Updaten van 3.0.2 naar 3.0.11???
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Updaten van 3.0.2 naar 3.0.11???
Wil mijn forum na lange tijd geen updates gedraaid te hebben toch maar weer eens naar de laatste versie brengen...
Heb op de testlokatie de update van 3.0.2. naar 3.0.3. proberen te draaien, maar zodra er files gedownload mogen worden is het einde verhaal... bij een volgende update (3.0.3 naar 3.0.4) blijf ik wederom steken op het downloaden van files...
- Vraag is dus, waar ik die files moet downloaden om de boel te kunnen updaten... ???
Heb op de testlokatie de update van 3.0.2. naar 3.0.3. proberen te draaien, maar zodra er files gedownload mogen worden is het einde verhaal... bij een volgende update (3.0.3 naar 3.0.4) blijf ik wederom steken op het downloaden van files...
- Vraag is dus, waar ik die files moet downloaden om de boel te kunnen updaten... ???
Laatst gewijzigd door David op 25 dec 2012, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp verplaatst van phpBB Discussie naar 3.0 Support
Reden: Onderwerp verplaatst van phpBB Discussie naar 3.0 Support
Re: Updaten van 3.0.2 naar 3.0.11???
Files downloaden op je eigen pc, en deze dan uploaden naar de root van je site, daarna pas verder klikken in het updatescherm van de browser, die kijkt of de nieuwe bestanden inderdaad zijn geupload.
... ik krijg de keus om te downloaden in tar/tar.gz/zip-formaat... eenmaal de keus gemaakt en op de download-knop gedrukt gebeurt er niets behalve dat ik een scherm te zien krijgt...
Heeft er veel van weg dat de betreffende files niet (meer) gedownload kunnen worden...
De melding die ik krijg zodra ik de gewijzigde files wil downloaden:
Heeft er veel van weg dat de betreffende files niet (meer) gedownload kunnen worden...
De melding die ik krijg zodra ik de gewijzigde files wil downloaden:
Beheerderspaneel
Beheerderoverzicht • Forumoverzicht
Doorgaan naar inhoud
Je bent ingelogd als:
[ Uitloggen ][ { ADM_LOGOUT } ]
Informatie
Unable to open file ./../store/update_3.0.2_to_3.0.11_1356475419_99c1a41af69d7b36.zip [wb]
Voor de zekerheid, heb je wijzigingen aangebracht op je forum (MOD's geinstalleerd)?
Welke stijl gebruik je?
Welke stijl gebruik je?
HGN op phpbb.com
Is de map /store nog in je root aanwezig, en staan de permissies van deze map wel op CHMOD 777 ?
map /store is aanwezig, permissies van de stonden vreemd genoeg niet op 777 maar op 775. Na dit gewijzigd te hebben kon ik zonder enig probleem de bestand met update-files downloaden (file kon dus niet aangemaakt worden, waarna ik hem dus ook niet kon downloaden)...
Vermoed dat er nu nog een language-update overheen moet om alle "nieuwe" teksten in het ACP goed te krijgen (zoals "{inactive styles}" etc.).
Dit brengt me tot een andere vraag... stijlen zoals prosilver en subsilver2 worden automatisch geupdate, hoe update je een andere stijl die je gebruikt?
Veel vragen in korte tijd, krijg je als het vaste mannetje wat het forum altijd update geen tijd er mee voor heeft
In korte tijd al heel wat geleerd... bedankt alvast voor de hulp...
Edit: nieuwe language-file geinstalleerd, teksten zijn goed... forum werkt "normaal" in de aangepaste style, maar zodra ik wissel naar bijvoorbeeld subsilver2 en een topic wil bekijken krijg ik een foutmelding:
Parse error: syntax error, unexpected '}' in /home/rcbigs01/domains/rcbigscaleforum.nl/public_html/devel/cache/tpl_subsilver2_viewtopic_body.html.php on line 348
Na cache leeg gegooid te hebben:
Parse error: syntax error, unexpected '}' in /home/rcbigs01/domains/rcbigscaleforum.nl/public_html/devel/includes/template.php(230) : eval()'d code on line 348
Moet er wel bij vermelden dat de subsilver-style ook niet geheel zonder "wijzigingen" is... de prosilver-style is daarentegen onveranderd en werkt prima...
Vermoed dat er nu nog een language-update overheen moet om alle "nieuwe" teksten in het ACP goed te krijgen (zoals "{inactive styles}" etc.).
Dit brengt me tot een andere vraag... stijlen zoals prosilver en subsilver2 worden automatisch geupdate, hoe update je een andere stijl die je gebruikt?
Veel vragen in korte tijd, krijg je als het vaste mannetje wat het forum altijd update geen tijd er mee voor heeft

In korte tijd al heel wat geleerd... bedankt alvast voor de hulp...
Edit: nieuwe language-file geinstalleerd, teksten zijn goed... forum werkt "normaal" in de aangepaste style, maar zodra ik wissel naar bijvoorbeeld subsilver2 en een topic wil bekijken krijg ik een foutmelding:
Parse error: syntax error, unexpected '}' in /home/rcbigs01/domains/rcbigscaleforum.nl/public_html/devel/cache/tpl_subsilver2_viewtopic_body.html.php on line 348
Parse error: syntax error, unexpected '}' in /home/rcbigs01/domains/rcbigscaleforum.nl/public_html/devel/includes/template.php(230) : eval()'d code on line 348
Moet er wel bij vermelden dat de subsilver-style ook niet geheel zonder "wijzigingen" is... de prosilver-style is daarentegen onveranderd en werkt prima...
Andere stijlen moet je handmatig updaten. Eerst moet je bepalen of je stijl gebaseerd is op subsilver2 of prosilver en vervolgens moet je de stijl updates voor die stijl toepassen op je custom stijl.Mari schreef:Dit brengt me tot een andere vraag... stijlen zoals prosilver en subsilver2 worden automatisch geupdate, hoe update je een andere stijl die je gebruikt?
Je kunt de code wijzigingen via https://area51.phpbb.com/code-changes/3.0.10/. Afhankelijk vanuit welke versie je update kun je links de versie kiezen en rechts browsen (styles > stijl > imageset, templates en theme > bestanden) naar alle wijzigingen.
Dit heeft ongetwijfeld te maken met de wijzigingen in de stijl. Vaak duidt deze foutmelding op een missende of verkeerd geplaatste ELSE of ENDIF in een template.Mari schreef:Edit: nieuwe language-file geinstalleerd, teksten zijn goed... forum werkt "normaal" in de aangepaste style, maar zodra ik wissel naar bijvoorbeeld subsilver2 en een topic wil bekijken krijg ik een foutmelding:
Misschien weet je nog na welke wijziging dit optrad en kun je dan controleren of alle conditionele statements nog kloppen.
HGN op phpbb.com
Probleem met foutmelding is inmiddels opgelost. Aangezien de wijzigingen niet door mijzelf gedaan zijn maar door de vorige beheerder van het forum heb ik het mezelf makkelijk gemaakt en de gehele style-folder van subsilver2 te vervangen door het "origineel" uit de installatie-file van PHPbb 3.0.11.
Heb inmiddels de MOD's die geinstalleerd waren in deze style aangebracht, alles werkt in de testomgeving naar behoren...
Heb inmiddels de MOD's die geinstalleerd waren in deze style aangebracht, alles werkt in de testomgeving naar behoren...