al die tientallen subfora helemaal fout in de war & door elkaar staan; verkeerd "terug&door-verwijzen" naar cómpleet andere subfora uit 'n andere categorie / ander (genre)-"hoofd"-subforum, die daar helemaal niet thuishoren en ook nooit neergezet zijn.
In het Beheerderspaneel lijkt dus wel alles gewoon "goed" te staan....

Misschien wil iemand weer even op 't forum zelf gaan kijken, want ik vind het toch 'n beetje moeilijk uitleggen allemaal?

Als je in 't BeheerdersPaneel naar deze plek gaat; (dus onder Bibliotheek > Spanning & Thrillers > Auteurs en hun boeken):
Dan zie je dus helemaal níets van al die andere subfora, waarvan dus wel die stuk of 20 links achter elkaar daar zomaar onder Spanning/Thriller > Auteurs en boeken staan. - Dus hoe moet ik het dan zelf via het BP weer op de goeie plek kunnen zetten, als dáar alles wel correct en normaal staat? Zo kan ik daar dus blijkbaar niets aan wijzigen...
Laatst gewijzigd door DanielFr op 25 jun 2012, 04:54, 1 keer totaal gewijzigd.
> Bovenstaande bericht: EDIT.
Twee andere fouten die we nog tegengekomen zijn:
1. Een gebruiker meldt het volgende:
2. Als ik via Snel reageren een bericht doe typen en dan op "Bevestig" klik, wordt ie niet in het topic geplaatst. - De pagina springt dan gewoon door naar "Nieuw antwoord" met een leeg veld, en het bericht is opeens helemaal foetsie en verdwenen.
Twee andere fouten die we nog tegengekomen zijn:
1. Een gebruiker meldt het volgende:
Ik heb hier al wat rare errors gezien, maar deze vind ik wel heel bizar:
Ik probeer een pm te sturen naar Lector maar ik krijg de melding dat deze gebruiker niet bestaat![]()
2. Als ik via Snel reageren een bericht doe typen en dan op "Bevestig" klik, wordt ie niet in het topic geplaatst. - De pagina springt dan gewoon door naar "Nieuw antwoord" met een leeg veld, en het bericht is opeens helemaal foetsie en verdwenen.

Sorry hoor, maar waarom reageert niemand hier meer...?
Heb ik soms iets verkeerd gezegd?
We waarderen alle hulp echt enorm, maar er zijn nog zoveel onbeantwoorde vragen waar ik nog totaal geen enige duidelijkheid over heb, of weet wat ik er mee aan moet...
Het is toch niet mijn schuld dat de "support-service" van onze host Versio ook totaal niet bereid, of in staat is, ons fatsoenlijk te kunnen helpen en begeleiden met dit alles. - Maar ik wil uiteraard niets liever dan mijn forum weer 100 % normaal en prima in orde te krijgen.
EDIT: Over dat bericht posten met Snel reageren, was ik nog vergeten te melden dat dat sóms gebeurd, gelukkig niet altijd. - Maar dan alsnog is het natuurlijk een rare error en niet de bedoeling, en ook duidelijk bewijs dat er helaas nog wel degelijk meerdere fouten en problemen in ons forum-systeem zitten...

We waarderen alle hulp echt enorm, maar er zijn nog zoveel onbeantwoorde vragen waar ik nog totaal geen enige duidelijkheid over heb, of weet wat ik er mee aan moet...

Het is toch niet mijn schuld dat de "support-service" van onze host Versio ook totaal niet bereid, of in staat is, ons fatsoenlijk te kunnen helpen en begeleiden met dit alles. - Maar ik wil uiteraard niets liever dan mijn forum weer 100 % normaal en prima in orde te krijgen.

EDIT: Over dat bericht posten met Snel reageren, was ik nog vergeten te melden dat dat sóms gebeurd, gelukkig niet altijd. - Maar dan alsnog is het natuurlijk een rare error en niet de bedoeling, en ook duidelijk bewijs dat er helaas nog wel degelijk meerdere fouten en problemen in ons forum-systeem zitten...
TS = Topic Starter
Degene die je kunnen helpen hebben wellicht nog niet de tijd gehad om zich in jouw probleem te verdiepen?
Degene die je kunnen helpen hebben wellicht nog niet de tijd gehad om zich in jouw probleem te verdiepen?
Bedankt!
Dat kan inderdaad... Ik hoop uiteraard alleen dat er nog mensen zijn die bereid zijn ons goed verder te willen en kunnen helpen.
Dat kan inderdaad... Ik hoop uiteraard alleen dat er nog mensen zijn die bereid zijn ons goed verder te willen en kunnen helpen.

Offtopic, des weekends vertoef ik bij mijn meisje, en besteed meer aandacht aan haar dan aan fora
Omtrent quick reply en pb's die niet funtioneren af en toe kan ik geen uitspraak doen. Herstellen van de fora's zal ik eerst eens testen op een testserver.
Het is overigens niet de taak van een hoster om klanten te helpen met de inrichting zelve van hun site, hun taak is het leveren van een goed funtionerende server.

Omtrent quick reply en pb's die niet funtioneren af en toe kan ik geen uitspraak doen. Herstellen van de fora's zal ik eerst eens testen op een testserver.
Het is overigens niet de taak van een hoster om klanten te helpen met de inrichting zelve van hun site, hun taak is het leveren van een goed funtionerende server.
Off-topic: Ahzo, oké, dat begrijp ik helemaal hoor Mendel!
Graag bedankt weer! ^^
Oh, nou, ik verwacht dat toch wel 'n beetje van zo'n "klanten-support-service" dat ze wat ondersteuning bieden daarin of mensen de goede richting uit helpen e.d.; waarvoor zitten ze anders daar...?

Graag bedankt weer! ^^
Oh, nou, ik verwacht dat toch wel 'n beetje van zo'n "klanten-support-service" dat ze wat ondersteuning bieden daarin of mensen de goede richting uit helpen e.d.; waarvoor zitten ze anders daar...?
Het lastige met de problemen die je aangeeft, is dat het allemaal te maken kan hebben met het feit dat er meer forums zijn dan de 1500, die ongeveer als grens gehanteerd kan worden.
Het versturen van PB's naar het lid Lector, wat je noemde, gaat dat altijd fout? Als jij probeert een PB naar Lector te sturen, werkt het dan ook niet?
Het versturen van PB's naar het lid Lector, wat je noemde, gaat dat altijd fout? Als jij probeert een PB naar Lector te sturen, werkt het dan ook niet?
HGN op phpbb.com
Maak in:
De Bibliotheek ‹ Spanning & Thrillers een nieuw forum 'Auteurs en hun boeken2'
Verwijder dan in De Bibliotheek ‹ Spanning & Thrillers het forum 'Auteurs en hun boeken' ,
waarbij je aangeeft dat je topics en fora wilt overzetten naar 'Auteurs en hun boeken2'.
Hernoem dan 'Auteurs en hun boeken2' naar 'Auteurs en hun boeken'
En de indeling ziet er dan weer goed uit.
Herhaal dit voor eventuele andere fora die in de war zijn.
Maak van te voren wel een goede backup van je database
De Bibliotheek ‹ Spanning & Thrillers een nieuw forum 'Auteurs en hun boeken2'
Verwijder dan in De Bibliotheek ‹ Spanning & Thrillers het forum 'Auteurs en hun boeken' ,
waarbij je aangeeft dat je topics en fora wilt overzetten naar 'Auteurs en hun boeken2'.
Hernoem dan 'Auteurs en hun boeken2' naar 'Auteurs en hun boeken'
En de indeling ziet er dan weer goed uit.
Herhaal dit voor eventuele andere fora die in de war zijn.
Maak van te voren wel een goede backup van je database

@Pola; Oké, dat is inderdaad best begrijpelijk, maar wel heel vervelend... Ik zal het mededelen op het Forum a en kijken of we op 'n ander idee, 'n betere oplossing kunnen komen om de auteurs & boeken overzichtelijk in te kunnen delen...
Het versturen van de PB's (naar Lector) gaat nu gelukkig weer prima en zonder problemen.
- Dat was misschien gewoon maar even 'n tijdelijke error...
@Mendel; Dat zal ik dan zeker doen, bedankt!
Net als eerder naar boven gekomen in dit topic, moet je me daar wel even bij helpen, want ik weet nog steeds niet hoe dat nou precies moet.
De enige manier ik die ik dus weet is via het Beheerderspaneel bij Onderhoud.
En dan kun je kiezen tussen: "Volledig" - "Alleen structuur" - "Alleen Data"
En: "GZIP" of "text".
Het versturen van de PB's (naar Lector) gaat nu gelukkig weer prima en zonder problemen.

@Mendel; Dat zal ik dan zeker doen, bedankt!
Mendel schreef:Maak van te voren wel een goede backup van je database![]()
Net als eerder naar boven gekomen in dit topic, moet je me daar wel even bij helpen, want ik weet nog steeds niet hoe dat nou precies moet.

De enige manier ik die ik dus weet is via het Beheerderspaneel bij Onderhoud.
En dan kun je kiezen tussen: "Volledig" - "Alleen structuur" - "Alleen Data"
En: "GZIP" of "text".
Daarover kan je met een weinig moeite genoeg informatie vinden op phpbb.nl en phpbb.com, een beetje zelfwerkzaamheid van een beheerder is op zijn plaats, we zijn hier niet om de beheerstaken van je over te nemen.
Ik zou het toch fijn vinden als iemand met het even éénmalig duidelijk, stap-voor-stap, kan wijzen en leren.
Sinds wanneer is dat al te veel gevraagd?
Sinds wanneer is dat al te veel gevraagd?
- marian0810
- Contacteer:
Hier staat het uitgelegd, heb je daar wat aan?
http://wiki.phpbb.nl/3.x/Forum_verhuizen#Backup_maken
http://wiki.phpbb.nl/3.x/Forum_verhuizen#Backup_maken
Bedankt Marian; ik was gisteren toch zelf ook al even gaan zoeken geweest op de site hier en in de Wiki, en had deze handleiding toen inderdaad al gevonden.
Hoewel mijn PHPMyAdmin er duidelijk wat anders uitziet, en de plek waar je de back-up moet maken veel uitgebreider en gedetailleerder is met verschillende 'opties' en meerdere stappen dan beschreven staat in dit Wiki-artikel, heb ik het volgens mij toch wel goed weten te doen....
Maarja, ik weet ook niet of en hoe ik die back-up kan "controleren" / testen of 't wel volledig goed en 100% compleet is.

Hoewel mijn PHPMyAdmin er duidelijk wat anders uitziet, en de plek waar je de back-up moet maken veel uitgebreider en gedetailleerder is met verschillende 'opties' en meerdere stappen dan beschreven staat in dit Wiki-artikel, heb ik het volgens mij toch wel goed weten te doen....
Maarja, ik weet ook niet of en hoe ik die back-up kan "controleren" / testen of 't wel volledig goed en 100% compleet is.
Laatst gewijzigd door DanielFr op 02 jul 2012, 05:40, 2 keer totaal gewijzigd.
De laatste tabel in de database is
phpbb_zebra
. Als je het SQL bestand opent in een tekst editor (afhankelijk van de grootte kan dat even duren) en naar het einde van het bestand gaat, moet je daar ergens (misschien iets naar boven scrollen afhankelijk hoeveel vrienden en vijanden er door je leden zijn ingesteld) de volgende regel vinden:Code: Selecteer alles
INSERT INTO `phpbb_zebra` (`user_id`, `zebra_id`, `friend`, `foe`) VALUES
HGN op phpbb.com
Maak een testomgeving aan (tweede forum) importeer die backup, en test of alles naar behoren werkt.DanielFr schreef: Maarja, ik weet ook niet of en hoe ik die back-up kan "controleren" / testen of 't wel volledig goed en 100% compleet is.
Re: Diverse errors, vreemde foutmeldingen, zeer langzaam for
@Pola; OK! Bedankt voor de uitleg! - Dus als ik dat op het einde van 't document zie staan betekend het dat ie helemaal volledig & 100 % compleet is? 
@AarclayClay: Sorry, ik weet niet hoe dat moet. - De enige manier die ik zelf kan bedenken is via Versio 'n nieuw domein bestellen en aanmaken (en dus ook daarvoor betalen); PHPBB daarop installeren; en dan dus die back-up daar via "importeren".
Nog even 'n vraag over het Forum:
Hierboven in het topic werd mij dus duidelijk verteld dat 'n groot deel van de forumproblemen veroorzaakt werden / worden door het té grote aantal subfora.
We zijn momenteel dus wanhopig proberen nieuwe manieren te bedenken waardoor we het aantal subfora zouden kunnen terug dringen, maar dat wordt toch heel moeilijk aosl zoals het er nu uit ziet.
Mijn 2 vragen zijn dus:
1. Bestaat er gewoon geen enige mogelijkheid dat we een grotere database voor ons forum kunnen aankopen, die dit 'gewicht' wél goed aan kan, waardoor dat limiet van 'n maximum aantal van ongeveer 1500 subfora, zonder verdere problemen of moeite / extra last voor het systeem overschreden kán en mág worden...? - Waardoor die limiet zeg maar in feite (deels) vervalt...?
2. Weten jullie heel zeker dat het enorme aantal topics wat we hebben; dus echt totaal géen invloed kan hebben, zoals dus wel het aantal subfora invloed heeft, op het functioneren van de site...?
Enorm bedankt!

@AarclayClay: Sorry, ik weet niet hoe dat moet. - De enige manier die ik zelf kan bedenken is via Versio 'n nieuw domein bestellen en aanmaken (en dus ook daarvoor betalen); PHPBB daarop installeren; en dan dus die back-up daar via "importeren".
Nog even 'n vraag over het Forum:
Hierboven in het topic werd mij dus duidelijk verteld dat 'n groot deel van de forumproblemen veroorzaakt werden / worden door het té grote aantal subfora.
We zijn momenteel dus wanhopig proberen nieuwe manieren te bedenken waardoor we het aantal subfora zouden kunnen terug dringen, maar dat wordt toch heel moeilijk aosl zoals het er nu uit ziet.
Mijn 2 vragen zijn dus:
1. Bestaat er gewoon geen enige mogelijkheid dat we een grotere database voor ons forum kunnen aankopen, die dit 'gewicht' wél goed aan kan, waardoor dat limiet van 'n maximum aantal van ongeveer 1500 subfora, zonder verdere problemen of moeite / extra last voor het systeem overschreden kán en mág worden...? - Waardoor die limiet zeg maar in feite (deels) vervalt...?
2. Weten jullie heel zeker dat het enorme aantal topics wat we hebben; dus echt totaal géen invloed kan hebben, zoals dus wel het aantal subfora invloed heeft, op het functioneren van de site...?
Enorm bedankt!