- Adres van je forum: http://www.fragaholics.eu
Event. modificaties op je forum:
Wanneer ontstond het probleem?
phpBB versie:3.10
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?probeer ik maar lukt niet
Wat is het probleem?
Mod help
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

Mod help
Laatst gewijzigd door David op 27 okt 2012, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp verplaatst van 3.0 Support naar 3.0 Modificaties
Reden: Onderwerp verplaatst van 3.0 Support naar 3.0 Modificaties
Re: Mod help
Heb jij het over deze modificatie Hoe heb je deze MOD precies geïnstalleerd?
Heb jij het installatie bestand:
Heb jij het installatie bestand:
install_thanks_mod.php
gedraaid zoals in de instructies staat beschreven?Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
https://www.phpbb.com/customise/db/mod/ ... ation_mod/ en deze zou ik ook willen hebben op mijn forum maar als ik dat installatiebestand erop doe krijg ik dan .mods in mijn acp er bij door dat te doen alvast bedankt Maar ik gebruik ook een andere stijl ik gebruik de xtreme stijl dus moet ik dan in mijn ftp ook iets aanpassen aan die stijl dan
Dat installatie bestand moet je sowieso altijd draaien als dit wordt gevraagd, dit zorgt ervoor dat de modificatie ook in de database komt. En in de meeste gevallen worden de modules voor deze modificaties ook toegevoegd bij het tabblad .Mods!
X-Treme is een subsilver2 gebaseerde stijl, dat betekend dat je de modificatie wijzigingen en bestanden voor subsilver2 ook moet toepassen op X-Treme. De installatie instructies voor subsilver2 staan over het algemeen in de map
X-Treme is een subsilver2 gebaseerde stijl, dat betekend dat je de modificatie wijzigingen en bestanden voor subsilver2 ook moet toepassen op X-Treme. De installatie instructies voor subsilver2 staan over het algemeen in de map
contrib
. De stijl bestanden voor Subsilver2 staan in de map root/styles/Subsilver2
.Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
https://www.phpbb.com/customise/db/view ... #index.phpIk ben momenteel deze installatie aan het volgen waar ik alles moet aanpassen in sommige php files maar zit momenteel vast in inludes/functions.php
deze moet ik vinden en vervangen door dit maar vind de code niet lol zo een grote file
Code: Selecteer alles
'A_COOKIE_SETTINGS' => addslashes('; path=' . $config['cookie_path'] . ((!$config['cookie_domain'] || $config['cookie_domain'] == 'localhost' || $config['cookie_domain'] == '127.0.0.1') ? '' : '; domain=' . $config['cookie_domain']) . ((!$config['cookie_secure']) ? '' : '; secure')),
));
//-- mod : Paypal Donation --------------------------------------------------------
//-- add
if ((!empty($config['donation_enable']) && !empty($config['donation_account_id'])) || (!empty($config['paypal_sandbox_enable']) && !empty($config['paypal_sandbox_address'])))
{
$template->assign_vars(array(
'U_DONATE' => append_sid("{$phpbb_root_path}donate.$phpEx"),
'S_DONATE_ENABLED' => true,
));
}
//-- end : Paypal Donation --------------------------------------------------------
Als je een groot stuk code niet kunt vinden is daar misschien al eens iets in gewijzigd door een updaten en/of een andere modificatie waardoor de code die je moet zoeken niet meer klopt met de code in je bestand(en). Wat ik dan zelf meestal doe ik het eerste stuk van de code zoeken
In dit geval zal de code die je moet zoeken in de buurt moeten zijn van deze code:
Om precies te zijn eronder 
'A_COOKIE_SETTINGS'
, soms wordt die ook niet gevonden en moet je een ander stuk nemen om te zoeken, op den duur is er wel een match en vind je de code... waar je dan goed op moet letten is dat het zoveel mogelijk overeen komt 
In dit geval zal de code die je moet zoeken in de buurt moeten zijn van deze code:
'SITE_LOGO_IMG' => $user->img('site_logo'),

Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
http://www.fragaholics.eu/ ik krijg een error bovenaan mijn forum hoe komt dit ik heb ondertussen al die code gevonden hoor maar ben nog niet volledig klaar met de installatie mijn hele forum ziet er anders uit looolll mijn acp is ook helemaal anders
Heb jij het bestand: language/en/common.php al aangepast? En met welk programma pas jij de bestanden aan?
Wat je volgens mij ook doet, is een bestand aanpassen en weer uploaden... de volgende aanpassen en weer uploaden enz enz! Kan het mis hebben hoor
Maar je kunt beter, het bestand naar je computer halen, het bestand wijzigingen, en dan het volgende bestand naar je computer en weer wijzigingen enz enz. Je upload alles pas weer als je alle bestanden hebt gewijzigd.
Maak op je bureaublad bijvoorbeeld een aparte map aan en hanteer daar de zelfde map indeling als op je forum. Als je bijvoorbeeld iets uit de map includes moet aanpassen, dan maak je in de aparte map de map includes aan. Zo kun je op het eind alles makkelijk uploaden.
Wat je volgens mij ook doet, is een bestand aanpassen en weer uploaden... de volgende aanpassen en weer uploaden enz enz! Kan het mis hebben hoor

Maak op je bureaublad bijvoorbeeld een aparte map aan en hanteer daar de zelfde map indeling als op je forum. Als je bijvoorbeeld iets uit de map includes moet aanpassen, dan maak je in de aparte map de map includes aan. Zo kun je op het eind alles makkelijk uploaden.
Ok thx zal terug een backup moeten invoeren die ik heb aangemaakt en dan alles doen zoals jij zegt zal het eens proberen alvast bedankt hoor nog al een geluk dat ik een backup had gemaakt xD
Je hoeft in principe geen back-up terug te zetten denk ik, als je de installatie gewoon verder volgt lost dat probleem zich vanzelf wel op!
Misschien wil je alleen nog even aangeven met wel programma jij phpbb3 bestanden aanpast?
Misschien wil je alleen nog even aangeven met wel programma jij phpbb3 bestanden aanpast?
met ftp filezilla pas ik de bestanden aan maar ik kan bv niet index body html opendoen via die ftp dusja en ik heb nu alles terug verwijderd maar krijg dezelfde warnings lol
Kun je bestanden met Filezilla wijzigen? Dat wist ik niet... het lijkt me in ieder geval niet dat het een betrouwbare methode is om je bestanden te wijzigingen je kunt beter een editor gebruiken zoals bijvoorbeeld: notepad++ de behoud de speciale codering die bijvoorbeeld taalbestanden hebben.
Het probleem wat je nu hebt heeft er volgens mij mee te maken dat de codering of iets anders niet meer klopt van de language/en/common.php
Het probleem wat je nu hebt heeft er volgens mij mee te maken dat de codering of iets anders niet meer klopt van de language/en/common.php
wel ik zal mijn backup dan maar terug zetten en het op jouw manier doen alvast bedankt voor de hulp David ik laat je weten als het me is gelukt.
Dat is goed, ik ben benieuwd 
Succes!

Succes!
maar wat bedoelen ze hiermee dan ;Tip: This may be a partial find and not the whole line. en dit ;Tip: Add these lines on a new blank line before the preceding line(s) to find. ben niet zo goed in mijn engels xD
ik krijg nu deze error pffff http://www.fragaholics.eu/
ik krijg nu deze error pffff http://www.fragaholics.eu/
This may be a partial find and not the whole line.
Dat betekend eigenlijk het zelfde als het gevalletje wat we eerder in dit topic ook hebben besproken. Soms moet je niet zoeken op de hele code die in het installatie bestand staat maar op een gedeelte ervan

Add these lines on a new blank line after the preceding line(s) to find.
Dit betekend dat je de "nieuwe" code moet toevoegen op een nieuwe lijn onder het stuk code dat je moet zoeken.
Bijvoorbeeld:
Bij de paypal donation MOD begin je in de index.php
Je moet zoeken naar:
$user->setup('viewforum');
// Start session management
$user->session_begin();
$auth->acl($user->data);
display_forums('', $config['load_moderators']);
// Set some stats, get posts count from forums data if we... hum... retrieve all forums data
$total_posts = $config['num_posts'];
$total_topics = $config['num_topics'];
$total_users = $config['num_users'];
$l_total_user_s = ($total_users == 0) ? 'TOTAL_USERS_ZERO' : 'TOTAL_USERS_OTHER';
$l_total_post_s = ($total_posts == 0) ? 'TOTAL_POSTS_ZERO' : 'TOTAL_POSTS_OTHER';
$l_total_topic_s = ($total_topics == 0) ? 'TOTAL_TOPICS_ZERO' : 'TOTAL_TOPICS_OTHER';
deze code toevoegenCode: Selecteer alles
//-- mod : Paypal donation --------------------------------------------------------
//-- add
if (!empty($config['donation_enable']) && !empty($config['donation_stats_index_enable']))
{
$user->add_lang('mods/donate');
include($phpbb_root_path . 'includes/functions_donation.' . $phpEx);
}
//-- end : Paypal donation --------------------------------------------------------
// Start session management
$user->session_begin();
$auth->acl($user->data);
//-- mod : Paypal donation --------------------------------------------------------
//-- add
if (!empty($config['donation_enable']) && !empty($config['donation_stats_index_enable']))
{
$user->add_lang('mods/donate');
include($phpbb_root_path . 'includes/functions_donation.' . $phpEx);
}
//-- end : Paypal donation --------------------------------------------------------
display_forums('', $config['load_moderators']);
// Set some stats, get posts count from forums data if we... hum... retrieve all forums data
$total_posts = $config['num_posts'];
$total_topics = $config['num_topics'];
$total_users = $config['num_users'];
$l_total_user_s = ($total_users == 0) ? 'TOTAL_USERS_ZERO' : 'TOTAL_USERS_OTHER';
$l_total_post_s = ($total_posts == 0) ? 'TOTAL_POSTS_ZERO' : 'TOTAL_POSTS_OTHER';
$l_total_topic_s = ($total_topics == 0) ? 'TOTAL_TOPICS_ZERO' : 'TOTAL_TOPICS_OTHER';

Ik heb zonet de backup teruggezet maar krijfg deze error http://www.fragaholics.eu hij vind de server niet meer nu lol wat heb ik misdaan
Misschien zou je de error die je krijgt ook hier willen posten de volgende keer? Zo weten wij namelijk om welke error het gaat als wij je website dan bezoeken dan weten we dat wat wij zien ook om de zelfde error gaatDieter25 schreef:Ik heb zonet de backup teruggezet maar krijfg deze error http://www.fragaholics.eu hij vind de server niet meer nu lol wat heb ik misdaan

Ik krijg nu:
De wachttijd voor de verbinding is verstreken
De server op www.fragaholics.eu doet er te lang over om te antwoorden.
Ok thx dacht al dat ik iets misdaan had ik houd je op de hoogte ik zal het op jouw manier doen de volgende keer xD alvast bedankt voor de hulp David
Graag gedaan, door voor zijn we hier