Hele forum onbereikbaar

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Marijnonline
Contacteer:

Hele forum onbereikbaar

Bericht door Marijnonline » 02 mei 2004, 12:41

Beste mensen...

Ik ben de laatste tijd bezig met een nieuw phpbb forum op een eigen server (apache). Nu heb ik het forum netjes afgewerkt e.d. en op mijn eigen PC werkt het forum prima :thumb:

nu vroeg ik laatst aan iemand anders of hij op het forum wilde kijken, en hij kwam met een 404-error... toen ging ik aan meerdere mensen vragen en ze kwamen allemaal met dezelfde boodschap. Bij een enkele deed het forum het héél af en toe, maar voor de rest niet.

De homepagine van de website is wel prima bereikbaar, maar het forum dan weer niet. Het script-pad op de server is /forum/
Zou het daar misschien aan liggen?

alvast bedankt!

mvg. Marijn
Laatst gewijzigd door Marijnonline op 02 mei 2004, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 02 mei 2004, 12:55

een thuis server kan niet teveel heben, er zit een maximum aan je maximale verzoeken, ik raad het je ook af om de link zo te zetten zoals je nu doet
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Marijnonline
Contacteer:

Bericht door Marijnonline » 02 mei 2004, 13:13

toch klopt het niet helemaal volgens mij,

Apache is een professionele server en ik heb alle limieten in de httpd.conf uitgeschakeld, en al zou dit een limiet hebben, als ik de server sluit en weer opstart, zou het weer schoon moeten zijn en kunnen er weer mensen op, toch werkt dat niet.

In MySQL ben ik nog niks van een limiet tegengekomen. Wat misschien niet teveel kan hebben is de bandbreedte van mijn internetverbinding, maar gebruikers druipen één voor één binnen op mijn site dus daar kan het ook niet aan liggen.

Dus volgens mij ligt het toch ergens anders aan... :roll:

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 02 mei 2004, 14:50

Marijnonline schreef:Wat misschien niet teveel kan hebben is de bandbreedte van mijn internetverbinding, maar gebruikers druipen één voor één binnen op mijn site dus daar kan het ook niet aan liggen.
de spijker op de kop
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Marijnonline
Contacteer:

Bericht door Marijnonline » 02 mei 2004, 15:09

zou het echt daar aan liggen? :shock:

ik heb nu een upstream van 64 kbit/sec... dit is erg traag
maar wat zou een redelijke upstream zijn waardoor dit probleem (misschien) verholpen zou kunnen worden? :?

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 02 mei 2004, 17:24

1 mbit beginnend dan heb je een vrij aardig iets

Marijnonline
Contacteer:

Bericht door Marijnonline » 02 mei 2004, 19:18

en dan zou het dus volges jou wel moeten werken?

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 02 mei 2004, 19:59

het werkt wel en het zal ook goed functioneren, vele vergeten echter dat terwijl z hun server lekker draaien ze zelf ook surfen downloaden en uploaden, dit alles is te veel voor een thuis server

ik zelf heb een oude p2 omgebouwd en heb ook 64 up, echter ik gooi mijn server pas snachts online, verder ga ik het zo instellen dat er max 5 connecties mogen en dan max 1 ip per connectie

Marijnonline
Contacteer:

Bericht door Marijnonline » 03 mei 2004, 16:47

okeej dan :)

in ieder geval bedankt voor je hulp en veel succes met je server! :thumb:

groetjes Marijn :bier:

Gesloten