- Adres van je forum: http://www.cultuurzomerheuvelland.nl/forum
Event. modificaties op je forum:
Wanneer ontstond het probleem?
phpBB versie:3.1.6
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?geupdated van 3.0.11 naar 3.1.6
Wat is het probleem?
Bumpen van topics door beheerder
Bumpen van topics door beheerder
- El torro
- Contacteer:
Re: Bumpen van topics door beheerder
Ik moest even zoeken maar het kan wel.
Bij berichten in beheerderspaneel de bumptijd aanzetten.
Dan bij de forumpermissies controleren wie er mag bumpen (forum omhooghalen)
Daarna wordt het bij "forum gereedschap" onder het bericht zichtbaar
Bij berichten in beheerderspaneel de bumptijd aanzetten.
Dan bij de forumpermissies controleren wie er mag bumpen (forum omhooghalen)
Daarna wordt het bij "forum gereedschap" onder het bericht zichtbaar
Ik heb het bump interval op 1 minuut staan. Maar bij de tab Permissies>forumpermissies loop ik vast. Ik zie daar niets mbt bumpen of forum omhooghalen (ik snap sowieso nog niet veel van het hoe en wat in het oerwoud van de hele permissie- en rollenafdeling, ik vind eerlijk gezegd de korte omschrijvingen bovenaan iedere tab "Hier kan je..." ook niet uitblinken in duidelijkheid van wat je moet doen. Ik weet alleen dat ik als enige beheerder toegang tot elke functie heb (dacht ik, en daar lijkt het ook wel op...) maar zelfs dat kan ik nu niet terugvinden...Misschien kun je het pad even iets nauwkeuriger aanduiden?
- El torro
- Contacteer:
Beheerpaneel => permissies => Forumpermissies => Selecteer een forum: ........ => verstuur
=>Beheer groepen of Beheer gebruikers => kies groep of gebruiker => permissies wijzigen
=> Uitgebreide Permissies => tab Acties => Kan onderwerpen omhoog halen (bumpen) => zet op "ja"
=> Permissies toepassen
Simpel toch
=>Beheer groepen of Beheer gebruikers => kies groep of gebruiker => permissies wijzigen
=> Uitgebreide Permissies => tab Acties => Kan onderwerpen omhoog halen (bumpen) => zet op "ja"
=> Permissies toepassen
Simpel toch

Haha, had je gedacht
Gevonden, dat wel (met dank
) Mijn beheerdersrollen staan inderdaad overal op volledige toegang. Daarbij staan de uitgebreide permissies ook allemaal op ja. Die zijn waarschijnlijk ook automatisch allemaal meegekomen bij de update naar 3.1.6. ? In de tab acties stond ook overal alles al op ja, ook het omhooghalen...
Maar ik zie het bij de forumtopics in mijn "onderwerp-gereedschappen" of "snelle moderatiehulpmiddelen" nog steeds nergens terug. Wél allerlei andere acties. Ik herinner me vaag dat dat in mijn vorige versie 3.0.11 een vergelijkbaar probleem was: in de instellingen stond alles goed, maar we moesten uiteindelijk zelf in de codes sleutelen om het te laten werken.. Ook de topics die ik zelf als beheerder geplaatst heb kan ik niet bumpen.

Maar ik zie het bij de forumtopics in mijn "onderwerp-gereedschappen" of "snelle moderatiehulpmiddelen" nog steeds nergens terug. Wél allerlei andere acties. Ik herinner me vaag dat dat in mijn vorige versie 3.0.11 een vergelijkbaar probleem was: in de instellingen stond alles goed, maar we moesten uiteindelijk zelf in de codes sleutelen om het te laten werken.. Ook de topics die ik zelf als beheerder geplaatst heb kan ik niet bumpen.
- El torro
- Contacteer:
Oke tweede poging
Beheerspaneel => permissies => Bekijk forum gebaseerde permissies => Selecteer een forum: .....
=> verstuur => beheer gebruiker (jij) => permissies bekijken => acties => Kan onderwerpen omhoog halen (bumpen) ???
Indien nee klik dan op het bolletje met pijltje voor die regel.
Beheerspaneel => permissies => Bekijk forum gebaseerde permissies => Selecteer een forum: .....
=> verstuur => beheer gebruiker (jij) => permissies bekijken => acties => Kan onderwerpen omhoog halen (bumpen) ???
Indien nee klik dan op het bolletje met pijltje voor die regel.
Ook daar staan alle lichten op groen, oftewel ja ...................
- El torro
- Contacteer:
Blijkbaar heb ik op mijn forum bij een verkeerd bericht zitten kijken
Want nu lukt het bij mij ook niet meer.
Die code verandering zal dan toch nodig zijn.
Ik zoek nog even verder

Want nu lukt het bij mij ook niet meer.
Die code verandering zal dan toch nodig zijn.
Ik zoek nog even verder
- Theriddler
- Contacteer:
dat klopt dat was destijds een code snippet van amigojack, maar of dat nog werkt voor phpbb 3.1.x
geen idee:
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... #p13105948
zo te zien lijkt het erop na de bestanden nagekeken te hebben dat alles wat gewijzigd moest worden nog bestaat in phpbb 3.1
dus probeer het eens:
viewtopic.php?p=455482#p455482
geen idee:
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... #p13105948
zo te zien lijkt het erop na de bestanden nagekeken te hebben dat alles wat gewijzigd moest worden nog bestaat in phpbb 3.1
dus probeer het eens:
viewtopic.php?p=455482#p455482
Dat had ik zelf ook al geprobeerd terug te vinden in viewtopic.php. van 3.1.6 Maar ik vind het niet meer....(of zoek ik nou niet goed??)
- El torro
- Contacteer:
De code staat er wel maar is iets aangepast
Code: Selecteer alles
'U_BUMP_TOPIC' => (bump_topic_allowed($forum_id, $topic_data['topic_bumped'], $topic_data['topic_last_post_time'], $topic_data['topic_poster'], $topic_data['topic_last_poster_id'])) ? append_sid("{$phpbb_root_path}posting.$phpEx", "mode=bump&f=$forum_id&t=$topic_id&hash=" . generate_link_hash("topic_$topic_id")) : '')
);
Is dit de vervangende code in viewtopic.php ? Die ik op dezelfde plaats moet plakken als toen in 3.0.11 ?
Of is dit de code die ik moet opzoeken? Want ik had daarnet toch die oude te verwijderen code weer teruggevonden en vervangen zoals toen, maar dat werkt weer niet. Eerst deze dan maar proberen, maar dat zal wel weer morgen worden...
Of is dit de code die ik moet opzoeken? Want ik had daarnet toch die oude te verwijderen code weer teruggevonden en vervangen zoals toen, maar dat werkt weer niet. Eerst deze dan maar proberen, maar dat zal wel weer morgen worden...
- El torro
- Contacteer:
Dit is wel de betreffende code vermoed ik, maar ik ben geen programmeur en kan je verder niet helpen.
Ik heb ook op het hele www geen advies gevonden hoe het in phpbb3.1 moet worden aangepast.
(wat niet per se inhoud dat het niet te vinden is
)
Ik heb ook op het hele www geen advies gevonden hoe het in phpbb3.1 moet worden aangepast.
(wat niet per se inhoud dat het niet te vinden is

Dan gok ik er op dat Theriddler me net als vorig jaar weer uit de brand kan helpen
. De code die ik toen moest vervangen staat er nog steeds in viewtopic.php. Maar de vervangende code van toen werkt niet (of ik knip en plak niet goed, het is nogal een onoverzichtelijk gedoe op die codepagina's. En in het zoekmachientje van mijn kladblok kan ik niet de hele code ingeven die ik zoek, alleen het eerste kleine stukje pakt-ie, de rest moet ik handmatig bij elkaar zoeken in die hele lange regels). Ik dacht dat ik het wél goed gedaan had. Blijft vreemd dat de bumpmogelijkheid wél in de instellingen staat aangegeven (nog los van het feit of die nu op ja of nee staat ingesteld), maar helemaal niet in het forum zelf is terug te vinden. In 3.0.11 dook die mogelijkheid in het forum wél af en toe op met een apart icoontje (al was het daar soms ook niet altijd consequent). in ieder geval dank El Torro voor de moeite!

- El torro
- Contacteer:
Je gebruikt toch wel notepad++??En in het zoekmachientje van mijn kladblok kan ik niet de hele code ingeven die ik zoek, alleen het eerste kleine stukje pakt-ie,
Daar geef je het eerste woord in en de rest komt vanzelf
Ik kan kiezen tussen Kladblok en Wordpad. In beide gevallen accepteert mijn zoekveld alleen maar enkele tekens/woorden. In dit geval // Bump information . De rest moet ik zelf selecteren. Dat gaat in Wordpad wél een stuk gemakkelijker ja, is veel overzichtelijker.El torro schreef:Je gebruikt toch wel notepad++??En in het zoekmachientje van mijn kladblok kan ik niet de hele code ingeven die ik zoek, alleen het eerste kleine stukje pakt-ie,
Daar geef je het eerste woord in en de rest komt vanzelf
Ik heb de code-aanpassingsactie met de codes van 3.0.11 nog een keer herhaald . Daarna kon ik de topics helemáál niet meer lezen, kreeg een foutmelding. Heb de vorige viewtopic maar weer even teruggezet..
- El torro
- Contacteer:
Download aub notepad++ en gebruik nooit en nooit de andere meer die gooien gewoon je code door elkaar.
https://notepad-plus-plus.org/
https://notepad-plus-plus.org/
Dank voor de Notepad-tip! Voor alle zekerheid heb ik de oude 3.0.11 viewtopic-aanpassingsprocedure hiermee zojuist ook nog eens herhaald.
Maakt niets uit. Er verschijnt geen enkele bumpmogelijkheid in het forum. Met het invoegen van de code die je hierboven gaf verschijnt er weer een foutmelding en zijn de topics onzichtbaar. Opnieuw de oude code teruggezet.
Maakt niets uit. Er verschijnt geen enkele bumpmogelijkheid in het forum. Met het invoegen van de code die je hierboven gaf verschijnt er weer een foutmelding en zijn de topics onzichtbaar. Opnieuw de oude code teruggezet.
- Theriddler
- Contacteer:
Wat kreeg je voor foutmelding ?ltk53 schreef:Dank voor de Notepad-tip! Voor alle zekerheid heb ik de oude 3.0.11 viewtopic-aanpassingsprocedure hiermee zojuist ook nog eens herhaald.
ik zal nog eens naar de codes kijken, maar vrees dat je voor een antw even geduld moet hebben
ben een weekje Off

Ik wacht geduldig Theriddler, wel goed dat ik het weet
......(die foutmelding weet ik niet meer precies, geen enkel topic kon meer geopend worden). En als ik weet dat het ergens een mankementje in de 3.1.6 programmatuur is dat bij iedereen optreedt (en dat het dus niet aan mij ligt) dan wacht ik nóg geduldiger 
Raar gewoon, wél je instellingen op bumpen kunnen zetten maar nergens en niets kunnen bumpen..waarom zijn die instellingen er dan..

Raar gewoon, wél je instellingen op bumpen kunnen zetten maar nergens en niets kunnen bumpen..waarom zijn die instellingen er dan..