@Mendel: Oh oké, ; ik dacht dat die left/right id ID's alleen de oorzaak waren van het vreemde door elkaar en in de war staan van de diverse (sub)-subfora, en niet ook van de vertragingen.

Sorry.
En ik maak me nu gewoon constant vreselijk zorgen dat dadelijk weer ieder moment de pagina "verspringt", en ik weer zo'n ERROR ( "
Algemene fout" / "SQL server has gone away") melding te zien krijg op zo'n witte achtergrond... XD
- Want is dát nou eigenlijk ook hier mee opgelost...?

- Lag in feite alles dus aan die "Left/right ID's"...? - Ik ben gewoon nieuwsgierig en wil ik ook best zelf graag wat leren voor wellicht (hopelijk niet!!) volgende keer.
Dat geloof ik zeker ja! - Maar mijn computer is overigens al altijd heel erg langzaam en komt om de haverklap vast te zitten.

- Dus ik merk zelf niet echt het verschil of het forum, toen we dus maanden geleden begonnen zijn met dat nieuwe indelings-systeem om auteurs apart in subfora te plaatsen, het sindsdien ook nog eens éxtra een beetje langzamer geworden is.
Precies... - Maar mijn vraag is eigenlijk; kunnen we er iets aan doen of aan veranderen? - Heeft het inderdaad nut om een groter / uitgebreider hosting-pakket te betalen, of over te stappen naar een andere (betere) webhost (o.a. ook omdat die gasten bij Versio-"support" dus duidelijk niet genoeg verstand van deze zaken hebben, en totaal niet snel de goeie, fatsoenlijke en duidelijke en hulp kunnen bieden wanneer hard nodig), zoals volgens vele voorgaande reacties in dit topic dus wel zinvol zou kunnen zijn....? - Daar twijfel ik uiteraard nu flink over.

- Want mocht dat niet persé nodig zijn , dan gaan we daar uiteraard niet alle moeite voor doen, de tijd en het geld daarin steken.
@Pola; Enorm bedankt voor die extra info en waarschuwing Pola! - Hier had ik echt geen flauw idee van...

- Goed dat ik dit nu weet, want dan zal ik dit belangrijke punt echt moeten gaan aankaarten op het forum, om te kijken naar alternatieven en te bespreken wat de mogelijkheden zijn om het aantal subfora toch duidelijk te beperken, en zelfs beter, te verkleinen.