backup en database
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
backup en database
hoe maak ik precies een backup van mijn forum en database? waar sla je die dan op en hoe gaat dit precies te werk?
http://hulpcomputerforum.be
http://hulpcomputerforum.be
Re: backup en database
Mijn advies zou zijn om een database back-up te maken via phpMyAdmin, dit is een tool om je database mee te beheren. Je kunt deze tool vinden via het controle paneel van je host, misschien heb je van hen ook al eens een directe link gehad?
Je klikt eerst op de database waar jouw forum instaat, vervolgens klik je op exporteren(export). Je kunt nu alle database van je tabellen selecteren om deze vervolgens te back-uppen.
Je klikt eerst op de database waar jouw forum instaat, vervolgens klik je op exporteren(export). Je kunt nu alle database van je tabellen selecteren om deze vervolgens te back-uppen.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
ja er stond backup en daaronder herstellen dus koos ik voor backup en heb die indeling alles gemarkeerd en volledig aangevinkt en verstuurd.dus aangezien ik deze kan herstellen zal er een backup gemaakt zijn.
er stond ook nog bij download kan ik deze downloaden?
er stond ook nog bij download kan ik deze downloaden?
Heb jij mijn bericht gelezen? Want volgens mijn ben jij in het Beheerderspaneel van je forum, dat is niet wat ik bedoel 

ja ik heb dat gelezen maar daar kon je ook een backup maken
Klopt, ik zou het persoonlijk niet doen met de optie in je beheerderspaneel. De database-backup via het beheerderspaneel geeft geen zekerheid dat de backup goed en volledig is. Zeker grote forums met veel inhoud kunnen problemen geven. Het beste en veiligste is om het via phpMyAdmin te doen.toska schreef:ja ik heb dat gelezen maar daar kon je ook een backup maken
phpMyAdmin is ook niet heilig wanneer je een grote database hebt. Heb jaren daarmee backups gemaakt in de overtuiging dat de backup(s) compleet waren, echter toen ik een van de backups controleerde bleek het maar een deel van de database te zijn.
Mijn hostingprovider biedt gelukkig een andere manier om een backup te maken van de database... Dus neem het zekere voor het onzekere en controleer je backup of deze compleet is.
Mijn hostingprovider biedt gelukkig een andere manier om een backup te maken van de database... Dus neem het zekere voor het onzekere en controleer je backup of deze compleet is.
Klopt Mari, je moet altijd even je back-up controleren of er daadwerkelijk content in je bestand staat. En of de database tabellen overeen komen met de tabellen in je database. Er zijn host waar je de database niet in 1x kunt back-uppen maar het in 4 a 5 keer moet doen. Altijd goed opletten en controleren wat je back-upt 

de site waar ik mijn forum heb aangekocht.Die maken toch ook backups van je forum? die kan je door hun (mits betaling) laten terugzetten.Als er eens problemen zijn. Maar beter zelf doen dat is dan nog gratis.maar verder weet je dat de backup die je zelf hebt gemaakt niet goed is.Dat je dan kan terugvallen via hun.
het is in orde maak nu vanuit mijn cpanel een backup en sla deze op een externe schijf.maar hoe zet je deze terug indien er problemen voor doen?
Dan zul je in phpmyadmin de huidige database moeten openen, de tabellen eruit verwijderen en dan de backup importeren in de database. De importeer functie zit in phpmyadmin.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op