Een grotere databaseserver zal geen verlichting brengen, het is een beperking van de software. Het enorme aantal topics van 4649

Nee. Al heb je het beste en duurste hostingpakket ter wereld, dat heeft er niks mee te maken. Het is een beperking van phpBB. En elke andere forumsoftware zal dezelfde beperking hebben, of je nou SMF of IPB of wat dan ook probeert. Voor zoveel subforums is een forum simpelweg niet bedoeld.DanielFr schreef:1. Bestaat er gewoon geen enige mogelijkheid dat we een grotere database voor ons forum kunnen aankopen, die dit 'gewicht' wél goed aan kan, waardoor dat limiet van 'n maximum aantal van ongeveer 1500 subfora, zonder verdere problemen of moeite / extra last voor het systeem overschreden kán en mág worden...? - Waardoor die limiet zeg maar in feite (deels) vervalt...?
Ja dat weten we zeker.2. Weten jullie heel zeker dat het enorme aantal topics wat we hebben; dus echt totaal géen invloed kan hebben, zoals dus wel het aantal subfora invloed heeft, op het functioneren van de site...?
Natuurlijk mag het, niemand zal je tegenhouden. Het zal alleen niks helpen.DanielFr schreef:Ik vraag het me toch gewoon af; mag het?
Omdat dat helemaal niet veel topics zijn. Een beetje gemiddeld forum heeft er veel meer en zonder problemen.DanielFr schreef:En waarom de?
Dat we daar dus (bij ALLE subfora? - want dan moeten we dat bij eerder aangemaakt ook gaan wijzigen) moeten instellen "Kopieer de permissies niet"?Kopieer permissies van:
Eenmaal aangemaakt, heeft het forum dezelfde permissies als het forum dat je geselecteerd hebt. Als er geen forum geselecteerd is, wordt het nieuwe forum niet zichtbaar totdat de permissies ingesteld zijn.
Dus je stelt per groep een rol in per forum. Dat kunnen op hetzelfde forum dus verschillende rollen zijn voor verschillende groepen én dat kunnen voor verschillende forums dus verschillende rollen zijn per groep.Pola schreef:Het gaat er om dat je de permissies van alle forums toekent aan de groepen die je hebt, via forumrollen (zoals "Volledige toegang", "Standaard toegang + polls", enz.) en niet door de permissies in te stellen via "Geavanceerde permissies".
én dat kunnen voor verschillende forums dus verschillende rollen zijn per groep.
De vraag is en blijft waarom je echt per boek een forum aan wilt maken? Maak zoals eerder is gezegd gewoon genres aan als forum, en daarin plaats je voor elk boek een eigen topic. Veel efficienter...DanielFr schreef:Sorry, ik snap het nog steeds niet. - Dus per groep; één voor één, voor AL die 1600 subfora,
Kan je geen subdomein aanmaken? Zoiets als: http://test.JOUW_DOMEIN.nl ?DanielFr schreef: @Aarclay: Sorry, ik weet niet hoe dat moet. - De enige manier die ik zelf kan bedenken is via Versio 'n nieuw domein bestellen en aanmaken (en dus ook daarvoor betalen); PHPBB daarop installeren; en dan dus die back-up daar via "importeren".
Sorry? Je hebt zelf de keuze gemaakt om die hoeveelheid fora aan te maken, deze manier van permissies instellen is sowieso in alle gevallen al de aangeraden manier om ze in te stellen. Jij komt hier met een probleem (Forum is te traag), wij met een mogelijke oplossing. Als jij die niet wilt uitvoeren, dan houdt het op een gegeven moment ook op om support te kunnen geven. phpBB is niet gemaakt voor dit soort dingen, en met zulke grote hoeveelheid fora zal het nooit snel worden.DanielFr schreef:Sorry, ik snap het nog steeds niet. - Dus per groep; één voor één, voor AL die 1600 subfora, één voor één die (verschillende?) rol instellen? Daar ben ik volgens mij wel 'n maand mee bezig dan...!![]()
En waar moet ik dit instellen? Hoe? Waar in het Beheerderspaneel; ik kan het niet vinden namelijk.