Probleem instellen moderator??

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
MaFKeeZ

Probleem instellen moderator??

Bericht door MaFKeeZ » 15 apr 2003, 17:48

Ik heb een beetje een probleem met het aanstellen van moderators...

als ik mezelf overal op "is moderator" zet en weer terug ga naar de forum index staat er onder het kopje moderator niet mijn naam? weet er iemand hoe dit kan? (als ik dit op mijn testserver doe, werkt het wel..)Weet iemand met wel bestand dit geregeld wordt?

bedankt alvast :D

DeMolT

Bericht door DeMolT » 15 apr 2003, 17:51

je moet bij administration control kijken onder permissions en daar kun je aangeven wie wat mag...

MaFKeeZ

Bericht door MaFKeeZ » 15 apr 2003, 17:55

DeMolT schreef:je moet bij administration control kijken onder permissions en daar kun je aangeven wie wat mag...
dat weet ik en dat heb ik al een aantal malen geprobeerd, maar dat werkt dus niet.. daarom vraag ik het ook ;)

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 15 apr 2003, 17:56

Als admin heeft het natuurlijk weinig zin om jezelf moderator te maken op alle fora, want dat ben je automatisch al... En anders is het afhankelijk van welke template je gebruikt. Niet elke template vermeld dit.

MaFKeeZ

Bericht door MaFKeeZ » 15 apr 2003, 17:59

w0lfie.be schreef:Als admin heeft het natuurlijk weinig zin om jezelf moderator te maken op alle fora, want dat ben je automatisch al... En anders is het afhankelijk van welke template je gebruikt. Niet elke template vermeld dit.
nee oke dat snap ik maar ik heb wilde een gebruiker van het forum dus aanstellen als moderator maar ook dat gaat niet.. en een vriend van me heeft dezelfde template en daar kan het wel..

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 15 apr 2003, 18:08

Je moet eerst iva je admin sectie, een nieuwe rank toevoegen, maar selecteer dat het een speciale moet zijn (en geef ze dus de naam moderator of iets gelijkaardigs).
Dan ga je naar het management van je gebruikers, zoek de gebruiker die je mod wilt maken, en bijna helemaal onderaan kan je die pas aangemaakte speciale rank toewijzen aan die gebruiker. Die is dan dus officieel mod.
Dan ga je naar het management van je forums en stel de permissies in van de fora. Dan kan je vb instellen dat in bepaalde fora enkel de mod kan posten enz.

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 15 apr 2003, 18:11

Ah, nog iets, je kan ook de permissies per persoon aanpassen.
Kies bij gebruikersbeheer voor het instellen van permissies en zoek de gewenste gebruiker. Dan kan je per forum instellen of die persoon al dan niet mod mag zijn in dat gewenste forum.

Denk dat het dit is wat je bedoelde...

MaFKeeZ

Bericht door MaFKeeZ » 15 apr 2003, 18:13

w0lfie.be schreef:Ah, nog iets, je kan ook de permissies per persoon aanpassen.
Kies bij gebruikersbeheer voor het instellen van permissies en zoek de gewenste gebruiker. Dan kan je per forum instellen of die persoon al dan niet mod mag zijn in dat gewenste forum.

Denk dat het dit is wat je bedoelde...
dat lijkt er meer op ja! :oops: :D ik zal het gelijk even gaan proberen, bedankt!

MaFKeeZ

Bericht door MaFKeeZ » 15 apr 2003, 18:51

Hmm ok ik heb een speciale moderator rank aangemaakt en de gebruiker die ik moderater wil hebben die rank toegewezen, en dat is goed en heb hem de permissies gegeven enzo.. dus als het goed is kan ie nu wel moderaten, maar er komt nog steeds niets in die vakkies te staan achteraan onder het kopje "moderators".. weet er verder niemand waar dit aan kan liggen?

FlorisD
Contacteer:

Bericht door FlorisD » 15 apr 2003, 19:23

Je host bij haz.dk? Daar heb ik dit probleem ook. Ik denk dat het dus daar aan ligt.
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting

MaFKeeZ

Bericht door MaFKeeZ » 15 apr 2003, 19:27

FlorisD schreef:Je host bij haz.dk? Daar heb ik dit probleem ook. Ik denk dat het dus daar aan ligt.
oke bedankt dan weet ik dat het niet aan mijn forum ligt maar aan de host, althans daar ga ik nu vanuit.. dan pruts ik niet verder aan mijn bestanden :lol:

nogmaals thnx

FlorisD
Contacteer:

Bericht door FlorisD » 15 apr 2003, 19:29

MaFKeeZ schreef:
FlorisD schreef:Je host bij haz.dk? Daar heb ik dit probleem ook. Ik denk dat het dus daar aan ligt.
oke bedankt dan weet ik dat het niet aan mijn forum ligt maar aan de host, althans daar ga ik nu vanuit.. dan pruts ik niet verder aan mijn bestanden :lol:

nogmaals thnx
YW

Maar weet er niet iemand toevallig een oplossing? :roll:

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 15 apr 2003, 21:03

Lijkt me toch wel vreemd dat dit aan de provider zou liggen, maar alles is mogelijk natuurlijk... En dan wil, naast de oplossing, ook wel eens de oorzaak weten!

FlorisD
Contacteer:

Bericht door FlorisD » 16 apr 2003, 07:46

w0lfie.be schreef:Lijkt me toch wel vreemd dat dit aan de provider zou liggen, maar alles is mogelijk natuurlijk... En dan wil, naast de oplossing, ook wel eens de oorzaak weten!
De oorzaak is volgens mij dat ze daar al PHP 5 gebruiken. Daar is PhpBB niet helemaal geschikt voor, denk ik.

michaa113
Contacteer:

Bericht door michaa113 » 16 apr 2003, 12:10

nee. Het is voor 4.1 en lager als ik het goed heb :S
Tijd weg geweest!
Maar ik BEN terug!

MaFKeeZ

Bericht door MaFKeeZ » 16 apr 2003, 15:25

michaa113 schreef:nee. Het is voor 4.1 en lager als ik het goed heb :S
maakt in principe niet zo veel uit, als het maar goed werkt 8)

michaa113
Contacteer:

Bericht door michaa113 » 16 apr 2003, 15:27

ja dat is wel zo.
Ik las ergens dat het beter geschikt was voor 4.1 en lager maarja.
Tijd weg geweest!
Maar ik BEN terug!

MaFKeeZ

Bericht door MaFKeeZ » 17 apr 2003, 19:21

michaa113 schreef:ja dat is wel zo.
Ik las ergens dat het beter geschikt was voor 4.1 en lager maarja.
het is wel in te stellen, maar het moet dus via de database.. het is bij mij nu gelukt.. zal misschien ff gaan schrijven hoe het moet is misschien wel handig voor degenen die het ook willen.. als er vraag naar is hoor ik het wel..

MaFKeeZ

Bericht door MaFKeeZ » 17 apr 2003, 19:46

Voor de geintresseerden onder ons
------------------------------------------------------------------------

Instellen Moderator Op http://www.haz.dk server...(misschien ook op andere, niet uitgeprobeerd!)

1)Kijk eerst wie je als moderator wil instellen als je dat weet ga je naar de gebruikerslijst toe en ga je met je muis op zijn of haar naam staan met je muis en dan zie je in de statusbalk van je browser de User-Id(staat een getal ergens) schrijf dat getal even op.

2)Ga dan naar je forum en kijk van welk onderwerp je degene morderator van wilt maken, ga ook hier met je muis op staan om te zien welk ID dit onderwerp heeft. Schrijf dit ook op!

3)Ga naar je sql database op haz dk (dus naar sql.haz.dk gaan en inloggen).

4)Kijk in je database en klik op phpbb_auth_access en klik dan op invoegen.

5)Vul dan bij Group_id onder het kopje waarde de user_id in van de gebruiker die je moderator wilt maken

6)Vul bij Forum_id onder het kopje waarde het getal in wat je opgeschreven hebt bij punt 2.

7)Vul bij Auth_mod ook weer onder het kopje waarde het getal 1 in.

8.)Scroll naar beneden en klik op start, dan krijg je weer een schermpje en moet je weer op start

klikken en dan is het klusje geklaard!

Wil je meerdere moderators op 1 onderwerp? Dat kan ook, moet je wel ff het hele proces opnieuw

uitvoeren voor de gebruiker die je erbij wil hebben.

Eventuele schade kan niet op mij verhaald worden ;)

Gesloten